Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Efter at have afsluttet deltagelsen ved DM i BB 2003, syntes det at være et godt tidspunkt at starte en ny log.

Jeg har nu trænet krudtfri i samtlige af de ca 9 år jeg har trænet, og mine "stats" er som følger:

Køn: Mand.

Alder: 31 i år 2005.

Højde: 181cm.

Vægt: ca 96kg.

Foreløbige bedste 1RM

Squat: 222,5kg (Nok ikke til godkendt dybde ;) ).

Bænkpres: 177½kg (Touch n' go).

Dødløft: 250kg.

Nuværende bedste 1RM 2005:

Squat: 220kg til godkendt dybde med knækogere eller 230 til konkurrence....snart mere

Bænkpres: 160kg til konkurrence uden trøje eller 185 med.

Dødløft: 250kg raw eller 265 til konkurrence.

Mål for 2003 & 2004

1) Bedre biceps & Triceps og læg. Er lykkes over hele linien, især for triceps.

2) Mere overall masse. Er også lykkes rimelig fornuftigt, og ser pt. ud til at være ca 5kg :)

3) Bibeholde en fornuftig bf%, så jeg ikke behøver at være på diæt så længe til næste DM. Tjah, den gik så ikke helt 100%, men stadigvæk en smule bedre end sidst.

4) Øge vægten på alle de store løft, med minimum 20-30kg/løft.Lykkes rimelig fornuftigt og især i DL.

5) Forbedre min form markant til næste års DM i Bodybuilding.Det vil vise sig ;)

Måden jeg vil nå mine mål på, vil være en kontrolleret kostplan uden bulkning samt en træningstilgang ala Powerbuilding. Jeps jeg skifter over til "The Dark Side" for en stund og går efter at banke mine maxløft seriøst op :lightsabre:

Mit første program efter DM, vil være en Sheiko-BB hybrid, som er delt op på to træningspas per dag, 3 gange om ugen. Derudover vil jeg lave cardio 3 ganmge om ugen, og posere en enkelt gang om ugen, for at holde det ved lige.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sheiko-BB Hybrid; Uge 1, dag 1 (morgen):

0830:

Dagens træning var den første efter DM, og det kunne godt mærkes at kroppen har fået en ordentlig gang tæsk med posering, udtømning og opfyldning. Som resultat af det, var jeg lidt slatten, men jeg fik da gennemført programmet, selvom det tog lidt over en time. Jeg ser nok 10 gange større ud idag end på scenen, så der er helt klart mulighed for forbedringer, alene ved at være bedre carbed up næste gang.

Ellers er det meget fedt at træne, når man er rigtig markeret, da der stort set intet skal til, før det ser helt vildt ud.

Det hårdeste på programmet, var helt sikkert squat, som føltes både langsom og hård. Jeg giver dog mine ben ca en uge før jeg tror de har det meget bedre ;)

Dagens tal:

Bænkpres: 75x5, 2x4@95, 2x3@110, 6x3@125 (Føltes lidt tung tilsidst, men ikke uoverkommelig).

Squat: 92,5x5, 110x4, 2x3@130, 5x3@150 (Føltes en del tungere end "back in the day" :lol: ).

Pullups-Chins-Tri-chins: 6x8@10kg (De begyndte at føles tunge omkring 5 reps i 3 sæt).

Barbell curls: 30x12, 35x10, 40x8, 40x8 (Lav vægt, men jeg fik et monsterpump :unsure: ).

Seated calfraises: 70x15, 80x12, 85x10, 90x9 (Startede let ud, da jeg var bange for at få krampe (Noget jeg ellers ikke plejer at få). Jeg kunne mærke lidt tilløb til krampe, men den kom heldigvis ikke :lol:)

Så er det bare hjem og slappe af, måske få en lur, og så ellers afsted igen kl ca 16 :kj:

Link to comment
Share on other sites

Jarvig> Jeg skal forsøge at holde den interessant :wave: Mht. -90, så er jeg da i princippet ikke imod, men det er ikke nogen let opgave at øge sin vægt med så mange kg. Jeg tror også, at jegkan komme ind med ca et kg fedt mindre på kroppen næste gang, hvilket giver mig et spillerum på ca 2kg muskelmasse. Ellers er der et langt og drøjt spring op til -90 :( Dog bliver der måske en -87,5kg klasse, så hvis ikke jeg kan holde den under 80, så ender jeg nok der.

Hippo> Bare rolig, der skal jo være "Balance in the force" :lightsabre:

Link to comment
Share on other sites

Hej Craw virkeligt imponerende resultat du har opnået!

Jeg læste i din tidligere log at du brugte noget valle protein du fik billigt gennem Danish Crown, kan jeg ikke lige få at vide hvad det hedder?

