Troværdighed omkring gain erfaring


Christian H.
 Share

Recommended Posts

Haha, jeg gad ikke læse det hele, men jeg tror jeg fandt hovedpointerne:

1. Eating a lot of calories

2. Training with heavy weights

Resten er vist mere eller mindre fyld uden indhold.

De tal der nævnes lyder helt ekstreme, 32lbs på 12 uger for ham selv og 25lbs på 7 uger for en anden.

Link to comment
Share on other sites

14,5kg på 12 uger...

Tjae, hvis man f.eks har vejet 110kg rent muskler gennem langere tid, og har pint sig ned på 70-80kg, så tror jeg sku det går PÆNT stærkt med at tage på.

Men jeg tror bestemt ikke det er umuligt. Jeg har taget 8 kilo på på 12 uger. Det var da jeg statede med at flytte vægte.

Hvis bare ens udgangspunkt er tilstrækkelig lavt kan det meget lade sig gøre...

Link to comment
Share on other sites

nu er historien jo faktisk sand nok i det der er tale om Anthony Ellis, som er en af de første vindere af Muscle Media's "physique Transformation Challenges". Han har faktisk gjort nøjagtig det der står skrevet.

Som så mange gange før vil jeg gerne henvise til at folk lader være med at benægte, afvise eller latterliggøre fantastiske resultater bare fordi i ikke kan forestille jer det.

Med fanatisk træning, kost og supplementation er det faktisk muligt at ændre sin krop på meget kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Hej til alle på Motion-online.

Først vil jeg lige sige tak for det gode site og diskussionsfora, jeg har siddet som en flue på tapetet de sidste tre måneder.

Men nu syntes jeg at jeg må komme med mit første indlæg.

Jeg vil lige trætte jer med lidt historie til en start. Jeg har dyrket sport på højt plan i en lang periode af mit liv(dog aldrig styrketræning før), fra jeg var ca 12 år til 30 år - derefter har jeg holdt en pause på grund af børn i 7 år :D I den periode hvor jeg dyrkede meget sport kom jeg aldrig op på mere end 60 kg i kropsvægt ( jeg er 175cm høj ). I min pause periode sneg jeg mig op på 67 kg. Så jeg må da passe ind i den kategori af mennesker, der har svært ved at gaine vægt, som der snakkes om i artiklen.

Jeg startede så med styrketræning i starten af februar dette år, fordi jeg vil vende tilbage til min sport igen. Det er jo ca. 12 uger siden. Jeg startede med at købe nogle alt for lette håndvægte som jeg svingede lidt rundt med i min kælder. Jeg skiftede dem dog hurtigt ud med nogle meget tungere vægte og en bænk.

Siden har jeg styrketrænet ( tung styrketræning uden failure ) ca 3 gange om ugen plus lidt cario.

På de ca 12 uger har jeg gainet 10 kg (22Lbs), og det er IKKE fedt, jeg passe stadig mine bukser i livet, men de stramme alle andre steder. Mine overarme er som et eksempel vokset næsten 4 centimeter i omkreds. Jeg har i den periode også spist meget protein og kulhydrat fyldt mad.

Der er sikkert mange forklaringer på det hurtige vægt gain. Ud over maden kan det også være Creatin som der også beskrives i artiklen. Men det kunne måske også være muskelsammensætningen som der beskrives i en artikel her på MOL (kan ikke lige finde den nu). I den artikel mener man at hurtige muskelfibre vokser dobbelt så hurtigt som langsomme fibre! Jeg er overbevist om at jeg har en overvægt af hurtige fibre, jeg har dog aldrig fået der kontrolleret.

Nå men tak fordi jeg måtte komme med mit første indlæg :D

Link to comment
Share on other sites

Med fanatisk træning, kost og supplementation er det faktisk muligt at ændre sin krop på meget kort tid.

Sandt nok, men selv fanatisk træning kan ikke ændre ved fysikkens grundlæggende love.

Advarselsklokker bør ringe når man læser om programmer der lover vægtforøgelse i den størrelse samtidig med at man kan tabe fedt.

Det er i øvrigt almindeligt kendt, at en stor del af de personer der deltager i disse konkurrence er off-season body buildere, hvor det efterfølgende billede så bliver taget når de er i deres sæson (flere af dem fyldt med AS).

Husk på, at det hele er marketing. Den dag der fremlægges videnskabelige artikler der påviser resultater i den størrelsesorden, så vil jeg tro på det.

Link to comment
Share on other sites

Langt det meste i den "artikel/reklame" er meget fornuftigt og et par gode råd.

Men når formålet ikke er andet end at sælge hvad der i bund og grund bare er en kost- og træningsplan for 80$, så må man være en smule skeptisk.

Jeg lagde for øvrigt mærke til at på et enkelt screenshot kunne man se noget der lignede en del af programmet.

