Sign in to follow this  
Fistandantilus

De hellige tre konger!

I hvilken rækkefølge prioriterer du de tre konger?  

141 members have voted

  1. 1. I hvilken rækkefølge prioriterer du de tre konger?

    • Squat, Bænkpres, Dødløft
      20
    • Squat, Dødløft, Bænkpres
      12
    • Bænkpres, Squat, Dødløft
      30
    • Bænkpres, Dødløft, Squat
      28
    • Dødløft, Bænkpres, Squat
      17
    • Dødløft, Squat, Bænkpres
      14
    • Absolut ingen præferencer overhovedet. -Jeg sværger!
      4


Recommended Posts

Jeg prioriterer Bænkpres, Squat, dødløft.

Men det betyder jo ikke , at det er i den rækkefølge, jeg bedst kan lide dem.

Bænken er dog min yngling; ingen tvivl om det. :)

Men hader squat, mens jeg faktisk er temmelig glad for dødløft. Problemet er bare, at mine små stængler har mest brug for træningen, og da min lænd er svag og slap, så kan jeg ikke begge disse øvelser i et træningspas. :(

Dødløften bliver derfor kun kørt engang i mellem, når jeg kan mærke, at "den er der", eller hvis jeg en enkelt gang nedprioriterer squatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg prioriterer bænkpres højest fordi der er min dårligste øvelse.

Jeg prioriterer squat lavest, fordi jeg mener, at dødløft smitter så meget af på squat, at det ikke er nødvendigt at prioritere begge to, og min stil er så dårlig i squat, at jeg har valgt kun at træne stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant at se, at så mange prioritere bænken øverst. Næsten 60%!

Jeg troede egentlig, at det lå mere lige her på MOL, da man tit hører styrkeløfterne sige, at squat eller dødløft er den sande konge-øvelse.

I "mit" center er %-satsen for dem, der prioriterer bænken øvers nok 95-99%! :huh:

Bænken har min 1.prioritet fordi det er min stærkeste øvelse! :)

Ingen andre, der vil bakke deres vote op med lidt tekst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joda :)

Har stemt BP, squat, DL (men kunne ligesågodt have stemt BP, DL, squat).

Prioriterer BP højest, fordi jeg kan bruge det i konkurrenceøjemed (og også har tænkt mig at gøre det B) ).

DL og squat-træningen er noget suboptimal på grund af en skade, men jeg gør da mit bedste :pullup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

klart dødløft, squat og bænk til sidst.... :D

især fordi så kan man gå og glæde sig allerede derhjemme og sætte sig selv op til kampen med den onde omgang dødløft... :devil:

bænkpres virker knap så motiverende...måske pga de lange arme man er udstyret med... :chicken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DBM

Dødløft og squat er vel nogenlunde lige - dog træner jeg ikke tung squat. Bænkpres er jeg helt stoppet med!!

Så det blev til dødløft, squat og bænk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg stemte bænk, dødløft, squat

Dødløft er sådan set min favoritøvelse, da det er den eneste af de 3 som jeg er god til (og den eneste, som jeg får lidt opmærksomhed i ;) ).

Men det er jo bænkpres folk spørger til, så den må jo meget gerne blive præsentabel. Og så har jeg en kammeret, som siger, at jeg aldrig når 100kg i bænk, det motiverer jo også (bare han ikke får ret :unsure: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har absolut ingen præferencer... eller det vil sige, jeg kører ingen af dem i øjeblikket (med mindre frontsquat tæller). Træner for muskelvækst og symmetrisk krop - en overfokusering på squat og dødløft har tendens til at ødelægge det samlede billede ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeg kører ingen af dem i øjeblikket (med mindre frontsquat tæller). Træner for muskelvækst og symmetrisk krop - en overfokusering på squat og dødløft har tendens til at ødelægge det samlede billede ;)

Hej Cilius.. ;) Når du skriver, at squat og dødløft har en tendes til at ødelægge det samlede billede, hvad mener du så helt konkret. Er det at ved f.eks. squat, så bliver din røv for stor(hæhæhæ, det kan jeg jo læse i din log), og dermed bliver det ikke en symmetrisk krop.. Og vedr. dødløft synes du da, at din rygmuskler blev for store i forhold til resten, eller er hvad mener du helt præcis?

Synes faktisk normalt, at flere erfarne MOLér også anbefaler folk, der træner for hypertrofi også at træne de 3 store.(Crawdaddy træner jo begge dele i WSB, og stiler jo op til en konkurrence i BB og har opnået gode resultater)

Mvh Tiger

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eller tager jeg fejl? Er  squat og dødløft ikke nødvendigvis ideele i forhold til hypertrofi? :unsure:

(Squat=hormon respons etc.)

Jo!!!!

Måske mener cilius, at vægtningen i BB af DL og S ikke skal være så stor som i SL. SL er jo netop koncentreret omkring disse tre løft. Og SL-programmerne er designet så man ikke "brænder sammen" selvom man træner dem intensivt. I BB-derimod vil fokus være muskelmasse over hele kroppen, hvorfor mange "mindre øvelser" er nødvendige i programmet. I BB er DL og S vigtige for at produktionen/frigivelsen af hormoner bliver høj nok. Omvendt kan man i BB hurtigt få for meget DL og S.

Det er i hvert fald mit bud på hvad cilius tænker på. ;)

Edited by jarvig13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this