sjov oplevelse- Opfordring til brug af MOL


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg sad lige her til aften og læste lidt i et Ude og Hjemme blad som lå på bordet, mens jeg drak noget kosttilskud.

Bladet er Ude og Hjemme Nummer 3. 15 Januar 2003.

På side 97 i bredkassen som hedder dit Helbred fandt jeg følgende, under en overskrift som hed Bodybuilder på Protein:

Vores søn på 20 år går til styrketræning tre gange omugen, nogle gange mere. Han tager noget protein-pulver, som hedder whey protein. Er det skadeligt for ham på længere sigt? Han siger sielv det er sundt. Han tager også en gang i mellem noget der hedder Explode kreatin monohydrat. Hvad er det, og er det sundt?

Før han begyndte på stryketræning var han meget slank og ranglet. Det er han ikke nu, og han har mange bumser på ryggen.

Afsender: Bekymret forældre par

Som svar på det skriver Læge Leif Skive følgende:
Hvis jeres søn holder sig til de angivne mængder for proteintilskuddeet, er det ikke skadeligt for ham. Jeg synes imidlertid, det er mere interesssant at påpege at det er unødvendigt med dette tilskud. Det er faktisk muligt at pånå tilstrækkelig høj proteinindtagelse gennem den daglige kost- også selv om man stryketræner på højt plan.

Kreatin er et stof , der hjælper med at opbygge energi i musklerne. Der er stadig megen forskning omkring dette stof. Man mener at musklerne bliver stærkere og større, når man indtager kreatin i forbindelse med styrketræningen. Foreløbige undersøgelser har ikke afsløret nogen skadelige virkninger af stoffet, men der forligger ingen viden om langtidseffekter.

Gå på på den fremragende netadresse www.motion-online.dk Der vil både motions freaks og deres bekymrede forældre kunne finde alt hvad der erværd at vide om dette problem. Det er nogle af de mest kompetente folk på området der redigerer siden. Den er på et højt fagligt plan men forståelig for alle.

På tlf 32965200 kan i rekvirere en kostvejledning for eliteidrætsudøvere, for forattet af en diætisk fre teamdanmark. I skriver til sidste af jeres søn har mange bumser på ryggen. Det har man jo ofte i den alder, men uren hed er jo desværre også en bivirkning ved brug af anabole steroider. Derfor skal i få en snak med ham om brug af dette meget farlige stof.

Dette må da vidst nok siges at være en KÆMPE ros til MOL.

Så thumbs up her fra.

Beklager hvis dette allerede er postet eller hvis i allerede har kendskab til det. Jeg har bare først set det nu

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes det er cool.........og forresten meget imponerende at blackie indrømmer at han læser Ude og Hjemme.......

hehe hvis ikke jeg havde læst det, havde jeg aldrig fundet det. haha

Ej men jeg prøver virkelig at bortforklare som i kan se ik. jeg sætter mig ved et bord, for lige at drikke det her kosttilskud, og Her ligge et ude og hjemme som jeg bladrer lidt i ik, og der kom artiklenen lige til syne, og jeg måtte læse dette. TRO NU PÅ MIG . haha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share