Bio-Chrom ?


JPG
 Share

Recommended Posts

når man sørger for at få en optimal kost. Jeg er meget påpasselig med hvad der bliver kørt "indenbords" - jeg har altid haft en hang til søde sager, og tager derfor bio-chrom - trangen til de søde sager udebliver så.

Er det indbildning at bio-chrom har effekt - eller udebliver trangen fordi jeg sørger for at få en kost som dækker mit behov.

Hilsen Jytte

Link to comment
Share on other sites

Hej Jytte.

Hvis din krop mangler Krom, så vil det have en effekt at tilføre ekstra krom for at dække kroppens behov.

Hvis din krop derimod ikke mangler krom, så er den eneste effekt at producenten tjener nogle penge :)

Hvis du skal finde ud af om du vitterligt er deficient i krom, kan det gøres via en blodprøve hos lægen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke tilhænger af at man kritikløst konsumerer byger af kosttilskud herunder mineraler i store mængder.

Chrom er et mineral. I forhold til et vitamin tilskud bør man med et mineral tilskud være mere påpasselig.

Der eksisterer et meget fint sammenspil mellem mineraler. Tilfører man et mineral påvirker og hæmmer det optagelsen af et andet. I fagsproget er der tale om det man kalder antagonister.

Overdosering af mineraltiskud kan rent faktisk også give mangelsymptomer.

Mit bud er at det er den sunde fiberrige kost du spiser - der nedsætter trangen til de forbudte ting. Undersøg evt. hvor meget Chrom du allerede får igennem kosten i forhold til hvad der anbefales. Får du konstateret mangel på Chrom bør du jo selvfølgelig nok tage et Chrom tilskud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg, rent ud sagt, aner intet om hvor meget chrom der er i min kost. Men jeg ved, at når jeg har ædt min chromtablet dagligt igennem et par uger, kan jeg meget lettere tøjle min lækkersult end før og under en ufrillig pause hvor jeg ik´ lige havde penge til den slags. Men om det er pga. placebo ved jeg selvfølgelig ikke.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg ved, at når jeg har ædt min chromtablet dagligt igennem et par uger, kan jeg meget lettere tøjle min lækkersult end før og under en ufrillig pause hvor jeg ik´ lige havde penge til den slags. Men om det er pga. placebo ved jeg selvfølgelig ikke.

Det svarer til mine oplevelser ... og så er jeg egentlig ligeglad om det kun er et spørgsmål om tro.

Målet helliger (sommetider) midlet; chrom er billigt og indtagelsen fjerner min "søde tand" :thumbwink: :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share