ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning lørdag morgen d. 17/5

.... nu bliver det snart ikke værre - dette har været min hidtil mest rastløse nat meeeget længe.... vågnede op hver ½ time og havde svært ved at falde i dyb søvn :rolleyes:

stod endelig op 4:15 og gik så min sædvanlige travetur som idag blev til lidt over en time i et tempo farligt for forbipasserende.... :4whip:

.... da jeg kom hjem var appetitten fuldstændig væk - og det var som om at morgenmaden var på vej op igen.... et eller andet laver ravage i mit system for tiden ;) og det ender jo med at det kommer til at afmagre mig fuldstændigt og gøre mig til en hvileløs zombie.... :retard:

Link to comment
Share on other sites

.... da jeg kom hjem var appetitten fuldstændig væk - og det var som om at morgenmaden var på vej op igen.... et eller andet laver ravage i mit system for tiden  og det ender jo med at det kommer til at afmagre mig fuldstændigt og gøre mig til en hvileløs zombie.... 

Uha det lyder som noget farligt :confused2: At være en hvileløs Zombie er ikke noget jeg kan anbefale, så selvom det er dig der er Med. studerende, må jeg minde dig om at du skal have din daglige dosis C-vitamin ;)

Link to comment
Share on other sites

må jeg minde dig om at du skal have din daglige dosis C-vitamin 

... jeg tror mit problem er at min daglige dosis af diverse ;) er lidt for voldsom for tiden, og derfor ikke relateret til c-vit mangel....

... det jeg oplever er nok nærmere overdoseringssymptomer... :tongue::wub:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm er du sikker på at det ikke er en dosis Cxxx-vitamin du skal have 

.... hmmmmm - det var måske værd at overveje, men er du sikker på, at det ikke bare vil give mig en yderlig overdosering?!!! :tongue: ;)

Link to comment
Share on other sites

.... hmmmmm - det var måske værd at overveje, men er du sikker på, at det ikke bare vil give mig en yderlig overdosering?!!! 

Hmmm det er svært at sige, da Cxxx-vitaminet er en af de kradsere substanser, men det er forsøget værd :4whip: ;)

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 17/5

Det nåede lige at blive til 36 intense minutter på step - maskinen efterfulgt af maveøvelser.

Eftersom kroppen virkede toptunet tænkte jeg lige at jeg ville forsøge med mine chins - med fugtige og svedige hænder greb jeg chinsstangen og kom uden problemer op på 14 stk selvom jeg til sidst hang i fingerspidserne - HST her virkeligt nikket min rygstyrke et godt styk op af skalaen :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag morgen d. 18/5

Efter at være blevet vækket af mit indre vækkeur første gang 00:22, 01:47, 02:34 og til sidst 4:27 var jeg lidt rundt på gulvet i morges med humøret i top....

Det blev til lidt over en times forsøgt powerwalk som dog gik halvt over i løb - benene var bare friske :w00t:

Der var totalt forår i luften i morgen - først så jeg to søde haremisser hoppe afsted med hinanden, længere inde i skoven stødte jeg på et dyr og hans to søde bambi-piger (den frækkert - hele to ;) ), for til sidst at møde to ænder som rigtigt sad og pudsede hinandens pels!!!

Det var som et dyreprogram fra Discovery-kanalen....

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 18/5

- opvarmning 15 min. på cykel

HST - 5 reps

Squat: 2 set - 50-60 kg - 15-12 reps

... var ude at gå i morgen så benene var lidt brugte

Dybe squat: 1 set - 40 kg - 20 reps

... blev helt tummelums :retard:

LC: 2 set - 46 kg - 7-6 reps

Frontspark: 2 set - 46 kg - 9 reps

Læg: 2 set - 140 kg - 15 reps m. hold i toppen

SD: 1 set - 64 kg - 15 reps

...føltes godt

Abductor maskine: 2 set - 40 kg - 15 reps

... jeg har valgt denne øvelse for at se om jeg kan give min midterste baldemuskel et skup opad :)

