ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Crawdaddy> Jeg skal bare se på en stairmaister og min læg vokser. Det er faktisk lidt et problem for den er ikke 100% symmetrisk, mit laterale hoved har ikke så meget masse som mit mediale!! ... og hvordan træner man egenligt læg uden at aktivere begge hoveder :confused2: Det er ikke lykkedes mig endnu!!

(...og ja - jeg kender godt tippet med varierende fodstilling!)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 29/4

WHUUUUU :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

Total straf på eclipse maskinen :devil:

først 16 min med for vildest knald på ...

... efterfulgt af drabelige maveøvelser med min studiemakker (tidligere karate dut :rolleyes: )

... for at runde af med 36 min på eclipse maskinen med et tempo, som om jeg var åndssvag :retard:

åhhh jeg er "buuustet" nu, men ren orgasme!!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy> Jeg skal bare se på en stairmaister og min læg vokser. Det er faktisk lidt et problem for den er ikke 100% symmetrisk, mit laterale hoved har ikke så meget masse som mit mediale!! ... og hvordan træner man egenligt læg uden at aktivere begge hoveder :confused2: Det er ikke lykkedes mig endnu!!

(...og ja - jeg kender godt tippet med varierende fodstilling!)

Hvis du med varierende fodstilling mener med fødderne pegende ud eller ind er jeg ikke så sikker på effektiviteten, eller sikkerheden af øvelsen. Hvis du derimod mener med varierende bredde mellem fødderne mener jeg du er på rette spor. Det jeg har læst er en slags "lod"teroi, hvor man skal forestille sig, at man hænger et lod ned fra knæet. Stresset på læggen placeres så mest der hvor loddet hænger ned: hvis man står med bred fodstilling rammer man primært det indre hoved, og med fødderne samlet rammer man så det laterale hoved mere. På den måde sørger man også for, at have en mere ergonomisk stilling i ankelleddet. Det kan godt være meget belastende for leddet at stå med ind-/udadvendte fødder, når man bruger så meget vægt som nogle gør når de træner lægge. Den samme regel gælder også for biceps, hvis man krydsrefererer med bogen :"Muscle Meets Magnet".

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy> Jeg skal bare se på en stairmaister og min læg vokser. Det er faktisk lidt et problem for den er ikke 100% symmetrisk, mit laterale hoved har ikke så meget masse som mit mediale!! ... og hvordan træner man egenligt læg uden at aktivere begge hoveder  Det er ikke lykkedes mig endnu!!

Ak hvem der var så heldig :rolleyes: Jeg forsøger sågar at gå mere på fodballen for tiden for at få læggen til at blive bedre :tongue:

Men JSC har helt klart fat i noget der. Charles Poliquin har skrevet det samme om fodbredden, så det er da et forsøg værd at prøve :wave:

Link to comment
Share on other sites

YES YES :bounce: 10 reps uger påbegyndt - JEG HAR BARE SÅDANNE GLÆDET MIG

Træning onsdag d. 30/4

- opvarmning 15 min. på cykel

HST - 10 reps

Squat: 3 set - 50-60-60 kg - 10 reps

LC: 2 set - 37,5 kg - 10 reps

Frontspark: 2 set - 37,5 kg - 10 reps

Læg: 2 set - 100 kg - 15 reps m. hold i toppen

... kørte smal fodstilling som jsc anbefalede - nu må jeg se om det giver ekstra masse på det lat. hoved af gastrocnemius

SD: 1 set - 54 kg - 10 reps

Dødløft: 60-80-90-100 kg - 1 reps

... skulle lige prøve efter den sidste tids snak med piger som dødløfter. Det er flere år siden og teknikken var en "smule" rusten , MEN DET VAR SJOVT!! :w00t:

Bænkpres - håndvægt: 2 set - 22 kg - 15-14 reps

... mit bryst pump er FOR GODT for tiden - jeg bliver helt saglig bagefter bænkpres! :rolleyes:

Skråpres - håndvægt: 1 set - 18 kg - 13 reps

Rowing-enarms håndvægt: 1 set - 34 kg - 11 reps

... var lidt træt i ryggen efter dødløft, så holdte det til et set

Træk til bryst/chins: 2 set - 73,5 kg - 12 reps

... styrken stadigvæk god - jeg gad vide hvor langt vægten skal op før jeg kommer under de 10 reps?

Dips: 2 set - + 11 kg - 12-10 reps

Military press: 2 set - 20 kg - 14-15 reps

... AV AV :retard: - den syrede for ledt - FEEEEDT :lol:

Lateral raises: 3 set - 8 kg - 10 reps

... kørte lidt syre imellem set'ene

Biceps-curl, siddende: 2 set - 12 kg - 12 reps

Hammercurl: 1 set - 10 kg - 15 reps

Hyperextension: 1 set - 20 reps

... holdt lidt ugen da jeg følte lænden allerede var blevet trænet godt!

Er for øvrigt godt øm i maven i dag - efter den omgang smæk den fik igår!

