Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

!!!!!!.........TILYKKE........!!!!!

Kan man sige andet end RESPEKT!!! Fandme godt gået - podieplads og pokalen for bedste poserer - jeg sagde jo også, at du skulle nuppe den!!! :4thumbup: :king:

Men har dog lige et spørgsmål - du virker afsindig høj på videoklippet, men hvor høj er du egentligt i virkeligheden?

Edited by JessPedersen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag morgen; Forbedømmelserne:

Efter at have vågnet lørdag morgen kl 05.45, gik turen ned til morgenbuffetten, hvor der blev prottet godt igennem. Der røg nok en 5-6 rundstykker med syltetøj ned samt en portion müsli/Cornflakes med frugtcoctail istedet for mælk/protpulver og lidt ekstra syltetøj på :laugh: Tilsidst gad jeg ikke rigtig spise mere og havde mest af alt lyst til noget at drikke, da væskeindtaget dagen forinden kun havde ligget lidt over en ltr. Efter en tur op på værelset, hvor der igen var hektisk aktivitet, da Englen skulle males og have makeup på, gik den op til Herning Kongresscenter, hvor jeg igen skulle ligge på langs i et godt stykke tid, da der var længe til jeg skulle på. Rent kropsligt havde jeg det ganske fint, men jeg synes at jeg var en smule ugidelig og træt og ikke specielt tændt på at skulle på scenen inden for nogle timer. Mens jeg lå med benene oppe, forsøgte jeg at gennemgå mit friprogram i hovedet, men det var som om det ikke ville komme til mig, og jeg kunne ikke rigtig få ordentlig fat i det rent mentalt :mad: Alle de andre skulle til for mig, så jeg kunne bare ligge der og glane uden at få set de andre :raisebrow: Jeg lå dog og snakkede lidt med min nærmeste konkurrent, som jeg i forvejen kender fra Århus, så helt kedeligt blev det dog ikke :smile:

Da det var ved at være vores tur, gik vi ned i pumpup-rummet og begyndte at brænde lidt. Det var meget fedt at få rørt sig lidt, og der var også langt bedre pump i kroppen end sidste år, hvor jeg følte mig flad som en pandekage. Mens jeg pumpede op, fik jeg mig nogle Maritzastænger og de fik venerne til at poppe meget godt ud :wink: Efter at have varmet op, var det tid til at få dreamtan på og så stod vi ellers derude før jeg vidste af det.

Lige så snart vi kom derud, var det som om jeg følte mig lidt slatten i benene og der var ikke rigtig ret meget overskud :raisebrow: Jeg tror det har at gøre med at saltindtaget havde ligget lavt i dagene forinden, for jeg synes slet ikke jeg kunne tænke klart og syntes egentlig heller ikke det var særlig fedt at stå derude. Det føltes lidt som at være lavcarbed. Benene føltes som gummi og det var hårdt at stå i lineup, jeg synes jeg rystede helt åndsbagt og kunne ikke lige koncentrere mig om at smile eller noget :raisebrow: Efer at have stået derud i rimelig kort tid, skulle vi så lave vores friprogram. Jeg kunne ikke rigtig koncenterer mig om mit eget program og hver gang jeg forsøgte at øve det mentalt, "forstyrrede" de andres musik mig og hovedet føltes helt tomt. Så blev det så min tur, og jeg følte mig helt og aldeles slet ikke klar til det. Starten gik egentlig ok, selvom afstanden jeg skulle bevæge mig ind mod midten af scenen, var en del længere end jeg havde beregnet. Det bevirkede at jeg manglede 3m for at komme ind på krydset da jeg skulle lave første posering :sneaky2: Efter at have lavet de 3 første momenter, gik det så helt galt da jeg vendte ryggen til og skulle have lavet en latspread. Det blev istedet til en back double biceps og så kørte tingene af sporet :4slap: Poseringerne passede ikke til musikken og jeg blev nødt til at improvisere den så godt som muligt og forsøge at få det hele med. Jeg synes selv det var vildt crappy (Det er iøvrigt den "version" af programmet som Pauli har linket til) og var rigtig utilfreds med det. Bagefter sagde alle at det var rigtig godt osv, men når man selv ved at det kunne have været meget bedre, føltes det som om det var totalt skodagtigt og det gav også noget dårlig stemning, som nok kunne ses på mig :dry:

Da vi kom ind igen, var jeg, som ventet med i den første sammenligning. Jeg synes det var noget svært at posere og især i rygposeringerne eller rettere back double biceps var det knap så godt. Jeg var blevet rettet i netop den posering aftenen forinden af opvarmeren, men kunne ikke rigtig få den til at fungere ordentligt. Jeg har det med at lave en bule i lænden, så min ryg kommer til at se mindre ud og hofterne bliver bredere. Det er dog nærmest helt umuligt at rette på noget dagen forinden, og det har sikkert gjort mere skade end gavn :mad: Jeg synes også dommerne var vildt hurtige til at sige "Jatak" og jeg nåede kun lige at få lavet poseringen før der blev sagt tak, men måske var det bare noget jeg bildte mig ind :violin::laugh: Efter den første sammenligning blev jeg sq kaldt ud sammen med de to atleter der var dårligst og det passede mig jo ikke ligefrem :innocent: Jeg tror godt man kunne se at jeg var lidt utilfreds med det, men jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skulle med i den sammenligning for, udover at være fyld. Derudover, så tapper det sq at lave to sammenligninger i træk og det går ud over overskuddet til en eventuel tredie sammenligning. Den kom selvfølgelig lige efter, hvor jeg blev sammenlignet med min nærmeste konkurrent. UIkke særlig fedt at være med i 3 sammenligninger i streg og det tror jeg også kunne ses :dry: På det tidspunkt var jeg 100% sikker på at jeg ville blive nr 3 og så kunne det fandme også være det samme, især når friprogrammet og den ene rygposering var ad helvede til. På det tidspunkt skulle det egentlig bare overståes og det blev det også ret hurtigt. I forhold til sidste år, tog det ingen tid at få forbedømmelserne overstået, så i det mindste var der ingen DOMS eller noget :laugh:

Et par billeder fra opvarmningen:

post-481-1098689292_thumb.jpg

post-481-1098689310_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Finalerne:

Efter den noget skodagtige oplevelse ved forbedømmelserne, gik jeg ud og så Englens forbedømmelse og fik taget nogle billeder af hende. Folk syntes at at mit friprogram havde været helt vildt godt, men jeg syntes selv det var gået pisseringe, så det hjalp ikke så meget på hvad jeg selv syntes om det. Jeg fik siddet lidt med Englens mor og fik forklaret hende lidt om hvordan man bedømmer den slags konkurrencer. Bagefter fik jeg snakket lidt med et par andre BB'ere jeg kender fra Århus og så gik jeg ovenpå igen og smækkede stængerne op i nogle timer eller deromkring. Omkring pausen var vi nede i lobbyen og mødte nogle fra centeret samt Mass'kinen og Høppo som vi sad og snakkede lidt med. Jeg mødte også Fistandantilus og Folmand som jeg hurtigt fik hilst på. Bagefter smuttede vi tilbage på hotellet, men jeg var noget sulten og gad ikke rigtig at ligge ned mere. Jeg endte med at tage i Tøfex med Erik/Loonie og så kom vi også en tur forbi Mcdrive, da der skulle et eller andet i kassen og der ikke rigtig var noget bedre vi lige umiddelbart kunne finde. Jeg fik mig så en Mcfeast, som ikke smagte særlig godt. Den var dog salt som bare fanden, og det hjalp lidt på humøret. Istedet for at tage tilbage på hotellet gik jeg tilbage til omklædningslokalerne og prottede den lidt mere aw. Jeg begyndte at blive en smule mere frisk, hvilket jeg tilskriver det pludselige ekstra saltindtag og fik også øvet mentalt på mit froprogram, så jeg ikke nossede i det igen :mad: Efter at have prottet lidt bananer, riskiks og chokolade begyndte jeg at have det en del bedre og mere optimistisk end om morgenen :w00t: Der havde også været folk henne og sige at jeg skulle se lidt mere glad og entusiastisk ud på scenen end jeg gjorde og at det lå så tæt mellem os at selv den mindste detalje kunne få det til at svinge den ene eller den anden vej. Jeg havde allerede besluttet mig for at finalen skulle blive bedre end forbedømmelserne, så det var en smulke irriterende at skulle høre det hele tiden fra alle mulige, selvom de selvfølgelig gjorde det i den bedste mening :tongue: Jeg fik også hilst på både SctPauli og Conscience i pausen og de var begge yderst sympatiske fætre. Det blev dog ikke til så forfærdeligt meget kæbe da vi alle sammen havde vores at se til, men en anden dag måske :smile:

Udover den ekstra salt, fik jeg også ændret strategi vedrørende min maling, da vi blev enige om at Dreamtan, der er lidt skosværteagtig, ikke var optimalt til mig. Den giver en meget flot farve, men desværre er cremen så tyk at den skjuler en del af markeringerne og fik mig til at se mindre cut ud til forbedømmelserne end jeg rent faktisk var. Jagten gik så ind på at finde noget mere Protan, så vi fik hjulret lidt rundt indtil vi fandt noget. Mine 3 lag var ikke nok til at stå alene, så vi fik med nød og næppe strakt en bundslat til at give mig et 4 lag. Så måtte vi se om ikke det så bedre ud.

Efter at have indøvet åbningsceremoni endte det med at blive vores tur. Pumpuppen gik rigtig godt og det kunne tydelig mærkes og ses at der var kommet noget salt indenbords. Jeg var langt mere tændt og frisk og havde slet ikke gummiben da vi skulle på. Jeg rystede ikke og havde det langt bedre end om morgenen. Friprogrammet fungerede som jeg gerne ville og posedown'en gik også fint. Der var stadigvæk en mulighed for at det kunne blive en andenplads istedet for en tredieplads, så den fik så meget gas der var plads til :firebounce: bagefter skulle placeringerne så overrækkes. Det endte med at blive en tredieplads, og alt taget i betragtning var det også fint nok :smile: Finalen var sammenlagt en langt bedre oplevelse end forbedømmelserne, som var en noget ærwelig oplevelse, og selvom det gik alt for stærkt, har jeg fået lært en del af at stille op i år. Lidt længere nede kommer der en sammenfatning, men først et par billeder fra opvarmningen, da jeg kun har et enkelt billede af mig selv på scenen :raisebrow:

post-481-1098691225_thumb.jpg

post-481-1098691369_thumb.jpg

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Dælme gode pecs på de sidste 2 billeder der craw.. Det ser rigtig flot ud! :cooldance:

En ting som jeg umiddelbart synes springer ret tydeligt i øjnene mht. mangelområderne, er din læg.. Jeg ved sgu godt det er nemmere sagt end gjort at få en stor læg, men den ser desværre ikke specielt stor ud monteret under de kæmpe skinker der :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Bagefter:

Lige så snart jeg var kommet af scenen, skulle der afgives urinprøve nede i kælderen ved ADD. Det eneste ved den plan, som ikke var særlig fedt, var at det tog 7 ½ltrs flasker vand og ca 2 timer før der kom noget vand ud af mig :dry: Det betød så at jeg overhovedet ikke fik hilst på nogen som helst af de fremmødte efter finalen og kun lige akkurat nåede at sige hej og farvel til mine forældre inden vi skulle køre :confused: Det var dog alligevel lidt hyggeligt nede i kælderen, hvor der blev kørt lidt kæwe med nogle af de andre og bl.a. Tommy (TLR). Alligevel må jeg sige at de to timer godt kunne være brugt på en bedre måde, men sådan er det vel nu engang :raisebrow: Ideelt set havde samtlige atleter afgivet urinprøve en uge før showet, og så kunne man kassere dem der ikke skulle bruges, når man kendte placeringerne. Det ville dog være for dyrt osv, så systemet består nok i dets nuværende form.

På et tidspunkt blev jeg så hentet op af kælderen da jeg skulle have pokalen for bedste mandlige poseringen….for andet år i træk :firebounce: Det var rigtig fedt og dejligt at det lykkedes at få det til at spille i anden ombæring :smilerock: :4band: :laugh: Bagefter var det tilbage til kælderen og vente og vente og vente til vandet begyndte at løbe :crybaby::tongue:

Køreturen hjem var laaang og vi var alle sammen totalt bustede :4crutches: Efter to timer nåede vi hjem og fik også taget nogle billeder inden vi kom i kassen.

Hvad nu?

