More Cybernetic WSB


AndersL
 Share

Recommended Posts

I de WSB artikler jeg har læst, bliver der altid gjort meget ud af at WSB er "cybernetic" i den forstand at man lytter til kroppen, man yder efter dagsformen.

Jeg er for tiden på diæt og føler meget hurtigt at jeg brænder ud efter ME dagene af WSB, og har gået og funderet over en mere "cybernetic" version af WSB, som jeg vil køre i resten af diæt perioden.

For et par uger siden havde jeg lidt lændebøvl og kørte kun DE dagene i et par uger, jeg fik virkelig god hastighed og power på mine løft selvom jeg var på diæt. På det tidspunkt var det ikke så planlagt, men jeg vil nu forsøge at lave en mere planlagt version af samme nummer.

Dag 1 : DE Squat/Dødløft | Squat Fokus

Squat. 8-10 eksplosive doubles (50-70%). 1-4 tunge doubles/singles efter dagsform, evt. med kæder/bands. (80%>).

Dødløft. 6-8 eksplosive singles (50-70%).

Front Squat eller Paused Squat. 5 x 5. For bundstyrke.

GHR, Reverse Hypers eller Hyperextension. 3-5 sæt x 8-10 reps.

Cable Crunch eller Side Bends, evt. Walkouts. 3-5 sæt x 8-12 reps.

BB eller DB Shrugs 3-5 sæt x 6-8 reps.

Dag 2 : DE Bænkpres | Skulder fokus

Bænkpres. 8-10 Eksplosive triples (50-70%). 1-4 tunge triples/doubles/singles efter dagsform, evt. med kæder/bands. (80%>).

Military Press. 5 x 5.

Rows. 3-5 sæt x 5 reps. Forskellige varianter.

Plate Raise. 3-5 sæt x 5 reps.

Upright Row. 3-5 sæt x 5 reps.

Reverse Upright Row. 3-5 sæt x 5 reps.

Triceps Extension. 3-5 sæt x 5 reps. Forskellige varianter.

Biceps Curl. 3-5 sæt x 5 reps. Forskellige varianter.

DB External Rotation eller Cuban Press 3-5 sæt x 10-15 reps.

Dag 3 : DE Dødløft/Squat | Dødløft Fokus

Dødløft. 8-10 eksplosive singles(50-70%). 1-4 tunge singles efter dagsform, evt. med kæder/bands. (80%>).

Squat. 6-8 eksplosive doubles (50-70%).

RDL, Sumodødløft eller Goodmornings. 5 x 5. For hase/hofte/lændestyrke.

GHR, Reverse Hypers eller Hyperextension. 3-5 sæt x 8-10 reps.

Cable Crunch eller Side Bends, evt. Walkouts. 3-5 sæt x 8-12 reps.

BB eller DB Shrugs 3-5 sæt x 6-8 reps.

Dag 4 : DE Bænkpres | Triceps fokus

Bænkpres. 8-10 Eksplosive triples (50-70%). 1-4 triples/doubles/singles efter dagsform, evt. med kæder/bands. (80%>).

Dips. 5 x 5.

Chins. 3-5 sæt x 5 reps. Forskellige varianter.

JM Press eller Close Grip Bench Press. 3-5 sæt x 5 reps.

Rear Laterals. 3-5 sæt x 5 reps.

Triceps Extension. 3-5 sæt x 5 reps. Forskellige varianter.

Biceps Curl. 3-5 sæt x 5 reps. Forskellige varianter.

DB External Rotation eller Cuban Press 3-5 sæt x 10-15 reps.

Jeg vi benytte mig af superset på så mange af hjæpeøvelserne som jeg kan, igen alt efter dagsformen. Jeg vil også ligge lidt lægtræning for stabilitet (:D) og pullover træning (For opspænd.) hist og her, men det bliver næppe ofte. ;)

Kommentare er velkomne.

Link to comment
Share on other sites

Tjah umiddelbart synes jeg du får lige rigelig mange måltider, som består af pulver med skummetmælk til. Ikke ret meget gods i den slags kost :(

Derudover kan jeg ikke lige se fidusen i at springe 1000kcal op og ned afhængigt af om det er en træningsdag eller ej. Det er på dine offdage at kroppen restituerer, så allerede der får den dårlige betingelser. Især når du reelt set kun får to rigtige måltider og derudover en gang pulver.

