Den absolut sundeste måde at drikke sig fuld på?


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Ja vi ved jo alle at det jo faktisk er meget dårligt for vores træning at vi en gang i måneden eller sådan noget drikker os fulde, men altså hvordan kan man så drikke sig fuld på den sundeste måde? Får der må da være nogen måder der er sundere end andre. Er det ved at blade bacardi med vand f. eks eller hvordan er den sundeste måde at drikke sig fuld på?

Link to comment
Share on other sites

Den sundeste måde:

Der er vigtigt med de essentielle fedtsyrer, protein og de gode kulhydrater, så derfor...

30 g protein pulver

5 dl fiskeolie (helst let iltet)

2 dl skummetmælk

3 dl brune ris/eller vilde ris

og så en S.U. pilsner fra netto

Det hele blendes i ca. 22,456 minut og serveres iskoldt :lol:

seriøst, - jeg tror ikke man kan tale om en måde der er specielt sundere end en anden... Hvis du bliver stiv som et brædt er det vist lige meget, hvilken måde du er blevet det på!

Link to comment
Share on other sites

Alkohol er aldrig sundt, og jeg tror heller ikke at det er muligt at kreere en magisk formel... <_< Men hvis man endelig skal drikke, så er det vigtigt at man får genoprettet sukker og salt balancen når man kommer hjem... Jeg plejer altid at have noget energidrik stående, som jeg lige skyller ned når jeg kommer hjem, det plejer også at fjerne det værste af tømmermændene næste dag... :)

Jeg tror bare at det er vigtigt at man ikke drikker sig helt sanseløst beruset, idet det tager meget længere tid for kroppen at komme sig over. :retard:

Mvh Power Clauer

Link to comment
Share on other sites

I følge fødevarerdirektoratet er der 996kj/100g i spiritus og 199kj/100g i øl skatteklasse 2.

Der er stort set ingen fedt i nogle af de to varer, en lille smule kulhydrater og 0,4 g protein i øl...

Hvis man kun ser ud fra energiindtaget er spiritus med sodavand klart det værste. Men de fleste drikker vel flere øl end sprit.... Så hvad der er "bedst" skal jeg ikke kunne sige!

Så vidt jeg ved, er det der gør det hele meget værre er fordi alkohold skal forbrændes i leveren (heraf skrumpelever) og under den process nedsættes eller helt standses den "normale" forbrænding. Tit har man jeg også saltunderskud dagen efter, og salt er jo med til at binde væske. Derfor er man ofte meget tørstig dagen efter (selv om man fik rigeligt at drikke dagen i forvejen :tongue: ). Og så spiser man Mc mad og drikker sodavand...... :teachingfinger:

Det er egentlig ikke selve drukturen, men mere dagen efter på sofaen der er det mest usunde!!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Enig herfra. Sammenligningen med grannåle er også den jeg oftest selv ynder at bruge. Og det er vitterligt ikke positivt -fy for h... hvor det smager grimt. Hvem der så bare havde råd til carlsberg :unsure:

Men alle ved jo at vestfyn er et fantastisk alternativ :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis du endelig skal drikke hjernen ud, så skulle ren vodka (uden smag) være det sundeste da det er den reneste form for alkohol (smager fandme også som sprit efter min mening)! Det skulle også være godt for dagen efter, da det skulle være malten og div. humle, korn osv. i andet sprut (whisky, cognac, øl osv.) der giver tømmermænd.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du endelig vil drikke dig beruset, forudsat det er noget du ikke gør alt for tit, er det sku da for dumt at slå dig selv oven i hovedet med hvad der er sundest. Bare nyd det. Drik det du kan lide, det være sig vino, irish coffey eller indviklede drinks. Det andet er noget puritansk pjat. Hvis det kun er en gang imellem, bør det være en totaloplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Der kan da ikke være tvivl om at det ikke kan være sundt at drikke sig fuld. Om det er på den ene eller anden måde.