Min far er nemlig landmand så jeg skal lige høre om det er noget han bruger, eller kan skaffe til mig :)

mvh Jones

Link to comment
Share on other sites

Jones> Tak for det :) Det protein jeg bruger, hedder Carbelac, og produceres af Carbery foods :wave:

Cilius> Hmmmmm nok omkring aldrig :lol: Jeg har trænet noget der minder om HST før. Hvis du kigger i min gamle log igennem, så kan du finde det. Det var før HST kom på MOL, men mindede meget om det. Det var dog baseret på en ugentlig mikrocyklus istedet for 2 ugers cyklusser. Summa summarum syntes jeg dog at programmer med højere volumen er bedre for mig end programme med 2-3 sæt/øvelse. Jeg kan dog ikke udelukke noget HST lignende som deload ;)

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den flotte BB-debut. Ud fra de billeder du har postet ser det ud til at du skulle have haft en bedre placering.

En -87,5kg klasse? :unsure: Har de tænkt sig at lave vægtklasse indelingen om?

Iøvrigt vil jeg give Jarvig ret i at du med en højde på 182cm skal satse på en højere vægtklasse fremover. Der er jo ingen som siger at man skal ligge 0-2 kg under vægtgrænsen. Der er rent faktisk mange atleter herhjemme som har placeret sig i toppen af deres vægtklasse, på trods af at de har ligget 5-8kg under vægtgrænsen. Så pak du blot noget masse på og vej ind på 84-85kg næste år. :)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather>

Tak for det:)

Forbundet har tænkt sig muligvis at indføre en 87,5 kg klasse og en -92,5kg klasse (Jeg er ikke helt sikker på den sidste vægtklasse). Grunden er, at der ved internationale konkurrencer findes de to vægtklasser. Hvis det bliver aktuelt, bliver det kun på forsøgsbasis. Jeg er dog ikke sikker på at det bliver til noget, da der nok vil være for få i hver vægtklasse, og så mister ideen sit formål, fra EM og VM, hvilket var at nedbringe antallet af atleter i vægtklasserne :)

Iøvrigt vil jeg give Jarvig ret i at du med en højde på 182cm skal satse på en højere vægtklasse fremover. Der er jo ingen som siger at man skal ligge 0-2 kg under vægtgrænsen. Der er rent faktisk mange atleter herhjemme som har placeret sig i toppen af deres vægtklasse, på trods af at de har ligget 5-8kg under vægtgrænsen. Så pak du blot noget masse på og vej ind på 84-85kg næste år

Tjah jeg vil egentlig bare træne så hårdt jeg kan, og veje ind i den vægtklasse, som jeg nu engang lander i. Jeg tror dog stadigvæk at -80 vil være den vægtklasse jeg lander i, med mindre jeg tager 4-5kg masse på over det næste år. Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men det er riiimelig mange kg synes jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Crawdaddy!

Selvom du virker en smule skuffet over 5. pladsen, så synes jeg, at det er kanon godt gået ;) Især når man tager i betragtning, at det er første gang. Der vil vel altid være nogle ting, som man ikke har fået med som debutant (á la de par småting jsc nævner i din gl. log), og det skulle da også være mærkeligt hvis man var perfekt første gang man stillede op :)

Andre tilbringer sikkert årevis med at pudse det sidste af inden de stiller op til konkurrence, hvis de overhovedet tør stille op i den sidste ende...

Og det er fedt at læse, at du allerede har mod på at stille op næste år :devil: Jeg glæder mig i hvertfald til at følge denne nye log.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver spændende at følge dig endnu et år!

Mht. vægtklasse så gælder det jo bare om at ramme den hvor man kan se bedst ud, og derfor vil det altid være en fordel at ligge i toppen af en vægtklasse fremfor i bunden, så som du selv siger -80kg også med ENDNU bedre form næste år, så ender du som numero uno! Det glæder jeg mig meget til at se!!! :w00t:

Du er jo ung og kan altid rygge en vægtklasse op når tiden er til det, man skal ihvertfald ikke gå på kompromis med konditioneringen, så ser man ud som gutten der tabte din klasse. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Craw:

yeeeehaaaaawwww!!!  Det lyder sq godt Fitt!

Ærgeligt jeg ikke fik hilst på dig (Og tøserne  ), i pausen

ps. Var du der til både forbedømmelserne og finalen?