Jeg vil vædde min gamle hat på at din træning ville få et gevaldigt løft opad, ved at droppe de store kcal spring, spise mere solid føde og samtidig hente noget af dit kalorieunderskud vha cardio.

Jeg går ud fra at du ikke laver cardio ;)

Link to comment
Share on other sites

Tjah umiddelbart synes jeg du får lige rigelig mange måltider, som består af pulver med skummetmælk til. Ikke ret meget gods i den slags kost :(

Derudover kan jeg ikke lige se fidusen i at springe 1000kcal op og ned afhængigt af om det er en træningsdag eller ej. Det er på dine offdage at kroppen restituerer, så allerede der får den dårlige betingelser. Især når du reelt set kun får to rigtige måltider og derudover en gang pulver.

Jeg vil vædde min gamle hat på at din træning ville få et gevaldigt løft opad, ved at droppe de store kcal spring, spise mere solid føde og samtidig hente noget af dit kalorieunderskud vha cardio.

Jeg går ud fra at du ikke laver cardio ;)

Jeg laver cardio om morgenen, 15-30 minutter, eller rettere det starter jeg på fra denne uge af. Sidste uge tabte jeg mig kun 100g så lidt cardio vil ikke skade.

Jeg har extremt stillesidende arbejde! Jeg sidder ned hele dag undtagen når jeg laver motion, så min grundforbrænding er virkelig lav.

Grunden til at det ser overvælende ud med alle shakes er fordi alle dagens måltider er samlet i ét! Det er meget mere praktisk og overskueligt for mig at samle alle måltiderne i en box og spise når jeg er sulten. Jeg indtager kun shakes ligefør og ligefter træning (samt en lille en at sove på), jeg bruger dem ikke som måltider.

Jeg har selt heller ikke nogen sultproblemer, tværtimod glemmer jeg at spise fordi jeg føler mig mæt.

Jeg har gode erfaringer med at lave Hi/Low dage ved primært at skære i kulhydraterne. Kroppen har brug for proteiner for at restituere og opbygge, mens kulhydrater er primært brændstoffet. Jeg laver ikke noget cardio eller vægttræning på offdagene, derfor skader det ikke at skære i kulhydraterne. Men det kan godt være jeg skulle fjerne lidt flere kulhydrater og uppe proteinet lidt på off dagene.

Hehe… Jeg kan huske den sidste Hi/Low diæt jeg postede, der kom du med nogenlunde de samme kommentare! ;)

Hvis jeg var lidt mere smart og målrettet og mindre eksperimerende ville jeg følge din diæt, resultaterne taler jo for sig selv! B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare du komplicerer tingene alt for meget. Det er slet ikke nødvendigt med alle mulige fancy teorier og pyramider osv ;) KISS ;)

Jeg har gode erfaringer med at lave Hi/Low dage ved primært at skære i kulhydraterne. Kroppen har brug for proteiner for at restituere og opbygge, mens kulhydrater er primært brændstoffet. Jeg laver ikke noget cardio eller vægttræning på offdagene, derfor skader det ikke at skære i kulhydraterne. Men det kan godt være jeg skulle fjerne lidt flere kulhydrater og uppe proteinet lidt på off dagene.

Det er da klart at du taber dig, med så stort et kcal underskud :lol: Så jo din tilgang virker uden tvivl, men spørgsmålet er ikke om den virker, men om den viker godt nok. Noget kunne tyde på at det ikke er optimalt, når restitutionen bliver dårligere, og så er det at lidt refleksion er på sin plads.

Du skal selvfølgelig bare eksperimentere løs, men du ville kunne få de samme resultater, uden at blive slatten efter ME dage, hvis springene i dit kalorieindtag var mindre. Offdage er jo de dage hvor man skal restituere og fylde depoterne op. Det er rimelig svært med et kalorieunderskud af den størrelse.

Derudover så ville du få mere smæk for skillingen ved at lave mere cardio. 30 minutter dagligt er ikke noget der spolerer ens træning, snarere tværtimod. Det giver mulighed for at spise mere og ergo få mere nærning i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

30 minutter dagligt er ikke noget der spolerer ens træning, snarere tværtimod. Det giver mulighed for at spise mere og ergo få mere nærning i kroppen.

