DM i Hvidovre


DenLilleLøfter
 Share

Recommended Posts

Alle deltagerne har jo spaghettiarme... Hvad sker der?

Heh, jeg må nok sige at jeg er enig. Der er mange som ikke ser ud af meget, men det er hellere ikke styrkeløft handler om. B) På den anden side er der også tale om Junior-dm, og der kan man nok ikke forvente at se de største brød, nok lige pånær løftere som Ettrup :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da også sagtens se, at Per Kyneb er blevet meget mindre - har tabt sig en del. Men jeg må da give Onkel Troels ret i, at han stadig ser hardcore ud B) .. Han går nu ikke ind under de før omtalte "spaghettiarme" i hvert fald, og det tror jeg nu heller aldrig, at han kommer til :D ... Fedt at han stadig færdes i styrkeløfter-miljøet - også efter hans dage som The King of squat nok er talte. :(

Link to comment
Share on other sites

Mente nu ikke det med spaghettiarmene ondt. Undrede mig bare at sådanne arme kunne løfte så tunge vægte. Man må da som udgangspunkt gå ud fra at ens muskler vokser ved store belastninger og solid kost...også selvom dette ikke nødvendigvis er målet.

Link to comment
Share on other sites

Man må da som udgangspunkt gå ud fra at ens muskler vokser ved store belastninger og solid kost

Nej, det kan man faktisk ikke gå ud fra. Styrkeløftere træner primært tung træning med lave reps. Og når rep antallet er så lavt som 1-3 reps, så er det primært nervesystemet som tilpasser sig. Hvis man skal stimulere muskeltilvækst, så er det ikke kun et krav at spændingen på musklen er stor (vægtens størrelse), det er også afgørende at tiden under spænding er relativt stor. Og tiden under spænding ved 1-3 reps er simpelt hen for kort til at stimulere nævneværdig muskeltilvækst. Samtidig træner styrkeløftere jo ikke særligt meget arme. Deres muskelmasse ligger primært i bryst, ryg og ben.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hold kæft er det ham der er Per Kyneb i den hvide trøje???

jeg stod ved siden af ham derude og han var altså grandestor iforhold til mig

men jeg kunne sgu ikke kende ham!

Ja det er Per.

Så stor er han heller ikke, stod ved siden af ham under træningen idag, et par pund mere.... ;) :lol:

Edited by Don Kane
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share