De hellige tre konger!


Fistandantilus
 Share

I hvilken rækkefølge prioriterer du de tre konger?  

141 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jarvig har til dels ramt sømmet på hovedet med hensyn til mine tanker. Min pointe er, at squatte og dødløfte er en glimrende ting.. specielt hvis du ønsker store fyldige balder og lår. Craw han er samtidig i kalorieunderskud, hvilket i store træk hæmmer muskelopbygningen fra squatten og dødløften.

Både squat og dødløft træner din posteroide kæde (haser, erector og gluteus), og det er i forvejen en stor muskelgruppe, så der er virkelig basis for at skabe nogle store muskler... problemet er bare efterfølgende at resten af kroppen i vokser i samme hast.

Jeg mener ikke at squat og dødløft SKAL være med i bodybuilding program. Jeg vil klart anbefale at medtage en variant af squat og dødløft... men frekvensen og intensiteten af dem skal ligges i forhold til symmetrien overall. Dvs. har du i forvejen store lår og balder, så kan du med rette skære kraftigt ned på begge øvelser, for at prioritere overkroppen mere. Jeg har selv gjort det i de sidste par cyklusser - jeg kører et enkelt sæt frontsquat hver anden gang, og et enkelt sæt rumænsk dødløft hver anden gang, og det virker fint for mig.

Jeg er stadig tvivlende overfor det peak i testfrigivelsen på 15 minutter... der er andre faktorer jeg finder vigtigere at optimere - eksempelvis progression og frekvens.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode svar. ;)

Cilius:

Min pointe er, at squatte og dødløfte er en glimrende ting.. specielt hvis du ønsker store fyldige balder og lår.

Jeg kan godt se, hvad du mener med, at de så bliver for store i forhold til resten af kroppen..

Hmm. Vildt at de kan vokse sig så store. :w00t: Du må da også have nogle speciel gode gener til dette, da du jo har trænet nogle år efterhånden, og dermed for længst er kommet over alle start gains. For de fleste begynder det vel at stagnere efter nogle års træning - også selv om de kører squat og dl. :kj:

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Vildt at de kan vokse sig så store.  Du må da også have nogle speciel gode gener til dette, da du jo har trænet nogle år efterhånden, og dermed for længst er kommet over alle start gains. For de fleste begynder det vel at stagnere efter nogle års træning - også selv om de kører squat og dl.
Med garanti det vil begynde at gå langsommere med gains'ne, men om det stopper.. det ville svare til at væksten på bryst og ryg også stoppede - tror man skal ret langt op i muskelmasse før det sker.
Skal jeg forstå det sådan, at du har trænet en del mere squat og dødløft førhen, og prioriteret dem meget højere, og da de ønskede resultater så var nået, så blev de nedprioriteret?

Jeg fik en ordentlig røvfuld squat og dødløft under WSB hybriden og efterfølgende på Sheikos begynderprogram. Satte derefter mængden og frekvensen ned (droppede dem ikke grundet kærlighed til dem :wub:), for til sidst her i HST regiet helt af fjerne regulær squat og dødløft (træner som sagt frontsquat og rumænsk dødløft i stedet). I forbindelse med muskelvækst syntes jeg det er mere hensigtsmæssigt at kigge i spejlet og se, hvor der skal sættes ind henne.

I stedet for at basere programmet på de 3 store, så kig i spejlet og find ud af hvordan kroppen skal formes i næste cyklus - mangler der bryst, så ligges der lidt mere brysttræning ind... mangler der ben, så smides noget mere ben ind. Er benene for store, så skæres der ned på antallet af sæt og/eller ben øvelser. Det er så simpelt som det muligt kan blive. Men jeg kan da godt afsløre, at jeg af og til savner et par tunge singles i dødløft... (ikke squat) eller et par voldsomme cleans *mums*

Men jeg har valgt at lade spejlet diktere programmet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share