Hmm, det er der jo delte meninger om, men som det tydeligt fremgår af din log virker det, i hvert fald for dig. Men jeg tænkte på: hvor hård cardio er der tale om, hvis det skal være uden at påvirke øvrige træning og alligevel give en effekt? Jeg kan snildt løbe eller cykle i 30 minutter så jeg busted i benene dagen derpå, ikke DOMS, men de er flade og så er bentræning jo i hvert fald en skidt sag at skulle igennem.

Link to comment
Share on other sites

TF> Det kan være dine ben vil føles flade den første uge eller måske to. Det er ganske naturligt at kroppen lige skal have en chance for at vænne sig til noget nyt. Efter en kort indkøringsfase tvivler jeg på at problemet stadig vil være der.

Cardioen skal heller ikke være vildt hård, men bare tilstrækkelig hård til at man lige akkurat ikke kan tale mens man laver den.

Måske kører du den bare for hårdt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare du komplicerer tingene alt for meget. Det er slet ikke nødvendigt med alle mulige fancy teorier og pyramider osv KISS

Komplicere tingene? Jeg synes da det er ren logik at jeg ikke indtage det samme antal kcal hver dag!

Anyones BMR = ca. 2300kcal

Stillesiddene arbejde = 2300 x 1,1 = ca. 2500kcal

WSB træning = ca. 700kcal

Offdage forbrædning = ca. 2500 kcal

Træningsdage forbrædning = ca. 3200 kcal

Derfor er det for mig en selvfølge at jeg ikke skal indtage det samme antal kcal hver dag. Så til næste spørgsmål, hvor vil det være mest hensigtmæssigt at skabe kalorieunderskuddet? Fra træningsdagen eller fra lave off dagen… Jeg foretrækker at holde min kcal højt på træningsdagen for at kunne gennemføre træning, og tilgengæld lave et større indhug i kcal på ikke træningsdagen.

Én ting som jeg nu ser jeg ikke har gjort helt klart er at mine hjælpeøvelser er gået glimrende! Jeg har ikke haft noget problem med at gennemføre alle mine reps (det havde jeg lidt på CKD diæten til sidst), jeg har ikke haft nogen problemer med at øge i vægt. Jeg har ikke tabt noget muskelmasse, tværtimod. Problemet har udelukkende været når jeg skulle lave en CNS taksernde opgave: et max løft eller eksplossve løft. Problemet opstår ikke hvis jeg kun træner eksplosivt, men efter max løft falder min præstationskurve både på max løft og eksplosive løft.

For mig virker det tydeligt som om at CNS ikke kan nå at restituere, mens musklerne sagtens når at restituere, sikkert grundet de meget lav kcal off dage, men hvis jeg sænker kalorierne yderligere på træningsdagen, bliver min træningspas hårdere at gennemføre rent fysisk. Derfor har min løsning været at droppe ME dagen og istedet satse på DE dage.

Link to comment
Share on other sites

Jamen så fungerer det jo åbenbart eller?

Jeg ville nok ikke fæste min lid så meget til udregningsformlerne, og istedet gå mere efter hvad jeg plejer at spise, fjerne nok, enten gennem cardio eller madreduktion, til at lave et mindre kalorieunderskud, og så tage den derfra.

Ingen grund til at lave så drastiske spring, uanset hvad en formel siger.

Men hvis det fungerer for dig, så bare fortsæt med det :)

Link to comment
Share on other sites

Jamen så fungerer det jo åbenbart eller?

Jeps! Diæten fungere perfekt for mig, det har jeg slet ikke sat spørgsmåls tegn ved! :tongue:

Jeg ville såmænd bare høre nogen kommentare til mit trænings program (og det vil jeg stadig gerne)! :lol:

Jeg ville nok ikke fæste min lid så meget til udregningsformlerne, og istedet gå mere efter hvad jeg plejer at spise, fjerne nok, enten gennem cardio eller madreduktion, til at lave et mindre kalorieunderskud, og så tage den derfra.

Ingen grund til at lave så drastiske spring, uanset hvad en formel siger.

