The encyclopedia of modern bodybuilding


Mr. Fitness
 Share

Recommended Posts

Jeg fik ovenstående bog af mine to bedste venner som en bryllupsgave! :D

Den er utroligt inspirerende og motiverende fyldt med billeder af bodybuildere fra "The Golden Days", der er god info om kost - ikke noget revolutionerende, men god grundlæggende viden - også lidt om konkurrence prep, men det er ikke så meget, træningsprogrammerne er i rigtig Arnold stil: extrem volumen 6 gange ugentligt . :w00t:

Alt i alt synes jeg det er en god bog at ha' stående derhjemme. :)

Link to comment
Share on other sites

Der er kommet en 2nd edition, som er helt nyopdateret. Jeg har selv den gamle version, som jeg synes er udemærket på de fleste punkter. Fx er der en udemærket gennemgang af de fleste øvelser med billeder, et udemærket afsnit om posering osv.

Jeg kender ikke den nye 2nd edition, men hvis den er bedre end den gamle, jeg kan da sagtens anbefale den :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige at man kun skal investere i den, hvis det er fordi man har brug for en øvelsesvejledning og noget motiverende læsning. Hvis man er interesseret i state-of-the-art ernæring, og højvidenskabelig træning, så er den mest anvendelig som optænding til brændeovnen. Hvis man følger træningsprogrammerne i omtalte bog, så beder man selv om minus fremgang. Der er andre bøger som er 20 gange bedre at investere i.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hov! Overhalet indenom af TJ mens jeg sad og fedtede i en mail... Som altid udtrykker du præcist hvad det drejer sig om...

Jeg synes dog det er en suveræn bog, hvis bare man bruger den rigtigt:

* Mange gode øvelsesvejledninger, men rigtigt gode billeder

* God baggrund om sporten - hvad er BB og hvordan forstår man den. Hjalp mig som novice med at fatte en hel del.

* Den kommer rundt om alle emner der er værd at tage fat i

Men ikke alt er helt fint:

* Den anbefalede træningsvolumen er fuldstændigt umenneskelig.

* Arnold skriver at intens mavetræning med mange reps kan give punktforbrænding (selvom han dog også skriver at videnskaben siger nej, så fastholder han at det giver en effekt der minder så meget om det at man bør gøre det alligevel).

* Mavetræningsafsnittet er i det hele taget ikke noget at råbe hurra for, men er totalt revideret i 2nd edition, så det er den man skal tage fat i.

Så ja, meget af viden om programlægning og kost er bedre andre steder, men som motivator og øvelsesopslag er den rigtigt god.

En anden god bog er Arnolds selvbiografi: Arnold - Education of a Bodybuilder. Den har hele baggrunden om ham selv - inkl. hans kvindesyn - samt en introduktion til at komme i gang med øvelser mod egen kropsvægt og vægttræning.

Edited by Orsted
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share