Slankekur


pinestripe
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung knægt på de 19 år, 196 høj, 95 kg tung. I mandags begyndte jeg at cutte i min vægt. Jeg vejede omkring de 98 kg og har nu sluppet sådan ca. 3kg ( 2 dage plus nu). Men jeg er bange for at jeg mister muskelmasse imens. Mit daglige kalorie indtag er på omkring de 2600 , deri er der 240 g protein og 50 g fedt. Jeg syntes bare det lyder lidt vildt, det er over et kg om dagen der snakkes om? :unsure:

Ellers kan der siges at jeg styrketrænner 4 gange om ugen (MAN,TIRS,TORS,FRE), og er begyndt at lave cardio hver dag. B)

Link to comment
Share on other sites

Pkt. 1: Det er helt sikkert væske du overvejende har tabt de første par dage. Du med næsten med sikkerhed ikke tabt (max) mere end ½-1 kg fedt.

Pkt. 2: Dit energiindtag ser rimeligt ud (måske en anelse i underkanten, men dog indenfor det accebtable).

Pkt. 3: Når du når ned på "normal vægttabs-rater" så prøv at holde den på ca. ½-1 kg om ugen. Dette vil mindske eller helt fjerne muskeltabet.

Pkt. 4: Hvis du taber dig for hurtigt, så sæt energiindtaget en smule op (f.eks. 200-400 kval).

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, havde læst et eller andet sted at rent fedt indeholder 39 calorier pr. enhed/gram. vil det så ikke være muligt at udregne maxsimalt fedt tab på en uge hvis du bare devidere de tabte calorier med energi indholdet af fedt?

Hvor meget indflydelse kan coffein have på forbrændingen?Jeg drikker selv rimeligt meget af det stads!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, havde læst et eller andet sted at rent fedt indeholder 39 calorier pr. enhed/gram.
Rent fedt indeholder 38 kj/g, hvilket ca. svarer til 9 kcal/g
vil det så ikke være muligt at udregne maxsimalt fedt tab på en uge hvis du bare devidere de tabte calorier med energi indholdet af fedt?

Ja og nej. For det første indeholder fedtVÆV ikke kun rent fedt. Derfor er der "kun" henved 30 kj/g fedtvæv. Desuden kan man ikke være sikker på, at energiunderskuddet kun bliver hentet fra vores fedtdepoter.

Hvor meget indflydelse kan coffein have på forbrændingen?Jeg drikker selv rimeligt meget af det stads!

Meget lille effekt. Men blandet sammen med effedrin så virker det noget kraftigere = sætter stofskiftet op med 3-5 %.

Link to comment
Share on other sites

en 100-200mg koffein har en effekt på stofskiftet også uden effedrin (1, 3-7). Du kan evt. prøve med guarana ekstrakt (koffeinpiller er kan ikke længere fås i håndkøb i Danmark). Undersøgelse nummer 2 kunne ikke påvise en effekt af koffein, hvilket formentlig skyldes træningsintensiteten der blev lagt for dagen.

1: Ryu S, Choi SK, Joung SS, Suh H, Cha YS, Lee S, Lim K.

Caffeine as a lipolytic food component increases endurance performance in rats

and athletes.

J Nutr Sci Vitaminol (Tokyo). 2001 Apr;47(2):139-46.

PMID: 11508705 [PubMed - indexed for MEDLINE]

2: Graham TE, Helge JW, MacLean DA, Kiens B, Richter EA.

Caffeine ingestion does not alter carbohydrate or fat metabolism in human

skeletal muscle during exercise.

J Physiol. 2000 Dec 15;529 Pt 3:837-47.

PMID: 11118510 [PubMed - indexed for MEDLINE]

3: Arciero PJ, Gardner AW, Calles-Escandon J, Benowitz NL, Poehlman ET.

Effects of caffeine ingestion on NE kinetics, fat oxidation, and energy

expenditure in younger and older men.

Am J Physiol. 1995 Jun;268(6 Pt 1):E1192-8.

PMID: 7611396 [PubMed - indexed for MEDLINE]

4: Tarnopolsky MA.

Caffeine and endurance performance.

Sports Med. 1994 Aug;18(2):109-25. Review.

PMID: 9132918 [PubMed - indexed for MEDLINE]

5: Nehlig A, Debry G.

Caffeine and sports activity: a review.

Int J Sports Med. 1994 Jul;15(5):215-23. Review.

PMID: 7960313 [PubMed - indexed for MEDLINE]

6: Hetzler RK, Warhaftig-Glynn N, Thompson DL, Dowling E, Weltman A.

Effects of acute caffeine withdrawal on habituated male runners.

J Appl Physiol. 1994 Mar;76(3):1043-8.

PMID: 8005843 [PubMed - indexed for MEDLINE]

7: Jung RT, Shetty PS, James WP, Barrand MA, Callingham BA.

Caffeine: its effect on catecholamines and metabolism in lean and obese humans.

Clin Sci (Lond). 1981 May;60(5):527-35.

PMID: 7018802 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Link to comment
Share on other sites

Mit daglige kalorie indtag er på omkring de 2600

Det synes jeg er sindsygt lavt taget din vægt i betragtning!! Pas på du ikke bomber dit stofskifte tilbage til stenalderen!