Formlerne passer faktisk glimrende på mig. Hvis jeg holder et uge gennemsnits indtag på ca. 3000kcal så holder jeg min vægt, hvis jeg vil gaine sætter jeg det op til ca. 3300-3500kcal og vil jeg cutte ned til ca. 2500-2700 kcal i uge gennemsnit. :D

Der hvor jeg nærmest altid fejler på cutte diæt er weekenden… I hverdagen er jeg en sand zen-master, i weekenden er jeg en ynkelig drengsling… :bblush:

Men frem til 1. Maj er jeg en konstant zen-master også i weekenden! Det kan lade sig gøre ved at min kone for første gang aktivt bakker op om min diæt istedet for at overtale mig til hygge-mad… :w00t: ;)

Well… Er der slet ingen kommentare til mit træningsprogram? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders,

Det ser jo glimrende ud... hvis du vil tabe dig, så prøv at vente en halv time med proteinshaken efter træning, og nap proteinshaken alene uden nogen former for carbs. Så tager du bare carbs'ne med dit næste almindelige måltid - det er en glimrende strategi ;)

Du kan evt. prøve at uppe kalorieindtaget en smule 24 timer efter træning, hvor din proteinsynthese er på 109% i forhold til før træning (tidspunktet hvor den er mest øget). Kunne evt. gøres ved at hæve kalorieindtaget fra den 20. time til den 23 time og derefter gå ned i dit dejlige kalorieunderskud igen.

Mht. programmet, så er det eneste umiddelbart den ordentlig røvfuld øvelser du har på din skulderdag. Husk progressionen i hjælpeøvelserne (right Craw - du ved den mekaniske belastning :D) ;)

Link to comment
Share on other sites

Det med at vente med shaken bryder jeg mig ikke om. Jo hurtige kroppen får friske byggesten til nye muller, jo bedre. Nu kan jeg ikke huske den videnskabelige baggrund, i tråden "hård caradio før sengeting" gjorde man engang rede for, at kylhudratindtag hurtigt efter træningen standser den katabole fase - altså mindsker muskelnedbrydningen.

Det med at vente, KAN man argumentere for, hvis der er tale om cardio og vægttabet prioriteres højere end muskeltilvækst og ydeevne.

Jeg citerer lige:

Der er vi nogenlunde enige... sandsynligheden for at indtaget af kulhydrater post træning sætter sig som fedt er forsvindende lille, men hvis et indtag af kulhydrater samtidig betyder mindre lipolyse, grundet den øgede respons af insulin... hvorfor så ikke vente et par timer med indtagelse af kulhydrater. Men samtidig er insulinen med til at hæmme den katabolske fase post træning...
Edited by TF.
Link to comment
Share on other sites

Det med at vente med shaken bryder jeg mig ikke om. Jo hurtige kroppen får friske byggesten til nye muller, jo bedre. Nu kan jeg ikke huske den videnskabelige baggrund, i tråden "hård caradio før sengeting" gjorde man engang rede for, at kylhudratindtag hurtigt efter træningen standser den katabole fase - altså mindsker muskelnedbrydningen.

Tarpening et. al. lavede et studie vedr. kulhydraters insulinrespons på kortisolniveauet i kroppen:

Influence of weight training exercise and modification of hormonal response on skeletal muscle growth.

Tarpenning KM, Wiswell RA, Hawkins SA, Marcell TJ.

Department of Exercise Sciences, Uniersity of Southern California, Los Angeles, USA.

To investigate the influence of carbohydrate (CHO) consumption on the acute hormonal response, and chronic adaptation to weight lifting exercise, two studies were conducted. Following a four-hour fast, seven young men (21.3 +/- 3.5 y) performed (on two occasions) a nine-station weight lifting protocol, completing 3 sets of 10 repetitions at 75% of 1RM (series 1). Randomly assigned, one session included the ingestion of a non-caloric placebo, and the other, a 6% CHO solution. For series 2, two groups of young men (21.3 +/- 1.5 y) participated in 12 weeks of progressive resistance weight training. Training for one group included the ingestion of a non-caloric placebo, and the other, a 6% CHO solution. In series 1, weight lifting exercise with CHO ingestion significantly (p < 0.05) elevated blood glucose and plasma insulin levels above baseline, as well as that occurring with the placebo. This resulted in a significant blunting of the cortisol response (7% with CHO compared to 99% with placebo). These findings indicate that CHO consumption during weight lifting exercise can modify the acute hormonal response to exercise. With series 2, CHO consumption continued to blunt the cortisol response to exercise during the twelve weeks of training. This is in contrast to significantly elevated cortisol levels observed for the placebo control group. Corresponding with the modified response patterns were differences in muscle growth. Weight training exercise with CHO ingestion resulted in significantly greater gains in both type I (19.1%) and type II (22.5%) muscle fibre area than weight training exercise alone. The difference in the cortisol response accounted for 74% of the variance (r = 0.8579, p = 0.006) of change in type I muscle fibre area, and 52.3% of the variance (r = 0.7231, p = 0.043) of change in type II muscle fibre area. These findings suggest that the modification of the cortisol response associated with CHO ingestion can positively impact the skeletal muscle hypertrophic adaptation to weigh training.