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 1/5

Morgentræning:

Step: 36 min

Chins - ladder: 1-4, 1-3, 1-2

Chins til nakke (hvad hedder denne øvelse?) - ladder: 1-3, 1-2, 1

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 2/5

- opvarmning 15 min. på cykel

HST - 10 reps

Squat: 2 set - 62 kg - 10 reps

Dybe squat: 1 set - 40 kg - 20 reps

LC: 2 set - 38,5 kg - 10-9 reps

Frontspark: 2 set - 38,5 kg - 10 reps

Dødløft: 1 set - 40 kg - 12 reps

... bare lige for at få gang i øvelsen

SD: 1 set - 56 kg - 12 reps

Bænkpres - håndvægt: 2 set - 24 kg - 12-11 reps

... måske for let håndvægt i forhold til det er 10 reps, men vi bevæger os der op af :rolleyes:

Skråpres - håndvægt: 1 set - 20 kg - 12 reps

Rowing-enarms håndvægt: 1 set - 34 kg - 11 reps

... holder lidt igen med denne øvelse eftersom DL er kommet ind i programmet

Træk til bryst/chins: 2 set - 75 kg - 11 reps

... styrken kanon god idag - rigtig god koncentration i musklerne :)

Dips: 1 set - + 15 kg - 10 reps

Military press: 2 set - 20-22 kg - 15 reps

Lateral raises: 3 set - 8 kg - 10 reps

Biceps-curl: 2 set - 14 kg - 10 reps

Hammercurl: 2 set - 12 kg - 12 reps

Hyperextension: 1 set - 5 kg - 15 reps

Mave - skrål: 2 set - 70 kg - 10 reps

Mave - roman chairl: 2 set - 10 reps

Mave - gulvøvelse: 2 set - 12 reps

Er stadigvæk godt øm i maven, i går var det helt umuligt at grine, så det er vist ikke sidste gang jeg kører mave med min studiemakker! :bigsmile:

Det var også ret fantastisk - jeg trænede læg som jsc anbefalede, og jeg har faktisk kun været øm i det laterale hoved - SUPER!

KAMPVÆGT: er nede på de 72 kg med en talje på lidt under 74 cm efterhånden!

Jeg må indrømme, at jeg altid har lidt svært ved at se vægten gå nedaf - jeg forbinder det altid med noget sygeligt!! <_<

Nu har man kæmpet for at putte noget masse på, og selvom man godt ved det ikke er musklerne der svinder, så føler jeg mig alligevel så lille!! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Lige et par spørgsmål til din chin ladder.

hvor meget pausetid vil du regne med du har når du kører chin ladder??

altså: (1 - pause - 2 - pause - 3 - pause - osv.)

- og hvor lang tid har imellem sætne ??

altså: (eks) (1 - 2 - 3 pause 1 - 2 - 3 - 4 pause osv)

Link to comment
Share on other sites

Nexus>

Jeg holder mig til det jeg har forstået er den generelle anbefaling, som er at pausen skal svarer til den tid det tog at udføre X antal chins eller den tid det vil tage din makker at udføre det samme antal chins

dvs.

1 reps - pause svarende til udførelsen af 1 rep - 2reps - pause svarende til udførelsen af 2 rep

Hvad angår pause mellem sætne - så gælder det samme som ovenstående. Hvis jeg slutter på 5 reps, så er pausen svarende til udførelsen af 5 reps.

Link to comment
Share on other sites

hmm kan se at din talje er på vej ned nu....er det meningen vi andre skal få dårlig samvittighed eller hva... 

Så vidt jeg husker - så har du ikke ligefrem taljeproblemer :D

... så dårlig samvittighed - Næppe!

Efter at have set dine nye målinger, er du jo faktisk den der er ovenpå idag! B)

Link to comment
Share on other sites

naaj, jeg har jo snarere problemer med de uens lår....forbandede muskler ! :devil:

men efter det højst uventede max løft i bænk kan man vist godt holde fri i weekenden med god samvittighed.... B) :hehe: :wave:

Link to comment
Share on other sites

NEj NEj - du skal ikke holde fri :4whip:

- du skal jo netop ned og træne, fordi din selvtillid har fået et BUST :w00t: og du derfor vil føle dig parat til at flytte nye grænser!

Link to comment
Share on other sites

Hippo> Angående det med lårene, så kan det være at du kan komme med i min og AFs klub - det er godt nok for en ½ cm. for korte ben :blink: , men hvá det går nok! :D

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 3/5

Op 4:30 FRISK :w00t::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::w00t:

Powerwalk fra kl. 5:00 - 6:15

Rigtig dejlig morgen :D - skoven er grøn, fuglene kvidrede så lystent og vandet var havblik - Kan dagen starte meget bedre?

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Powerwalk fra kl. 5:00 - 6:15

Rigtig dejlig morgen :D - skoven er grøn, fuglene kvidrede så lystet og vandet var havblik - Kan dagen starte meget bedre?

Nu er det godt nok mig der er imponeret - powerwalk fra 5.00 :blink::w00t: Men ja, sådan nogle morgner er pragtulde - det er også derfor jeg elsker at cykeltræne tidligt om sommeren - sådan en tur op langs Starndvejen nord for København og op igennem Dyrehaven - det er morgenkræs...

Link to comment
Share on other sites

Ja - nu er det så jeg må indrømme, at mens dagen er gået, er en lige så stille og rolig ømhed begyndt at brede sig op gennem lår og balder

TÆNK - jeg havde helt glemt hvor hårdt det egenligt er at lave powerwalk :blink:

... men må også indrømme at jeg allerede glæder mig til i morgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share