McDonalds vil sælge sund mad


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Det har også undret mig i årevis, de ikke har satset på at supplere med sundere mad. Udelukkende af strategiske årsager dog.

Jeg er sikker på det i mange familier er sådan, at kun én har modstand mod McD pga. man ikke kan få noget sundt, mens de andre gerne vil ha burgere, fritter etc. Jeg tror de med et par sunde alternativer på menukortet kunne trække nogen flere til, fordi der så er noget for hele familien i ovennævnte tilfælde.

Det var dog et skridt i den rigtige retning, da de indførte en salat i Danmark også, men den kan man jo hverken leve eller dø af.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen som ved, hvor mange kcal sådan en stor McD menu med milkshake og Pommes Frites indeholder???

Det er faktisk flere år siden jeg har fået sådan en... måske det var noget man skulle prøve en af dagene?? :)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

hestekød eller oksekød does it matter?

umiddebart føles det altså ikke så magert.

Jeg tvivler på det er 3-6% kød de bruger.

Men det smager af ko. Mener hest smager ret anderledes, kan dog ikke helt huske hvordan da det efterhånden er en 10år siden jeg har smagt det sidst.

Hvad angår McD så er det værste (udover de mættede fedtsyrer) da helt klart at det minder mest om at bide i et stykke pap.

Mon "sund" mad også betyder frisk mad eller bliver det det samme kedelige halvslatne de byder på ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis bare mættede fedtsyrer var det værste problem - bl.a. deres pommes fritter er fyldt med transfedtsyrer.

Bonux - jeg har sku da overvejet at smage på sådan en hest :D

Det er da et meget magert dyr, og hvis det er billigt - tja, så er det sku også værd at prøve. Køber man det bare hos den lokale slagter?

Link to comment
Share on other sites

ja jeg købte mit hos min lokale slagter og det kostede ca 20 kr ½ kg sammenlignet med en mager hakket okse der kostede 25 kr. De priser er nok urealistiske i dag, men hest er nok stadig billigere...jeg blandede det nogle gange op med lam eller alm. oksekød for at forbedrer smagen :D men hver mand/kvinde sin smag... hold dig ikke tilbage, det er nok bare mig der er kræsen på det punkt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En rigtig god hestebøf skulle efter sigende være langt bedre (mør) end ditto i okse eller kalv, men en god hestebøf koster også derefter! Smagen skulle også være rigtig god god, men det er jo smag og behag.

Jeg har endnu ikke selv prøvet en hestebøf, men kender flere der sværger til denne når de skal have noget ekstra godt.

Hvis I føler jeg fristede, så husk at man (som regel) får hvad man betaler for!

Måske skulle man prøve en lille bøf (en dag hvor den hesteelskende kæreste ikke er hjemme :unsure: )

Link to comment
Share on other sites

Hestekød er ok, men det har en smag der er lidt henad indmad (altså hjerte/lever), derudover indeholder hestekød meget blod/kødsaft, det er nok det der, gør at folk siger det smager sødt. Det er også meget "fint" i kødet ligesom kyllingekød, men ellers minder konsistensen meget om oksekød.

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man prøve en lille bøf (en dag hvor den hesteelskende kæreste ikke er hjemme :unsure: )

Rent faktisk så er det helt i hestens interesse at der er nogen der gider æde dem - ellers bliver de transporteret til italien under kummerlige forhold for at blive slagtet dér. Og det er da ikke særlig sjovt.

Link to comment
Share on other sites

nu er det nok ikke de stakkels øg som bliver transporeteret til Italien som er basis for en god bøf, snarere en relativt ung og velfodret hest - Kan man spise føl, ligesom man spiser kalv?

NB. Sjov drejning McD-tråden har taget "Kan man spise føl" :D

Link to comment
Share on other sites

Angående MacD, så plejer jeg altid at bestille en bunke quarter poundere - de er uden dressing, så de kan da ikke være så slemme eller hva?

Spiser jo ingen pommes frites, men måske 5-6 quarter-poundere (hehe)

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Angående MacD, så plejer jeg altid at bestille en bunke quarter poundere - de er uden dressing, så de kan da ikke være så slemme eller hva?

Spiser jo ingen pommes frites, men måske 5-6 quarter-poundere (hehe)

Quartepounder m/ost:

energi: 2211kJ

protein: 30,5g :D

kulhydrater: 37,3g

fedt: 28,6g, 37,2%mættede og 0,8 g transfedtsyrer :angry:

Med dit forbrug af quarterpounders har du vist ingen problemer med at få dækket dit proteinbehov :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share