Men hvis målet som i Anders' tilfælde er vægttab, så er det en fordel af holde kroppen i en katabolsk tilstand en anelse længere end ellers - eksempelvis ved at udskyde post proteinshaken en halv time, og kulhydraterne til næste rigtige måltid. Kortisol er nødvendigt for at lipolysen kan foregå - er der meget kortisol, er der mulighed for at forbrænde mere fedt... og tabet af muskelmasse er alligevel minimalt. Der ryger ikke 5kg fordi du venter en halv time med din proteinshake - den største effekt kommer fra det samlede kalorieindtag.

En plan kunne jf. min tidligere post være at vente med shaken post træning, og i stedet øge kalorieindtaget en smule fra 20. til 23 time posttræning, hvor proteinsynthesen er på sit højeste. Men når alt kommer til alt, så er det flueknepperi... kalorieindtaget over hele dagen der er det vigtige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nu erklære mig enig med TF her. Hvis man begynder at undlade kulhydrater efter styrketræning ber man om problemer. Det er ikke alene i småtingsafdelingen mht til extra fedttab, men man spiller hasard med sin kostbare muskelmasse hvis man ikke får kulhydrater efter endt træning. Jeg mener at det vigtigste (bortset fra kalorieunderskud), når man er på diæt er at undgå muskeltab.

Som du, cilius, selv er inde på, så er det kalorieindtaget der er det vigtigste, hvorfor jeg ikke mener det er klogt at undlade kulhydrater efter træning, hvor kroppen virkelig kan drage god nytte af disse (hæve insulin hvilket stopper muskelnedbrydningen etc.).

Link to comment
Share on other sites

Som du, cilius, selv er inde på, så er det kalorieindtaget der er det vigtigste, hvorfor jeg ikke mener det er klogt at undlade kulhydrater efter træning, hvor kroppen virkelig kan drage god nytte af disse (hæve insulin hvilket stopper muskelnedbrydningen etc.).
Din etc. dækker også over stop af lipolysen... vigtigt pointe. Hvis du er ude efter fedttab, vent med kulhydratindtaget til dit næste rigtige måltid. Ellers så vær sød at forklare mig, hvor meget muskelmasse der ryger på min plan... jeg er kommet til det er tæt på ingenting, specielt ikke hvis du napper en protein shake en halv time efter træning. Ikke alene vil du holde kroppen i en katabol tilstand lidt længere (katabol er nødvendig for fedttab), men en større andel af aminosyrerne når ud til musklerne, når du ikke samtidig skaber et insulinspike.
Jeg må nu erklære mig enig med TF her. Hvis man begynder at undlade kulhydrater efter styrketræning ber man om problemer. Det er ikke alene i småtingsafdelingen mht til extra fedttab, men man spiller hasard med sin kostbare muskelmasse hvis man ikke får kulhydrater efter endt træning. Jeg mener at det vigtigste (bortset fra kalorieunderskud), når man er på diæt er at undgå muskeltab.

Hvilke problemer snakker du om? Hvis du refererer til den katabolske tilstand kroppen er i, så er den nødvendig for at der forekomme fedttab... samtidig så vil fraværret af kulhydrater øge koncentrationen af catecholaminer (1).

(1) Effect of carbohydrate ingestion on adipose tissue lipolysis during long-lasting exercise in trained men

Link to comment
Share on other sites

I starten af denne diæt tilsatte jeg dextrose i min post-shake, men jeg har flyttet de kulhydrat kcal over før træning i form af pasta/ris/etc. Jeg har ikke oplevet noget muskeltab af den grund, tilgengæld har jeg lidt mere energi til træning. (Gad vide om min logbog ikke burde indeholde en daglige diæt/cardio udredning lissom Craws efterhånden. :unsure: )

Du kan evt. prøve at uppe kalorieindtaget en smule 24 timer efter træning, hvor din proteinsynthese er på 109% i forhold til før træning (tidspunktet hvor den er mest øget). Kunne evt. gøres ved at hæve kalorieindtaget fra den 20. time til den 23 time og derefter gå ned i dit dejlige kalorieunderskud igen.