Så hvis det er absolut nødvendigt, så drik da det der lyster... B)

Og så er der jo ikke noget i vejen for at spise ordentligt dagen efter. Istedet for noget skramlet McD-mad..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Jsc, drik da hvad du har lyst til bare det ikke er for tit, og ikke er for meget... Jeg har bare een grundregel... jeg drikker aldrig vin, fordi jeg har hørt at det nedsætter fedtforbrændingen... Så vin er, for mig, totalt udelukket... :teachingfinger:

- Power Clauer :)

Hvor i alverden har du den fra?

Vin smager sku da bare bedst.

Link to comment
Share on other sites

jeg drikker aldrig vin, fordi jeg har hørt at det nedsætter fedtforbrændingen... Så vin er, for mig, totalt udelukket...

Her tager du så fuldtstændig fejl!!!

Vin kan øge forbrændingen, ikke sænke den. Øl derimod kan både sænke forbrædningen og øge produktionen af østrogen, velbekomme!

En nobel drue er langt det bedste at nyde, jeg drikker mig dog aldrig fuld, så jeg kan ikke svare på hvad der er sundest.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor moderne dybt frigjorte og fantastisk selvstændige samt imponerende individualistiske danske menneskebørn behøver at drikke sig fulde for at turde gøre noget som helst og/eller for at holde sig selv og omverdenen ud, forbliver et helt centralt men ubesvaret spørgsmål!

Også på dette punkt anser den moderne dansker enhver tanke om en fornuftsbaseret modificering af egen adfærd og egne valg samt af vores opkastfremkaldende kulturarv, for at være rent åndstyrani!

Danskerne drikker som svin, - vi har verdensrekord i ungdomsdruk, - og vi betaler som samfund en kolossal pris i både kroner og ødelagt livskvalitet for vores kvalmende laissez faire holdning og slappe la-la indstilling til denne samfundssvøbe!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor moderne dybt frigjorte og fantastisk selvstændige samt imponerende individualistiske danske menneskebørn behøver at drikke sig fulde for at turde gøre noget som helst og/eller for at holde sig selv og omverdenen ud, forbliver et helt centralt men ubesvaret spørgsmål!

Også på dette punkt anser den moderne dansker enhver tanke om en fornuftsbaseret modificering af egen adfærd og egne valg samt af vores opkastfremkaldende kulturarv, for at være rent åndstyrani!

Danskerne drikker som svin, - vi har verdensrekord i ungdomsdruk, - og vi betaler som samfund en kolossal pris i både kroner og ødelagt livskvalitet for vores kvalmende laissez faire holdning og slappe la-la indstilling til denne samfundssvøbe!

Sådan - godt sagt.

Link to comment
Share on other sites

det er naturligvis aldrig sundt.... men hvis det skal være så er her en god måde at gøre det på

1) Find en rar skov

2) Tag et par kammerater med.

3) Spis noget god bålmad.

4) lad det blive tusmørke

5) Nyd hinandens hjemmelavede bjæsk, med en god kop kaffe og en røverhistorie til (Slåen er lækkert, men en god pors eller en lækker perikon r også perfekt)

6) Drik en masse vand og kravl så i soveposerne

7) Vågn tidligt til fuglenes dejlige larm og nyd den friske luft og den tørre mundhule.

Billig pap-vin, slave wiskey eller billig gin er at bede om det! Hold jer langt væk fra det stads!!!

Link to comment
Share on other sites

Den allersundeste måde at drikke sig fuld på er som før nævnt i engang ren vodka, så skal du bare have en gang citronsaft klar bagefter til at tage smagen, så er det altså ikke så slemt samtidig med du slipper fra alt det sodavand og andet!!!

Men hvis det samtidig skal gå rigtigt hurtigt og samtidig er "sundt"....så tag engang absinthe og drik den i en shots eller 2 :retard: :retard: :retard:

Men samtidig er det jo lidt svært når man står inde i byen, diskotek har drinks til halvpris i en times tid og du syntes du er rimelig skarp endnu, så er det altså svært ikke at blive fristet til at købe en sjus som nok også bliver til en del flere!!!

Personligt drikker jeg meget meget sjældent øl da man skal have en del af dem og det er "tomme" kcal....Så når jeg runder byen eller sidder med et par venner har jeg købt en helflaske og lidt sodavand!!

Edited by brezexxx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share