Hopper lige over i din nye log så ;) - ja det var total ærgeligt vi ikke lige fik hilst, som sagt var jeg lidt i tvivl om hvem du var - og havde egentlig skudt dig til at være en anden :( - tøserne var solgt i forvejen, så hvis du havde kigget forbi, var vi nok endt alene i byen der ;)

Havde slet ikke regnet med at du var "ham der" - fordi det var en ekstrem flot præstation - og der var virkelig måbende blikke da du fik placeret den 5. plads - du blev af flere fra slænget skudt til at være klar vinder faktisk - det var den eneste bedømmelse som vi bagefter faktisk sad og diskuterede som værende lidt underlig.

Men meget vildt - fordi der var 2 atleter fra finalerne der trådte i øjenene fra den dag, Sune og så Crawdaddy.

Vi kom om formiddagen, men smuttede igen - og vendte så tilbage til finalerne, så jeg så dig ikke før der.

Men virkelig utrolig form; det der farve i får på - giver det virkelig meget ekstra eller hvordan ? fordi det ser utroligt ud.....sådan ville jeg gerne prøve at hakkes !

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang tak alle sammen, det er altid rart med positiv respons og konstruktiv kritik også :)

Maxpower>

Craw: var det muligt du kunne bidrage med lidt kropsmål?
Jeg fik desværre aldrig målt mig selv umiddelbart før konkurrencen, og nu er jeg allerede en del større. Bare det at jeg ikke har lavet cardio og spist min normale diæt, har betydet en klar forbedring, selvom jeg har en del væske i benene lige nu. Jeg kan godt få taget mine mål, men de kommer så bare ikke til at svare til de mål jeg havde på scenen:(
Du har i øvrigt også den klart bedste tan i din vægtklasse

Udelukkende takket være min opvarmer, som gjorde et formidabelt job med at få mig malet :)

Men virkelig utrolig form; det der farve i får på - giver det virkelig meget ekstra eller hvordan ? fordi det ser utroligt ud.....sådan ville jeg gerne prøve at hakkes !
Malingen giver rigtig meget, og så sammenholdt med at alt væsken er ude af underhuden, giver det et helt andet look end man normalt har. Bare en skam man ikke kan se sådan ud 24/7:(
Hopper lige over i din nye log så  - ja det var total ærgeligt vi ikke lige fik hilst, som sagt var jeg lidt i tvivl om hvem du var - og havde egentlig skudt dig til at være en anden  - tøserne var solgt i forvejen, så hvis du havde kigget forbi, var vi nok endt alene i byen der

Ææææææv :( :lol:

Vi kom om formiddagen, men smuttede igen - og vendte så tilbage til finalerne, så jeg så dig ikke før der.

Det skal så påpeges at jeg var bedre til finalerne end til forbedømmelserne, men ikke så meget at det skulle betyde to placeringer tror jeg :unsure: :huh: Til finalerne var jeg hvertfald meget mere fyldt ud, end til forbedømmelserne, men så ved jeg også det til næste år ;)

Sheiko-BB-Hybrid; uge 1, dag 1 (Eftermiddag):

Dagens anden træning gik egentlig lidt bedre end den første, hvilket ikke er så underligt. Jeg havde hvertfald mere energi, og fik det hele overstået på ca 1 time, selv med en gang kæbetræning :) Det hele kørte ganske fint, og jeg var overrasket over at ben og bryst sagtens kunne klare de samme to øvelser som i morges. Jeg var derudover også klart mere fyldt ud end i morges, så alt tegner godt :)

Dagens tal:

Bænkpres: 77,5x5, 95x5, 5x3@110 (Mega let, selv med korte pauser).

Low incline flyes: 5x10@25.

Reverse upright rows: 3x8@70.

Squat: 102,5x5, 120x5, 140x5, 4x3@140 (I 3 sæt kom jeg til at tage 5 reps istedet for 3, men fejlen blev rettet i de senere sæt, og det kørte bedre end ventet).

Goodmornings: 2x5@100, 110x5, 2x5@120 (ok føl, power osv..).

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Malingen giver rigtig meget, og så sammenholdt med at alt væsken er ude af underhuden, giver det et helt andet look end man normalt har. Bare en skam man ikke kan se sådan ud 24/7:(

Måske lidt dumt af dig at lukke den anden log indtil DM feberen er raset lidt af - vi "sviner" jo din log til udover alle grænser....

Men du har givet lidt god inspiration & motivation her..

Dette med væsken ud af underhuden - var det cola-tricket der gjorde det ? dvs. jeg skal bare kværne 15 liter coca-cola-light, så burde jeg kunne se en forskel ? - eller er det en process der kræver mere ?

En anden ting, hvor meget "bulker" du op nu her ? - og hvor lang var din diæt helt præcis op til konkurrencen, og hvor mange kg. tabte du ?