Bænkpres - håndvægt: 2 set - 2x28 kg - 2x26 kg - 4-7 reps

... var lidt død i brystet men det skyldes nok de uhæmmede armbøjninger i morges... ;)

Skråpres - håndvægt: 2 set - 2x24 kg - 2x22 kg - 6-9 reps

Træk til bryst: 2 set - 83,5 kg - 9-7 reps

Rowing-enarms håndvægt: 2 set - 2x38 kg - 8 reps

Dips: 1 set - + 20 kg (totalvægt 92,2 kg) - 8 reps

... jeg kunne måske godt have klemt en til ud, men så havde stilen også røget sig en tur <_<

Bænkpres - smalt greb: 1 set - 50 kg - 10 reps

Military press - håndvægt: 2 set - 2x18 kg - 9 reps

Trapez: 1 set -20 kg - 25 reps

Lateral raises: 2 set - 2x10kg - 2x8 kg - 10-10 reps

Biceps-curl: 2 set - 2x14-17 kg - 12-7 reps

Romanchair: 2 set - meget koncentreret

Sidebend-skrå mave: 1 set - meget koncentreret

ALT I ALT igen en god træning , var dog lidt mat til sidst for en gangs skyld, men de sidste tre dage har også stået på arbejde, træning, eksamenslæsning plus en anden "lille" distraktion... ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at snage, men bruger du en ECA/EC pille til vægttab? Eller bare meget kaffe. Ellers har jeg læst, at ved lave fedt% sover man mindre, da man paces af hjernen for at finde mere føde. Den registrerer at man sulter, og da man ikke kan søge føde når man sover, er det bare ud af fjerene.

Eller er du bare "glad"?

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at snage, men bruger du en ECA/EC pille til vægttab? Eller bare meget kaffe. Ellers har jeg læst, at ved lave fedt% sover man mindre, da man paces af hjernen for at finde mere føde. Den registrerer at man sulter, og da man ikke kan søge føde når man sover, er det bare ud af fjerene.

jsc> Nej jeg bruger ikke ECA - mit system er alt for følsomt til den slags. Kaffe kan jeg da godt drikke i nu og næ men så er det højest 1-2 kopper om dagen!!!

Det er sjovt at du nævner det med fedt% for det er måske en del af problemet ;) - jeg var ikke klar over at det var en mulighed!!

Eller også er det bare fordi mit liv lige nu kører på skinner --- WROOOOOOM :2000-pontiac-red:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt lure din "fortolkning" af HST!

Du skriver det er en "5 reps" træning, men du laver et sted mellem 4 og 25 reps.

Nogen forklaring?

Hvis der er progression i vægtene og du ellers ikke kører til failure er der selvfølgelig ikke noget i vejen for et par ekstra reps.

I øvrigt imponerende du kan være frisk før fanden får sko på :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

jaaa, det er en imponerende energi du kan hive frem hver morgen.... B)

men alt efter hvordan man skal tolke dit "tummelums" er det da rart at se at der er andre end mig der osse kan mærke når de har gang i de 20 rep squat.... :4whip: ;)

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag morgen d. 19/5

I dag ringede det indre vækkeur klokken 4:31

Jeg har sovet godt og dybt hele natten for første gang i lang tid. Der er nok nogen der har holdt hånden over mig i nat ;)

Turen gik fra klokken 5-6, først i den smukkeste solopgang længe, stor rød sol, men efter 10 min skulle jeg åbenbart vaskes.

Himlen åbnede sig og det fossede ned, med det rørte mig overhovedet ikke, faktisk var det en fed fornemmelse at blive gennemblødt, og resten af turen gik som altid i højt humør og tempo :w00t:

Taljen målte 70 cm her til morgen!!! B)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt lure din "fortolkning" af HST! Du skriver det er en "5 reps" træning, men du laver et sted mellem 4 og 25 reps.

Nogen forklaring?

Hvis der er progression i vægtene og du ellers ikke kører til failure er der selvfølgelig ikke noget i vejen for et par ekstra reps.