Det var opdelt efter mandag/onsdag/fredag med en fane til hver. På den synlige fane kunne man se 6 ben øvelser og ikke andet, men det så ud til at der var flere øvelser længere nede.

Derudover er det vel åbenlyst, at man nok har noget lettere ved at tage på i LBM, når man starter omkring 60kg ift en der vejer 80-100kg, og bruger både proteinpulver og kreatin som han anbefaler.

Link to comment
Share on other sites

Der er da nok ingen tvivl om at det er en artikel der er pyntet med det formål at sælge et træningsprogram, der sikkert er en form for et HST program,

men det ændre ikke ved mine erfaringer ang. vægt gain som jeg tidliger har beskrevet. Jeg er en af de personer som hele livet har haft problemer med at tage på i vægt. Det skal lige nævnes at da jeg startede på styrke træning for 3 måneder siden var det med det formål at opbygge funktionel styrke og hurtighed, ikke udelukkende for muskelvækst - det har kun været en behagelig bivirkning. Så det kan altså lade sig gøre at gaine vægt hurtigt hvis man er en lille lort :tongue:

Personlig er jeg overbivist om at det skyldes blandt andet kreatin og protein ( protein i form af cacao mælk - det er langt billiger og så smager det godt), og så det faktum at jeg er nybegynder inden for styrke træning (trods min fremskredne alder). Men hvis der er nogle der tror at jeg de næste 3 måneder yderliger gainer 10 kg, eller at en person der i forvejen er i god form kan få de samme resultater af sådan et program, så kunne det da godt være at de skulle læse de artilker om styrketræning m.m. på dette site en gang til!

Jeg ved ikke om der er nogen der har et bedre bud på min fremgang?

Link to comment
Share on other sites

--->Frisbee

Jeg vil ikke udelukke at store forøgelser i muskelmassen kan forekomme når man er utrænet. Jeg oplevede en tilsvarende vækst fra 81 til 92 kg. på 8 måneder da jeg begyndte :rolleyes: :o

Men, personen på billedet i artiklen er netop ikke utrænet og nybegynder. Samtidig retter teksten sig også imod folk som har trænet, men blot ikke fået det udbytte de havde forventet. Denne gruppe har opbrugt den "start-effekt" som du og flere andre har oplevet.

Jeg tror stadig ikke på artiklens indhold (men derimod gerne på dine erfaringer).

Link to comment
Share on other sites

Forstår godt den skepsis der er - specielt med den (totalt manglende) fremgang jeg p.t. oplever i min anden HST-cyklus.

Har trænet on and off i snart 10 år og troede selv rimeligt seriøst de sidste 2 år, men alligevel uden det store commitment til kost, progression og ordentlig frekvens (fast hver anden dag).

Det blev der lavet om på da jeg tog min første HST-cyklus

5. januar i år stod den på vægten på 73,8 kg.

6 uger senere - 24. februar stod den på 80,6 kg uden kreatin.

Der har den sådan ca. stået på siden trods progression, kost etc., så det første hak, rigtigt seriøs træning kan altså godt give ret gode resultater, selvom man har trænet regelmæssigt og længe.

Spørgemålet er derfor nok ikke om Ellis har kunnet nå sine gains, men om ikke han snarere lå langt under sit naturlige potentiale og da han realiserede dette - ret hurtigt - er hans udvikling da stort set også gået i stå som det fremgår af billeder, målinger og vægt. Ja, han har da fin-tunet fysikken lidt, men der har ikke været tale om væsentlige forbedringer efter de 12 uger...

Link to comment
Share on other sites

derfor vil dit fremskridt ligeså meget afhænge af hvor du er nu, som det vil af din diæt og træning.

Jep - og det der så kunne være alle pengene værd er vejledning i at bryde plateauer. Andre der har erfaringer med ringere resultater i anden eller tredje cyklus HST og bud på hvordan man igen chokerer musklerne til ny vækst? Har overvejet at køre en modficeret HST, hvor workload på fx bryst, skuldre og triceps sættes voldsomt op og workload for alle andre muskelgrupper mindskes så den samlede workload per træningssession er den samme som tidligere. Eller er det bare et spørgsmål om virkeligt at tage sig sammen og spise igennem?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej.

Jeg synes altid at jeg bliver en smule stødt, hver gang jeg ser nogen skrive dårligt omkring Anthony Ellis.

Jeg købte hans program, for nogle år siden. Jeg tror det var helt præcist 3 år siden.

Hans resultater ER rigtige, og faktisk er hans vejledning og råd super gode.

Det der ligger til bunds i hans "programmer" er at han har forklaret KORREKT, hvordan man skal spise, træne og hvilken livsstil man skal følge. (ikk druk osv.)

Han siger det lige ud, hvis man ikke ligger noget arbejde i det, får man faktisk heller ikke ret meget ud af at træne hans program.

Jeg har siddet og kigget lidt i hans "bog", hvor hans træningsprogrammer er beskrevet.

Programmet ligner til forveksling en blanding mellem HST og HIT.