Det næste projekt hedder Decembercuppen i Lund her sidst i November. Da jeg godt kunne have været en anelse skarpere, går jeg tilbage på diæt fra og med imorgen og regner med at ende i -80 i superskarp form. Lægge og røv SKAL, jeg gentager skal være superskarpe denne her gang :devil::king: Om muligt skal jeg være modbydeligt hakket og sørge for at peake perfekt. Uanset udfaldet, så kan jeg lige så godt gå efter det, da det ligger tæt på og jeg er allerede i form til at være med. Jeg kan kun blive bedre inden d.27/11, så den skal bare have bundgas :king:

De ting der skal gøres anderledes, er:

- At få back double biceps til at spille

- At huske at få noget salt enten om morgenen før showet eller aftenen før og så carbe up med lidt mere kalorietunge fødevarer end kartofler og riskiks. De er ganske enkelt så kaloriefattige i forhold til hvad de fylder, at det er nærved umuligt at få nok indenbords :blink: Man æder og æder og det er bare ikke nok :mad: Det der skal til er noget med mere gods i som fx brød, pasta eller ris. Lidt junkfood eventuelt lige før sengetid eller om morgenen efter og så ellers bare få prottet den max aw om momrgenen før showet.

- Malingen skal være anderledes. Til Decembercuppen vil jeg udelukkende bruge Protan og så tage en 5 lag. Dreamtan dækker ganske enkelt for meget af ens markeringer og slører det hele til, selvom det farvemæssigt er pænt.

- Til Decembercuppen regner jeg også med at bruge mit friprogram fra sidste år, da man kommer ind fra modsatte side på scenen og pga at afstanden fra tæppet til krydset er for langt til at få det til at spille ordentligt. Selvom jeg gik lidt ind på scenen før jeg gik igang, endte jeg ude i venstre side hele tiden og det spiller ikke. Så nu skal der øves på det gamle program igen :tongue:

Idag skal der så nok brændes en smule for at skubbe lidt mad ud i musklerne og ellers skal der prottes den aw, for imorgen hedder det diæt, cardio osv igen :devil:

Lidt billeder fra da vi kom hjem efter DM: Man kan tydeligt se hvor meget de 7 ½ltrs flasker vand jeg drak til dopingkontrollen har sat sig i benene :blink:

post-481-1098695392_thumb.jpg

post-481-1098695408_thumb.jpg

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Høppo & Frakka> Taktak, skal dog lige have lagt en udgave op af mit #rigtige" og fejlfri friprogram :blush::innocent::laugh:

Brainroid> Tak for det :smile:

JessPedersen> Tak for det :bigsmile: Jeg er dog ikke specielt høj. Kun omkring de 180cm....det var jeg hvertfald engang, men måske de mange års squat har taget lidt af højden? Sune aka Conscience skulle være under 180cm og så ud som om han var højere end mig, så jeg ved snart ikke :confused: Det er mystisk :laugh:

Playboy> Tak for det :smile: Læggen har altid været ærwelig, men i år er den trods alt bedre end sidste år, hvor utroligt det måske kan lyde :laugh: Men det er helt klart en af de ting jeg skal arbejde med sammen med biceps. De to muskelgrupper er de mest åbenlyse svagheder lige nu. I løbet af sidste år har jeg dog fået forbedret stort set hele kroppen og i særdeleshed delts, ben og triceps. Nu burde der så være mulighed for at koncentere mig lidt mere om biceps og læg og lade det andet fortsætte som det gør nu :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig fedt med så omfattende beretninger. :4thumbup:

Lidt kritik oven på alle roserne. Virkede som om der manglede den sidste skarphed i baller og baglår, sad dog lidt langt væk under finalerne, så måske er det bare mig, men du er også selv lidt inde på det.

Som du også selv nævner, er det som om din back-double biceps ikke helt spiller. Ved ikke om du presser for langt tilbage med ryggen, eller prøver at spænde alt for meget. Men du er jo selv klar over det.

Anyways, bare lidt konstruktiv(når jeg selv skal sige det) kritik. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig fedt med så omfattende beretninger. :4thumbup:

Lidt kritik oven på alle roserne. Virkede som om der manglede den sidste skarphed i baller og baglår, sad dog lidt langt væk under finalerne, så måske er det bare mig, men du er også selv lidt inde på det.

Som du også selv nævner, er det som om din back-double biceps ikke helt spiller. Ved ikke om du presser for langt tilbage med ryggen, eller prøver at spænde alt for meget. Men du er jo selv klar over det.

Anyways, bare lidt konstruktiv(når jeg selv skal sige det) kritik. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Begge dele er rigtigt nok, men såvidt muligt er det noget der bliver rettet :wink::smile: Mine poseringsbukser var heller ikke gode når man stod med ryggen til, men nu vil jeg have lavet et par der passer bedre til Decembercuppen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Krage :wink:

Godt læsestof, og gode billeder :4thumbup:

Hvad kræver det at stille op i decembercuppen? Skal man have deltaget i DM, og have opnået en finaleplads, eller er det helt andre krav. I det hele taget er jeg ret uvidende om decembercuppen. Den er måske svarende til NM?