Link to comment
Share on other sites

Hvis dine glycogenlagre har været rigtigt godt fyldte - og du nu er begyndt at tærre på dem - vil du hurtigt tabe dig. Sammen med glycogenlagrene er der jo også bundet en del væske, så du er nok ikke rigtigt begyndt at tabe fedt endnu.

Giv det lige lidt længere tid - hvis du stadig taber dig i et rasende tempo, er det jo bare med at skrue lidt op for energiindtaget, og tabe dig langsommere.

Link to comment
Share on other sites

invester i hydroxycut, det holder 100 % jeg har brugt det er i lidt over 2 uger og man kan se de 4 øverste mavemuskler hvor før jeg begyndte at bruge det, kunne man lige se omridset af mavemusklerne ellers prøv at kigge på bodybuildingforyou.com hvor de tester og anmelder protein pulvere, fedt forbrændere og alt muligt andet

Link to comment
Share on other sites

100 %   :lol:
haha :D :lol:
Holder det, der er da helt vildt mange bivirkninger ????

Hvis det, som jeg tror (er ikke sikker) indeholder effedrin, så er det på dopinglisten, og Vitalic har brudt MOL´s regelsæt om at opfording til doping er forbudt... <_<

Besides that:

Bivirkninger ved efedrin (normalt):

Søvnløshed, svedudbrud, rysten, hjertebanken, rastløshed, mundtørhed og løftet sindsstemning. Under fysisk aktivitet er efedrin farligt pga ophævelse af tørstfornemmelsen, nedsat træthedfornemmelse og en kraftig stimulation af hjerte og kredsløb.

Det kan diskuteres, om der er en direkte sammenhæng mellem indtagelse af efedrin produkter og dødsfaldene i ovenstående artikel. Som respons på artiklen har eksperter fra Ephedra Education Council i USA svaret igen. Ephedra Education Council består af medlemmer fra Ephedra Committee of American Herbal Products Association, der repræsenterer mere end 100 firmaer fra kosttilskudsindustrien. De er - selvfølgelig - ikke interesserede i, at deres produkt lider skade. Læs deres gennemgang af sagerne her: www.ephedrafacts.com

Du kan evt. følge linket www.ephedrafacts.com for at få deres side af sagen..

og du kan læse hele artiklen, som jeg har sakset fra her: http://www.go-motion.dk/artikler/kosttilsk...nde_efedrin.htm

Rettelse: i den artikel jeg linker til står der rent faktisk at hydroxycut indeholder effedrin

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Nu aner jeg ikke, hvad Hydroxycut er - men det lyder unægtelig til at være stærkere end mine Gerimax!

Nå, men det jeg ville sige var: Jeg mindes at have læst, af er man bange for at tabe muskelmasse under en slankekur - så er det en god idé at få en ikke for sart person til at lugte til sin ånde! Rationalet skulle være, at når der kun er små mængder kulhydrat til stede, vil organismen forsøge sig med forbrænding af bl.a. muskelproteiner - og det giver dårlig ånde. Er der nogen med større fysiologisk indsigt, der kan be- eller afkræfte dette? Det lyder unægtelig enkelt: Får man dårlig ånde i løbet af en slankekur, er det bare med at få hevet køleskabsdøren op - uden at overdrive, naturligvis!

Link to comment
Share on other sites

Får man dårlig ånde i løbet af en slankekur, er det bare med at få hevet køleskabsdøren op - uden at overdrive, naturligvis!

Lyder som om jeg fortrinsvis forbrænder muskelproteiner om natten så, for om morgenen lugter jeg godtnok af død gnu... :(

Link to comment
Share on other sites

I de nye Hydroxycut, er der ikke noget effedrin

Hvis der ikke er efedrin i så virker de ikke! - MEN de Hydrixycut som kan købes på sublimsport indeholder efedrin og så er det doping. Det er ulovligt at opfordre til brug af doping på motion-online.dk!

Link to comment
Share on other sites

Pinestripe> Hvor er iøvrigt kulhydraterne på din diæt, og hvad laver du for cardio?

Det ved jeg ikke om jeg helt forstår "Hvor er iøvrigt kulhydraterne på din diæt" men min cardio trænning plejer som regl at være løb, med en forbrænding på ca. 450 calorier gennemsnitligt!!

Edited by pinestripe
Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt nok aldrig hørt om den med muskeltab og ånde. Er du sikker på du ik snakker om ketoner ? når folk spiser meget få kulhydrater producerer kroppen ketoner som ikke lugter skide godt

Jo, jeg snakker sikkert om ketoner - havde blot glemt selve ordet. Som jeg forstår det, opstår ketonerne, når kroppen ikke har adgang til tilstrækkeligt kulhydrat til at gennemføre sin normale forbrænding og derfor må kaste sig over andre ting. Rent kemisk opstår ketonerne ved fedtforbrændingen, men mon ikke sultinduceret fedtforbrænding følges af proteinforbrænding? Anyhow, det var bare et forsøg på at få nogle kommentarer til noget, der muligvis bare er en myte eller en overforenkling.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share