Jeg skruer lidt ned for aftensmaden på off-dage og for tilgengæld at få en mere solid morgenmad.

Mht. programmet, så er det eneste umiddelbart den ordentlig røvfuld øvelser du har på din skulderdag. Husk progressionen i hjælpeøvelserne (right Craw - du ved den mekaniske belastning

Der er supplement øvelse for svaghed i bænkpres og én raise øvelse pr. hoved af delts. Jeg har tænkt på om jeg skulle droppe plate raise, men mine skuldre har virkelig brug for et dramatisk los i a' bagdel, både pga styrke, men også rent udseende mæssigt er de bagud.

Jeg har et fint lille system som faktisk giver mig okay progression i øvelserne. (men har ik tid til at forklare det nu, kommer senere ;) )

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Pas på med alt det skulder træning, det ka nemt ende i overtræning af skulder især front delt. Jeg oplevde go vækst i skulder ved at køre tunge dips til failure, så her er måske noget der kan bruges på ME dag.

Link to comment
Share on other sites

Din etc. dækker også over stop af lipolysen... vigtigt pointe.
Den dækker også over bedre glykogen lagring, som du ikke kan opnå i ligeså høj grad, hvis du indtager dine kulhydrater efter post workout "vinduet" er lukket.
Hvilke problemer snakker du om? Hvis du refererer til den katabolske tilstand kroppen er i, så er den nødvendig for at der forekomme fedttab...

Jae men du vil jo komme i katabol tilstand alligevel når du er i dagligt kalorieunderskud. Det er jo ikke som om nogle kulhydrater post-workout vil ødelægge hele dit fedttabs projekt. De vil derimod hjælpe med restitutionen (pga førnænvte glykogen lagring) og hjælpe på at beholde på muskelmassen.

Link to comment
Share on other sites

De undersøgelser og artikler jeg har bladret igennem på det sidste, tyder på at fedtoxideringen er størst når glykogendepoterne ikke er fyldt op. Jeg mangler stadig et validt argument for ikke at vente med carbs til næste måltid post workout... kan du give mig det?

Link to comment
Share on other sites

Hej Anyone,

Som jeg ser det noterer du WSBtræning for 700 kcal og det er det du bruger under træning.

På dine off-dage er det som om du overser den øgede aktivitet og dermed forbrænding som dine muskler har hele dagen efter en god gang træning. Ergo kan du ikke blindt regne med at du alene forbrænder traditionelt stillesiddende forbrug på dine off-dage.

Ergo vil jeg give Crawdaddy ret i at lidt ekstra cal. måske ikke som på dine on-dage, men i hvert fald ikke så stort et spring nedaf bør indtages på dine off-dage.Just my 2 cents to a dieting warrior ;)

Link to comment
Share on other sites

Den dækker også over bedre glykogen lagring, som du ikke kan opnå i ligeså høj grad, hvis du indtager dine kulhydrater efter post workout "vinduet" er lukket.

Hvis man venter ca 1 time med at indtage sine kulhydrater er postworkout vinduet jo langt fra lukket. Indtager man en anelse kulhydrater mens man træner, eventuelt sammen med lidt protein, skulle det slet ikke være nødvendigt at indtage kulhydrater lige efter træning. Der vil en proteinshake være tilstrækkelig indtil man kommer hjem og kan indtage et rigtigt måltid mad.

Link to comment
Share on other sites

Tænkte godt du var med mig på denne Craw :) Men der er faktisk ingen grund til at indtage kulhydrater under træning, i studiet jeg postede tidligere (det første af Tarpenning et. al.) blev kortisol niveauet sænket til 7% af kontrolgruppens... og jeg har det sådan, at hvis jeg er på diæt, så skal fedtet væk, ikke noget med der skal sniges 0,3 gram af om ugen - alle parametre jeg kan optimere skal optimeres. Hvis det i sidste ende betyder at diæten kan forkortes med en uge, så er det ganske glimrende med mig... ;)

Hmm er det her trådkapring - håber det er ok Anders :unsure:

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share