Maxpower> Jeg har progression og kører til failure i hvert sæt. Hver gang jeg træner øges vægten!! Grunden til at jeg i nogle øvelser ligger højt er enten fordi det er nye øvelser jeg tilføjer løbende i programmet eller fordi nogle øvelser kan jeg bare mærke at der skal jeg ikke gå højere hvis ikke mine led skal begynde at lide under det!!!

Link to comment
Share on other sites

mht diæt og søvn så er bliver mit system fuldstændig "hyper" hvis jeg har været på en lav-kalorie diæt mere end 5-6 dage uden nogen refeed dage. Noradrenalin er en del af problemet, men mange andre neurotransmittere bliver også forstyrret af ikke at spise nok (især kulhydrater). Serotonin niveuaet falder også på en lav-kalorie/lav-kulhydrat diæt, hvilket er grunden til at mange oplever at blive småsure/irriterede på en diæt.

Det ser dog ikke ud til at være tilfældet med Angel - måske befinder hendes krop sig udmærket ved en lav bf%? Er du fra naturens side slank?

Link to comment
Share on other sites

Det ser dog ikke ud til at være tilfældet med Angel - måske befinder hendes krop sig udmærket ved en lav bf%? Er du fra naturens side slank?

Angel er vist velsignet med heldige gener......eller også har hun en eller anden hemmelig metode :unsure::4whip:

Link to comment
Share on other sites

Det ser dog ikke ud til at være tilfældet med Angel - måske befinder hendes krop sig udmærket ved en lav bf%? Er du fra naturens side slank?
laush> Jeg er fra naturens side meget slank, lå på mange år mellem 50-55 kg! Min krop vil gerne være tynd, og jeg kæmper en brav kamp for at holde musklerne på kroppen :rolleyes:

Crawdaddy>

Angel er vist velsignet med heldige gener......eller også har hun en eller anden hemmelig metode  :unsure:  :4whip: 

Nu er jeg vist ikke den eneste med heldige gener i dette forum :wub: og om jeg har hemmelige metoder kan jeg kun svarer: "JA - jeg har en!!!! ;) "

Link to comment
Share on other sites

Abductor maskine: 2 set - 40 kg - 15 reps

... jeg har valgt denne øvelse for at se om jeg kan give min midterste baldemuskel et skup opad :)

Er du da fuldstændigt fra den kvinde :lol: Den maskine kan forårsage alt fra rystelammelse til tunnelsyn B)

Nej - seriøst - hvorfor træner du ikke bare i kabel tårn (Mere stabilitetstræning og funktionalitet) Går ud fra at det er glut med du vil træne?? :rolleyes:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jørgen L> Jeg træner ikke i træktårn for at beskytte min lænd! Den er hårdt i brug under mange af mine øvelser og hvis den også skulle belastes ved stående kickback, så ville det dræne den for meget :)

Link to comment
Share on other sites

Angel>

Ja nogen kæmper for at beholde muskelmassen, mens andre kæmper med at smide fedtet.

Jeg selv på 82-83 kg, bf% 8-9 stykker skal helt ned på 1600-1700 kalorier per dag for at smide fedtet fra hvor jeg er nu (og JA jeg laver cardio). Desuden skal jeg inkorporere refeed dage ca. hver 3-4 dag for ikke at blive fuldstændig smadret mentalt og fysisk. Jeg bliver træt, irriteret, MEGET sulten og drømmer om noget så banalt som ciabattaboller eller hjemmebagt franskbrød (uhmm - høj-glykæmiske kulhydrater). For mig er det virkelig en kamp at gå fra 10-6%bf.

Nogen der har en forklaring på hvilke stoffer i hjernen der bliver udløst når man går fra en lav-kalorie/lav-kulhydrat diæt til pludselig at indtage store mængder kulhydrater. Jeg bliver den første times tid døsig, derefter mærkes en stor stigning af humøret og jeg har meget nemt ved at få grineflip. Det lyder lidt mærkeligt ved jeg godt, men det er helt tydeligt at der skal meget lidt til før jeg bryder ud i latter, hvilket jeg normalt ikke har så nemt ved (især ikke på en lav-kalorie diæt). Efter 2-3 timer mærkes glykogen genopfyldningen i kroppen og min fysiske energi stiger - på dette tidspunkt plejer jeg at indsætte min træning og disse sessioner er tydeligt præget af mere work-capacity og drive. Efter en sådan træning føles alt bare rigtigt og humøret er i top hvilket jeg går ud fra både skyldes refeed + fysisk træning (endorphiner m.m.).