Link to comment
Share on other sites

Fitt>

Måske lidt dumt af dig at lukke den anden log indtil DM feberen er raset lidt af - vi "sviner" jo din log til udover alle grænser....
Det gør ikke noget, en log er til for at blive skrevet i så det har jeg ingen probelemr med;)
Dette med væsken ud af underhuden - var det cola-tricket der gjorde det ? dvs. jeg skal bare kværne 15 liter coca-cola-light, så burde jeg kunne se en forskel ? - eller er det en process der kræver mere ?

Colaen fjernede det meste af væsken i underhuden, men det gør også at muskulaturen bliver en anelse flad i det. Bagefter fylder man kulhydratdepoterne op, samtidig med at man begrænser væskeindtaget og spiser mad, som er tørt. Det bevirker efter et par dage hvor vandintaget falder, samtidigt med at kulhydratsindtaget stiger, at den resterende væske bliver trukket fra underhuden og ind i musklerne. Dem der bruger kemi, benytter sig yderligere af insulin, da det får kulhydraterne til at fise lynhurtigt ud i musklerne og giver et mere pumpet look.

En anden ting, hvor meget "bulker" du op nu her ? - og hvor lang var din diæt helt præcis op til konkurrencen, og hvor mange kg. tabte du ?

Jeg har ialt tabt ca 15-16kg over 6-7 måneder. Dengang syntes jeg ikke jeg var decideret fed, men i forhold til nu, så var jeg helt sikkert. Jeg har ikke tænkt mig at bulke overhovedet, da jeg ikke er interesseret i at skulle smide så mange kg igen. Jeg fortsætter med at følge min kostplan, da den ligger meget tæt på mit vedligeholdelsesniveau, og justerer med 3 ugentlige cardiosessioner. På den måde håber jeg at kunne bibeholde min lave fedt% og stadig bygge masse på, da jeg får en masse gode kalorier gennem min kost.

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg tror lige jeg smider dig en PM når jeg prøver den med at smide væske i underhuden - det kunne være meget spændende at se hvordan resultatet bliver, om det er dramatisk.

16 kg er godt nok også en sjat ! - men må siges at være godt timet, for der er da ikke skyggen af fedt tilbage ihvertfald :) kan godt forstå du vil prøve at holde fedt% nede - nu kommer sommeren også.

PS: Er blevet tvunget til at skulle hilse mange gange fra Line :lol:

Link to comment
Share on other sites

Lawman> De bruger ikke insulin før de går på scenen men dagen før, dvs lige efter invejningen. På den måde ryger alt det kulhydrat man har indtaget direkte ud i depoterne ASAP. Det er dog også korrekt at man spiser chokolade, fx Mars inden man går på scenen, men det er mere pga. den energi den giver, samt at chokolade har en vasodilator effekt, som får blodårerne til at træde tydeligere frem.

Fitt>

16 kg er godt nok også en sjat ! - men må siges at være godt timet, for der er da ikke skyggen af fedt tilbage ihvertfald
Der var en anelse tilbage på røven, læggene og den øverste del af siden på benene. Næste gang bliver der ikke noget med noget som helst fedt. Så skal der være streger alá Munzer over det hele :4whip: :lol:
PS: Er blevet tvunget til at skulle hilse mange gange fra Line

Jamen så må du jo hilse tilbage ;)

Morgencardio:

Jeg var lige ude at gå en cardiotur her til morgen. Uden oppakning eller noget. Bare stille og roligt ca 40 minutters tid:)

Jeg kan lige så godt vedligeholde min gode kondi, og samtidigt vil det holde BF% i ro....forhåbentligt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hippo> Jeg ved det ikke, da jeg ikke kan tåle chokolade. Jeg brugte istedet nødder, solsikkekerner og müslibarer. Det er dog rimelig begrænset hvor meget man kan spise mens man varmer op, da der ikke var vildt meget tid til det.

Det er også en af de ting jeg vil være mere opmærksom på til næste gang, og begynde at varme op i bedre tid.

Link to comment
Share on other sites

men så kan du heller ik drikke Matilde ?!?!
Nope, men selv hvis jeg kunne ville jeg springe over ;) Der er ikke noget som min krop har brug for i Matilde, som jeg ikke kan få bedre andetsteds. Det er selvfølgelig ærgeligt ikke at kunne bruge mælk, fromage frais og andre gode mælkeprodukter, men thats life :tongue:
kan ik forestille mig et liv uden min varme cacao om aftnen.......

LOL! jeg kan lige se det for mig....gyngestol, tæppe hen over knæene, kameluldshjemmesko, en rygende pibe og et krus Matilde :4whip: :lol:

Ps. Saaaatan jeg har DOMS i mine ben idag fra gårsdagens squat tur, ja stort set i hele kroppen undtagen armene :devil:

Fremtidens træninger skal nok blive givtige :tongue: :kj:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share