Bare tanken om, at du skal fortsætte med din diæt og cardio i så lang tid endnu, kan gøre mig helt afkræftet :blink: At være på diæt op til en konkurrence er ekstremt, men at fortsætte så lang tid bagefter, er jo nærmest umenneskeligt.

Det beviser jo bare endnu engang, hvor dedikeret og motiveret du er :1356:

Og mon ikke det skulle kunne lade sig gøre, at opnå den sidste skarphed som du efterlyser. Det tror jeg :bigsmile:

Hvad med et par dage mere, med lidt afslapning og noget "almindeligt" mad? Tror du det ville ødelægge noget, eller ville det måske kunne give et boost, da din krop har været igennem så lang tids diæt.

Hvor om alting er, så vil jeg ønske dig held & lykke med dit næste projekt. Det bliver spændende at følge, og jeg kan kun ærge mig over, at jeg ikke kommer til at være blandt publikum :crybaby: denne gang.

Link to comment
Share on other sites

Hey Craw...

Var pænt imponeret over den form du viste i lørdags, og ikke mindst din rutine spillede. Maverulningen var for cool :laugh: De 2 atleter der blev placeret foran dig var dog det skarpere i symmetri-runden desværre. Ved du hvad indvejning var for Søren O. der blev nr 1?? Han var da helt utolig, efter min mening den flotteste til det stævne også overall. Det må ikke have været sjovt at have ham som konkurrent.

Men flot klaret Christian ingen tvivl om det. Håber på at se dig igen næste år, og endnu skarpere.

Link to comment
Share on other sites

Hey Craw...

Var pænt imponeret over den form du viste i lørdags, og ikke mindst din rutine spillede. Maverulningen var for cool  :laugh: De 2 atleter der blev placeret foran dig var dog det skarpere i symmetri-runden desværre. Ved du hvad indvejning var for Søren O. der blev nr 1?? Han var da helt utolig, efter min mening den flotteste til det stævne også overall. Det må ikke have været sjovt at have ham som konkurrent.

Men flot klaret Christian ingen tvivl om det. Håber på at se dig igen næste år, og endnu skarpere.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg hørte at Søren O var lige under. Efter forlydende havde hans vægt sagt 88 kg derhjemme et par dage før, men det viste sig at den vejede 2 kilo forkert og at vægten reelt 90 kg. Han havde efterfølgende måtte sulte sig og tømme systemet og klarede den lige. Af samme årsag følte han sig vist lidt "flad" bagefter :laugh: . Jeg ved ikke om der er nogen der kan bekræfte historien, snakken går jo hurtigt?

Link to comment
Share on other sites

Hey Craw...

Var pænt imponeret over den form du viste i lørdags, og ikke mindst din rutine spillede. Maverulningen var for cool  :laugh: De 2 atleter der blev placeret foran dig var dog det skarpere i symmetri-runden desværre. Ved du hvad indvejning var for Søren O. der blev nr 1?? Han var da helt utolig, efter min mening den flotteste til det stævne også overall. Det må ikke have været sjovt at have ham som konkurrent.

Men flot klaret Christian ingen tvivl om det. Håber på at se dig igen næste år, og endnu skarpere.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg hørte at Søren O var lige under. Efter forlydende havde hans vægt sagt 88 kg derhjemme et par dage før, men det viste sig at den vejede 2 kilo forkert og at vægten reelt 90 kg. Han havde efterfølgende måtte sulte sig og tømme systemet og klarede den lige. Af samme årsag følte han sig vist lidt "flad" bagefter :laugh: . Jeg ved ikke om der er nogen der kan bekræfte historien, snakken går jo hurtigt?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, den er god nok. Han havde både sultet sig selv og taget afføringsmiddel for at komme under, så han hang lidt med skuffen før indvejningen. Men nasty det må man sige at han var :blink::devil:

Knowledge finder>

Det har du ret i. Jeg kunne godt have tålt at have været skarpere, men det lykkedes desværre ikke lige denne her gang. Jeg er også ret sikker på at Dream-tan'en har gjort sit til at gøre det værre, da der var tværstreger på hjulene osv. Det største problem har været bagsiden af kroppen fra bæltestedet og ned. Det er åbenbart det sidste sted hvor det ryger på mig :sneaky2: Men tak for rosen ellers :smile: Jeg stiller dog ikke op næste år, da jeg ikke kan nå at lave de forbedringer jeg gerne vil på så kort tid. Det bliver tidligst i 2006 næste gang :smile:

Density>

Tak endnu engang for både opbakning og hele baduljen. Man skal vist lede længe efter bedre af slagsen :smile:

Decembercuppen, der ligger i Lund i Sverige, er et åbent stævne for hele Norden og der er vist ikke nogen kvalifikationskrav såvidt jeg ved. Det er ikke så stort et stævne, når man tænker på salen osv, men det er den eneste konkurence der ligger tæt nok på til at det kan lade sig gøre. Formen kan jo godt tåle at blive en smule bedre og så kan jeg få afprøvet nogle ting, som kan være givtige ved fremtidige optrædender :smile:

Der ikke mere end en måned til, og jeg skal ikke smide mere end et par kg, så jeg satser på at det ikke bliver nær så slemt som de 6 måneder op til DM. Kroppen fik heller ikke nær så mange tæv som sidste år, da forbedømmelserne var vildt hurtigt overstået i år ift. sidste år, så jeg har det sådan set ganske fint. Idag har jeg været rimelig energisk og føler endda for en let omgang semifullbody awbrænding, inden jeg starter "rigtigt" op imorgen. Mht. maden er jeg ved at være en smule træt af at have proppet mig så meget, så det bliver næsten en lettelse at spise lidt mere disciplineret igen :laugh: Og så er jeg også godt motiveret for at levere en bedre præstation end jeg synes jeg gjorde til forbedømmelserne. Alt i alt tror jeg ikke det bliver så slemt igen, men nu får vi at se :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Craw>> Fair nok... Men de forbedringer du tænker på er det at få bygget noget yderligere muskelmasse eller forfine hvad du har??

Desuden hvad er dine planer mht træningen? Jeg tænker på om du stadig vil køre din tunge split træning det næste stykke tid (har det virket efter hensigten) eller du helt vil skifte trænings form??

Edited by Knowledge Finder
Link to comment
Share on other sites

Craw>> Fair nok... Men de forbedringer du tænker på er det at få bygget noget yderligere muskelmasse eller forfine hvad du har??

Desuden hvad er dine planer mht træningen? Jeg tænker på om du stadig vil køre din tunge split træning det næste stykke tid (har det virket efter hensigten) eller du helt vil skifte trænings form??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil gerne have mine arme og lægge op på niveau med resten. De andre muskelgrupper har jeg efterhånden fået styr på og de skal nok følge med sålænge jeg fortsætter med at træne dem som jeg plejer. Så mangler derf kun 2 muskelgrupper som er bagefter og som jeg vil forsøge at lægge mere vægt på at få trænet bedre. Min fremtidige træning bliver en modificeret udgave af det 6-split program jeg har kørt i den sidste måned og jeg har på fornemmelsen af at det bliver rigtig godt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Bagefter:

"De ting der skal gøres anderledes, er:

.....

- At huske at få noget salt enten om morgenen før showet eller aftenen før og så carbe up med lidt mere kalorietunge fødevarer end kartofler og riskiks. De er ganske enkelt så kaloriefattige i forhold til hvad de fylder, at det er nærved umuligt at få nok indenbords :blink: Man æder og æder og det er bare ikke nok :mad: "

Kunne man evt friste med nogen "muffins"? De er, garanterer jeg, kalorietætte nok :devil:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Er der egentlig nogen grænser for hvad man kan tillade sig at spise efter dræningen og op til konkurrencen, sålænge vægten ikke er et problem?

Det virker som om alt er tilladt med chokolade, muffins, MacD og jeg-ska'-gi'-dig-ska'-jeg  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg må sige at jeg er på nippet til at svare at man bare kan slå sig løs, sålænge man holder igen med væskeindtaget. Jeg ved dog ikke med 100% sikkerhed om man kan æde totalt max, men jeg er ret sikker på at man kan komme tæt på uden atder sker noget negativt ved det.

