Center-Guide


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Et squatrack er et stativ hvor du kan gå ind og tage stangen på ryggen, fra flere højder, og så gå baglæns fra racket og lave squat - tilsvarende kan du så gå frem igen - og på et godt rack næsten uden at "sigte" og aflevere stangen igen.

Et powerrack muligøre bl.a. helt sikker udførelse at tunge squat - du indstiller en stang i hver side til en højde lige under den dybde du vil nå - kan du ikke komme op, så sætter du dig bare ned og smider stangen på stængerne. Det bruges også til at træne dødløfte fra forskellige højde mv. Jeg har indsat et billede af et powerrack (eller powercage)

post-18-1074625481.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, Arne

Jeg spurgte, fordi Fitnessdk er listet uden de to objekter, hvilket måske kan skyldes, at det ikke gælder, hvis racket, som i Fitnessdk og i Sats, 'styrer' vægtstangen langs to lodrette stænger. Personligt er jeg dog glad for denne styring, og for begyndere tror jeg også det er en fordel. Men for øvede er det naturligvis mindre krævende end fri stang.

Venligst Kiksen

Link to comment
Share on other sites

Jsc

og på trods af dette er der ikke penge til et squat rack-mit eneste kritikpunkt
Det er min fortsatte kamp at anskaffe sådan et udstyrstykke til klubben. Det kræver lidt mere arbejde, men jeg tror på det kommer. :)
Jeg spurgte, fordi Fitnessdk er listet uden de to objekter, hvilket måske kan skyldes, at det ikke gælder, hvis racket, som i Fitnessdk og i Sats, 'styrer' vægtstangen langs to lodrette stænger.

Den maskine du tænker på er en SMITH maskine

post-18-1074725753.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Så vil jeg endnu engang henlede opmærksomhed på, at Dance Action Sport og Motion har givet sig selv fire-fem gange topkarakterer for at komme på listen. Det irreterer mig lidt.

De sæt trippel-10'ere AK-frem har fået virker heller ikke voldsomt troværdige ;)

Generelt er folk vist ikke så gode til at bruge rating-featuren ærligt <_<

Et lille forslag ang toplisten:

Der bør være et minimum antal stemmer, før man kan komme på listen. Den der ligger i toppen nu har én stemme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en rettelse til FitnessDK København Frederiksberg:

Der er både squatrack og bænkpres. :)

Så skal du være mere end velkommen til at rette det! :)

Ups, havde ikke luret at man kunne det. :bblush: :)

Link to comment
Share on other sites

 Share