Hjælp til fedtforbrænding?


Den_lille_enke
 Share

Recommended Posts

Det gør der, men dem der har den største effekt er ikke lovlige på det danske marked... Det eneste jeg personligt kender til er efedrin som øger pulsen->højere intensitet->højere forbrænding. Men de er som sagt ikke lovlige :teachingfinger: Man kan dog få meget naturmedicin som siges at øge forbrændingen. Om det virker ved jeg dog ikke...

Mange hilsener fra Tulle :)

Link to comment
Share on other sites

L-Carnitin øger IKKE fedtforbrændingen, men er nødvendig for at samme kan foregå!

Problemet er bare, at der trods utallige forsøg IKKE er noget som helst, der tyder på, at kroppen IKKE selv kan tilvejebringe al den L-carnitin, der er påkrævet for at optimal fedtforbrændig kan finde sted!

En bil kræver som bekendt også benzin for at kunne køre, men kører IKKE af den grund hurtigere med fuld tank end med halvfuld!

Mere er IKKE altid bedre, - som oftest er det helt lige meget, - og nogen gange er det endda direkte skadeligt!

Det er der dog INTET, der tyder på er tilfældet mht. L-carnitin, - det er "bare spild af penge!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Spis du bare fornuftigt og dyrk lide cardio så behøves du ikke alle de piller mod fedtforbrændingen..... L-Carnitin /aminosyren er jo faktisk en protein, og det øger da ikke lige fedtforbrændingen så vidt jeg ved!!!!

Hvis du skal ud og have effektive piller skal du ud i noget therma/ephedrin og andet der er ulovligt i DK....!!

Link to comment
Share on other sites

L-carnitin sidder i cellemembranerne og hjælper langkædede fedtsyrer til at blive transporteret over cellemembranen således at fedtsyrerne kan metaboliseres.

Men intet udover teorien tyder på at L-carnitin tilskud skulle øge fedtforbrændingen.

Nogle forsøg tyder på at grøn te kan øge forbrændingen (ca. 4%).

En kombination af koffein og effedrin øger forbrændingen, men denne kombination har problemer med sikkerheden.

CLA er vist at kunne øge fedtforbrændingen og forsøg har vist at man taber fedtmasse efter supplementering i 3 mdr (typisk 4-5%) - ved højt fysisk aktivitetsniveau er i et enkelt forsøg fundet et tab på 20% af fedtmassen i forhold til placebo. Dette forsøg var dog et mindre forsøg og kvaliteten af dette kunne godt være bedre.

Man kan få lidt ekstra ud af tilskud mht. forbrændingen, men typisk er det ikke noget, der virkelig batter.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Hold dig langt fra piller!!! Der er ingen grund til at eksperimentere med sådan noget stads!!!!!!

Hvis det er pga. overvægt, så kom ud og motionere i stedet for. Læs evt. disse artikeler:

Hellere fed og vågen end slank og doven!

Tab dig med motion!

Motion-online Slankekuren ("Motionskuren")

- Tolle

Vise ord. Frem med cyklen - løbeskoene på - ud med hunden - op ad trappen - ned til vandet - sværere ER det ikke. ;)

- Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Hey Enke

Jeg er fuldstændig enig i de foregående indslag.

Pillerne virker ikke.. Jeg taler af erfaring.. har både prøvet CLA og æbleeddikecider eller hvad det nu hedder og nogle andre produkter..

Den eneste måde at øge fedtforbrændingen på er at træne styrke såvel som cardio.... Alt det andet er virkelig spild af penge - og håb... Man bliver altid så skuffet når nået der er videnskabeligt bevist ikke virker... Selvfølgelig kan jeg ikke snakke på alles vegne, kun svare ud fra resultaterne på min egen krop...

:wave: Cat

Link to comment
Share on other sites

Hey Enke

Jeg er fuldstændig enig i de foregående indslag.

Pillerne virker ikke.. Jeg taler af erfaring.. har både prøvet CLA og æbleeddikecider eller hvad det nu hedder og nogle andre produkter..

Den eneste måde at øge fedtforbrændingen på er at træne styrke såvel som cardio.... Alt det andet er virkelig spild af penge - og håb... Man bliver altid så skuffet når nået der er videnskabeligt bevist ikke virker... Selvfølgelig kan jeg ikke snakke på alles vegne, kun svare ud fra resultaterne på min egen krop...

:wave: Cat

Nu er det jo vigtigt at huske, at det alene er suplementer til en i forvejen glimrende vægttabsstrategi... at forvente man kan æde som altid og samtidig tabe sig holder ikke ;)

(bare lige en NB i forbindelse med evaluering af effekten fra diverse produkter)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share