Big J> Muffins vil helt klart være en mulighed :4eat::w00t:

Zoa& Big Red Machine> Mange tak :smile:

Anywarn> Jotak :smile: Jeg synes også selv forbedringerne ift. sidste år er markante og især på bensiden......nu er det så armenes tur :devil:

Rehab Træning:

Da jeg følte mig ret energisk og det var sidste dag med fri buffet, valgte jeg at tage ned at træne. Under træningen fik jeg prottet en del aw for at sluse så mange carbs som muligt ud i depoterne inden det bliver smalhals igen. Træningen viste sig at være overraskende god, da jeg havde regnet med at være bundærwelig så det var da en overvejende positiv oplevelse. De mange lykønskninger fra alle mulige forskellige folk var da heller ikke af vejen og så blev der også kørt lidt kæwe med nogle af de fremmødte MOL'ere. Efter vægttræningen nappede jeg 20 minutter på kondicykel, da jeg var ekstremt væsket og især i benene. Det hjalp dog ikke ret meget, men væsken ryger nok igen om nogle dage når elektrolyt/saltbalancen bliver genoprettet :tongue:

Dagens tal:

Squat:

Opv. 100x7

Worksæt:

130x10

150x5

170x3

Kun det sidste sæt var tungt og det var i nærheden af hvad jeg kunne lige før DM, så det var ganske ok.

Dødløft:

100x3

130x1

160x1

180x1

190x1

Stille og roligt og kun den sidste var lidt tung.

Bænkpres:

Opv:

60x5

110x5

Worksæt:

130x5

140x3

100x16

OK.

Dumbbell rows:

50x12

50x13

50x14

Prøvede at køre den strict.

Behind the neck press:

60x14

70x9

80x4

Sidste sæt var tungt, men ellers ok.

Incline dumbbellcurls:

20x13

22½x822½x8

Lidt puny, men godt pump.

Seated dumbbell extensions:

50x12

50x13

50x13

Ok.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Hej Craw...

Jeg vil også lige sige tillykke med 3. pladsen.. Det var sgu ærgerligt du ikke lige kom op på 2. pladsen. Jeg nåede desværre ikke at se din rutine til forbedømmelserne, idet jeg sad på McD og proppede i hovedet, men jeg synes du gjorde det skide godt til finalen og det var fuldt fortjent at du vandt titlen.

Jeg kan se i din logbog at du (og også angel) får væsken i underhuden væk ved at reducere væskeindtaget når i loader carbs, for derved at trække væsken ind i musklerne.

Min mening om den strategi er at så kan man jo ikke være sikker på at få tilstrækkelig væske til at få fyldt musklerne ordentligt op. Jeg hælder altså klart mere til teorien om at øge væskeindtaget fra ca. 3-12 liter om dagen i ugen op til konkurrencen for derved at "skylle" underhudsvæsken ud, idet man jo nedsætter frigivelsen af ADH og dermed vil man jo klart udskille væske. Samtidig så vil man jo hele tiden få tilført væske således at man får muskelcellerne carbet perfekt op!

Er der noget jeg har overset, som gør at i ikke bruger den metode. Det er jo også den metode Arnold siger at have haft bedst succes med og Ove Rytter hælder også til denne metode. (Angel har vel endda beskrevet teorien omkring dette i en fysiologi rapport omkring nyrerne på 5. sem.).

Måske det var en mulighed at få nogle erfaringer i denne fremgangsmåde til decembercuppen?

Held og lykke den næste måned... :4thumbup: Du bliver helt sikkert knivskarp på scenen...

Link to comment
Share on other sites

Hej Craw...

Jeg vil også lige sige tillykke med 3. pladsen.. Det var sgu ærgerligt du ikke lige kom op på 2. pladsen. Jeg nåede desværre ikke at se din rutine til forbedømmelserne, idet jeg sad på McD og proppede i hovedet, men jeg synes du gjorde det skide godt til finalen og det var fuldt fortjent at du vandt titlen.

Jeg kan se i din logbog at du (og også angel) får væsken i underhuden væk ved at reducere væskeindtaget når i loader carbs, for derved at trække væsken ind i musklerne.

Min mening om den strategi er at så kan man jo ikke være sikker på at få tilstrækkelig væske til at få fyldt musklerne ordentligt op. Jeg hælder altså klart mere til teorien om at øge væskeindtaget fra ca. 3-12 liter om dagen i ugen op til konkurrencen for derved at "skylle" underhudsvæsken ud, idet man jo nedsætter frigivelsen af ADH og dermed vil man jo klart udskille væske. Samtidig så vil man jo hele tiden få tilført væske således at man får muskelcellerne carbet perfekt op!

