Læg som beton


MIDJ
 Share

Recommended Posts

Jeg er tit udsat for, at mine lægge bliver hårde som beton, efter jeg har løbet 3-5 km.

Er der nogle der har nogle gode tips til, hvordan jeg kan få varmet dem ordentlig op. Jeg strækker dem selvfølgelig ud og laver lidt småhop på stedet før jeg løber afsted, men det lader ikke til at være nok.

Det kan selvfølgelig også bare være mig der skal have vinterstivheden ud af kroppen :rolleyes:

MIDJ

Link to comment
Share on other sites

Hej Hessel

Jeg prøver ihærdig at være opmærksom, netop på det som du nævner, og jeg tror da også efterhånden at jeg "ruller" så rimelig.

Jeg har netop været meget slem til at "hoppe" - jeg tror det kommer fra dengang hvor jeg dyrkede kampsport, der lærte vi at løbe på fodballerne.

Det kan godt være, at det er problemet. Jeg må prøve at være mere opmærksom på min løbestil, tak for inputet.

MIDJ

Link to comment
Share on other sites

Der er selvfølgelig også muligheden, at du er for opmærksom på din stil, så du ikke slapper af. Det kan hurtigt lave beton-lægge.

Du kan eventuelt prøve at løbe 1km, strække lidt, løbe 1km, strække lidt, og så først starte din rigtige løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Hej MIDJ

Jeg har det samme problem. For mig er det dog noget der tager til over flere løbeture. Mine lægge bliver langsomt hårde og hårde, hvilket gør at jeg får problemer med at vippe foden op, således at jeg kan lande ordentligt på hælen.. Dette medføre så smerte omkring indersiden af skinnebensknoglen. Så efter nogle løbeture så er min lægge så hårde, at jeg tilsidst løber på flad fod og må holde - det er pisse iriterende :confused2:

Går til fys for tiden, og har fået indlæg i skoen da jeg falde ind på foden. Men jeg synes stadig ikke rigtigt det har hjulpet. Så hvis du finder en løsning på problemet - så post den endelig her på MOL ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Ping og MIDJ

Jeg har også selv tænkt på det, eftersom det var det som min fys først troede. Men han er gået fra det, og har sat mig igang med at lave exentrisk træning for læggen to gange om dagen. Jeg har holdt pause i 14 dage, og skal nu starte stille op med 20 min. løb, hvorefter jeg i ½time skal gå med is på læggen. Den exentriske træning skulle styrke min læg, så jeg den kan holde til de stød jeg får, når jeg løber. Håber behandlingen hjælper, der kan dog gå op til 12 uger inden læggen er blevet ordenligt styrket, det er fandme lang tid hvis ikke man kan løbe igennem <_< - det er jo halvdelen af den gode løbesæson :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share