Men hvilke transmitterstoffer i hjernen spiller ind når man så overfodrer kroppen med kulhydrater(andet end det tidligere nævnte - serotonin).

- Cilius du må have nogen bud her?

Link to comment
Share on other sites

Laush>

Jeg selv på 82-83 kg, bf% 8-9 stykker skal helt ned på 1600-1700 kalorier per dag for at smide fedtet fra hvor jeg er nu (og JA jeg laver cardio). Desuden skal jeg inkorporere refeed dage ca. hver 3-4 dag for ikke at blive fuldstændig smadret mentalt og fysisk.
Nu lyder det jo umiddelbart til at vores fysik ikke kan sammenlignes, men jeg ved fra mig selv, at hvis jeg har lavet for meget cardio, kan jeg ikke smide det sidste fedt uden store kvaler (inklusiv det dårlige humør du nævner). Jeg husker stadigvæk min tid ved de 9% fedt hvor jeg muggede konstant, havde overbevidst mig selv at mine mavemuskler var fedt i firkanter :lol: og at hele verden var imod mig. Jeg cyklede og steppede på det tidspunkt 2,5-3 timer om dagen!!! + trænede tungt

Det der har virket optimalt for mit fedttab er at skrue mit stofskifte op i en periode ved at spise MEGET!! og jeg mener MEGET + 4000-5000 kcal daglig. Der sætter sig noget fedt, men det er en lille pris at betale for det store fedttab jeg får bagefter! Herefter går jeg på en normal kost, mens mit stofskifte tordner derudaf. Efterhånden som vægtabet begynder at indfinde sig ,skifter jeg kost over mod mere fedt og mere protein, og når vægttabet igen begynder at stagnere så begynder jeg først på cardio - og ikke før samt min fedtandel i føden stiger endnu mere!!! Generelt så prøver jeg konstant at chocke kroppen og derved holde metabolismen igang!

Jeg bliver træt, irriteret, MEGET sulten og drømmer om noget så banalt som ciabattaboller eller hjemmebagt franskbrød (uhmm - høj-glykæmiske kulhydrater).

Det der måske er dit problem er, at du for det første får for får kcal. samt at dit intag over dagen ikke er jævnt fordelt hvad angår protein, kulhydrat og fedt! Du bliver nødt til at prøve dig frem og finde ud af om du er typen som bedst kan på kulhydrat, fedt eller protein og hvornår på dagen disse skal indtages og i hvilken procentfordeling, før du laver et så stramt kcal indtag.

Jeg ville foreslå dig at fører skrap kontrol med din kost og skrive ned hvordan den påvirker dig hvis du ikke umiddelbart har overblikket, skriv ned hvordan din krop reagerer med humøret, friskhed osv. efter måltid og i forbindelse med træning - prøv at se om du ikke kan finde en rød tråd!!

Noget andet er måske motivationen bag dit vægttab!!!! Vil du virkeligt gerne tabe dig og tager du det med oprejst pande?

En hel tredje ting er - for du alle de vitaminer du skal?

Jeg bliver den første times tid døsig, derefter mærkes en stor stigning af humøret og jeg har meget nemt ved at få grineflip. Det lyder lidt mærkeligt ved jeg godt, men det er helt tydeligt at der skal meget lidt til før jeg bryder ud i latter, hvilket jeg normalt ikke har så nemt ved (især ikke på en lav-kalorie diæt).
Jeg har oplevet akkurat det samme på mine spisedage under en diæt - jeg bliver fuldstændigt rundt på gulvet og alt er hylemorsomt!!! :tongue: Så spor mærkeligt er det ikke.
Men hvilke transmitterstoffer i hjernen spiller ind når man så overfodrer kroppen med kulhydrater(andet end det tidligere nævnte - serotonin).

Jeg ved det ikke? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share