Er der noget jeg har overset, som gør at i ikke bruger den metode. Det er jo også den metode Arnold siger at have haft bedst succes med og Ove Rytter hælder også til denne metode.  (Angel har vel endda beskrevet teorien omkring dette i en fysiologi rapport omkring nyrerne på 5. sem.).

Måske det var en mulighed at få nogle erfaringer i denne fremgangsmåde til decembercuppen?

Held og lykke den næste måned... :4thumbup: Du bliver helt sikkert knivskarp på scenen...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruger metoden med at øge væskeindtaget :smile:

... Det gør Kragen også!

Ved dog ikke om vi gør det på helt samme måde --> Jeg øger nemlig gradvis mit væskeindtag roligt 1½-1 uge før K-dag, op over den sidste weekend før konkurrence stiger jeg yderligt, mandag indtager jeg nok 7-8 L, tirsdag omkring 8-10L og så onsdag giver jeg los med de 16-18 L

Torsdag indtager du så kun 2-3 L, fredag så lidt som muligt og så skulle du ramme formen lørdag :4thumbup:

Jeg peakede lidt for sent til DM og begyndte først at blive rigtigt tør sidst på dagen, så der skal der justeres lidt! Men ellers fungerede det upåklageligt.

Faktisk så oplever jeg slet ikke som sidst den store væskeretention i disse dage. I dag er jeg allerede ved at være tilbage til normalvægt, hvor jeg sidste år efter Decembercuppen om tirsdagen lignede noget der var løgn og havde næsten taget 8 -9 kg på på 2 dage i forhold til den vægt jeg lå med ugen før konkurrencen ... det gjorde ondt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Okay, så har jeg bare være doven og ikke nærlæst jeres logbøger godt nok... Jeg ville bare også mene at man sagtens kunne holde det høje væskeindtag til og med fredag og så på konkurrencedagen bare gå og sippe det mest nødvendige!

Torsdag og fredag bruges vel også til at loade carbs, så der har man vel også brug for noget ekstra væske....

Også tillykke til dig angel, du var en klar vinder på scenen. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Craw...

Jeg vil også lige sige tillykke med 3. pladsen.. Det var sgu ærgerligt du ikke lige kom op på 2. pladsen. Jeg nåede desværre ikke at se din rutine til forbedømmelserne, idet jeg sad på McD og proppede i hovedet, men jeg synes du gjorde det skide godt til finalen og det var fuldt fortjent at du vandt titlen.

Jeg kan se i din logbog at du (og også angel) får væsken i underhuden væk ved at reducere væskeindtaget når i loader carbs, for derved at trække væsken ind i musklerne.

Min mening om den strategi er at så kan man jo ikke være sikker på at få tilstrækkelig væske til at få fyldt musklerne ordentligt op. Jeg hælder altså klart mere til teorien om at øge væskeindtaget fra ca. 3-12 liter om dagen i ugen op til konkurrencen for derved at "skylle" underhudsvæsken ud, idet man jo nedsætter frigivelsen af ADH og dermed vil man jo klart udskille væske. Samtidig så vil man jo hele tiden få tilført væske således at man får muskelcellerne carbet perfekt op!

Er der noget jeg har overset, som gør at i ikke bruger den metode. Det er jo også den metode Arnold siger at have haft bedst succes med og Ove Rytter hælder også til denne metode.  (Angel har vel endda beskrevet teorien omkring dette i en fysiologi rapport omkring nyrerne på 5. sem.).

Måske det var en mulighed at få nogle erfaringer i denne fremgangsmåde til decembercuppen?

Held og lykke den næste måned... :4thumbup: Du bliver helt sikkert knivskarp på scenen...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej og tak for det :bigsmile: Det var nok godt det samme at du ikke så friprogrammet til forbedømmelserne, for der gik det rimelig meget galt :laugh: Så hellere finalerne :wink:

Jeg har selv tænkt lidt på at gøre det på den måde. Hvis vi ser helt bort fra opcarbningen, så er brugen af vand/cola godt og vel det samme som du skriver. Den afgørende forskel opstår, hvis man carber op en uge før ugen og så kun leger med vandet tilsidst. Man mister så godt nok muligheden for at musklerne superkompenserer mht størrelsen af glykogendepoterne, men til gengæld burde det give et mere "pålideligt" resultat. Det forudsætter dog at man er klar minimum 1½-2 uger før konkurrencen, og det var jeg ikke :raisebrow:

Jeg tror dog at opladningsformularen er ved at være på plads og regner med at kunne stille i megaleee' form til DC :w00t::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share