Ja jeg sad faktisk og sammenlignede et alm. hst program og HIT program også Ellis' program. De ligner på mange måder hinanden, dog ikke fuldstændig selvfølgelig. Jeg er godt klar over at HIT ikke er det bedste program der er blevet opfundet, men der er blevet draget mange mange gode ting fra HST ind i Ellis program. Derfor også en af grundene til programmets success.

Dog er der et par ting man måske kan diskutere om det er den rigtige måde, men BOTTOM LINE: Han har fat i den tykke ende, og folk som lige er begyndt at vægttræne vil få UFATTELIGE resultater ud af hans program. FORDI han forklarer i detaljer hvordan du gør. ALT lige fra hvordan Squat og dødløft udføres til hvordan du skal sammensætte din kost og hvorfor f.eks. Udo's Choice skal suppleres i kosten. osv osv. Jeg kunne næsten blive ved i en evighed.

At han ikke har oplevet nogle "gaines" efter programmet, ville være direkte LØGN. Han har selv postet billeder af sig selv, på hans private side, som hans medlemmer har adgang til. Det har mange andre af hans medlemmer dog også. - Med gode resultater faktisk.

Så at sige at det hele er løgn og latin er tilnærmelsesvis løgn! Bare min mening :)

Link to comment
Share on other sites

Det virker lidt forunderligt at en mand med en så middelmådig fysik der ikke bærer præg af at have trænet korrekt pludselig "opfinder" et perfekt og revolutionerende trænings/kostprogram hvor alle parametre er rigtige på én gang. I mine øjne er Anthony Ellis en forretningsmand der er ligeså troværdig som en TV shop reklame. Et træningsprogram som HST er derimod mere velfunderet videnskabeligt og der er på ingen måder noget krav om at man skal investere i kostbare bøger for at træne efter principperne - der eksisterer tilmed et offentligt tilgængeligt debatforum.

Mikkel H: Jeg forstår ikke hvad du mener med en blanding af HIT og HST - for mig er disse programmer så langt fra hinanden som man overhovedet kan komme, kan du konkretisere det nærmere hvad du mener?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hej.....

Jeg bliver lige nødt til at komme med en "kort" kommentar vedr. det omtalte program......

Jeg må jo indrømme, at jeg har købt hans bog og jeg har prøvet at træne efter det i en 12 ugers periode. Resultat = + 6,7 kg. kropsvægt (deraf 1,2 kg. fedt), dette syntes jeg nu personligt er et ganske fortrinligt resultat.

Jeg er af den opfattelse af der ikke findes noget vidunderprogram, og dette er heller ikke et sådant, men noget virker bedre på nogle end på andre. Hans træningsplan/program er designet til Hardgaineren, altså den spinkel byggede person som ikke er "konstrueret" til at blive stor og muskuløs.....

På den slags personer (jeg selv inbefatte) virker dette program meget fornuftigt.

Selvfølgelig vil manden gerne tjene penge på hans viden og erfaringer (så vidt jeg er orrinteret lever han af det) og det er vel ikke så sært, det ville jeg nu også gøre..... Men inden vi sabler den stakkels mand ned skulle vi måske lige sætte os ind i hvad det er han siger og mener, og ikke referere til et utydeligt skema på hans hjemmeside der vist nok viser at han bruger 6 forskellige benøvelser.

Kort skitseret består hans program af et 3 dages split.

Dag 1: Bryst, skuldre og triceps

Dag 2: Ben + mave

Dag 3: Ryg + Bicep + mave

Første 6 uger køres ca. flg.

2 x 8 rep (opv) 6-8 rep 4-6 rep 2-4 rep 1-2 rep + burnout

(ca. 8-12)

Bænkpres:

Flyes supersæt lige efter burnout bænkpres

Skulder pres:

Lateral raises:

Dips: 4 x Max

Squats

Leg ext. Supersæt lige efter burnout squat

Stiff leg deadlift

Leg curl Supersæt lige efter burnout stiff leg

Chins

Close grib pulldown (supersæt lige efter chins)

Bent-over rows

Deadlift

Barbel curl (4 super sæt barbell curl / reverse curl)

Reverse curl

Efter de 6 uger køres 3 ugers German volume training

10 x 10 reps samme vægt primært kun i basis øvelserne

Derefter startes der igen på 3-6 ugers trænings periode lig den forrige.....

Hvis man fortsætter derfra ligger der bla. en 2 ugers periode med høj reps træning (for at tilgodese ligamenterne)

Igen basis øvelser: 1 x 40 rep + 1 x 30 rep + 1 x 20 rep. (eller var det 30 - 20 - 15 ??? kan ikke lige huske det)

Det virkede for mig, men jeg tror ikke på at det vil virke for alle, men igen hvilket program gør det ???

HST programmet er ganske givet bygget på videnskabelig forskning, men vi er alle forskellige og vi har derfor alle forskellige behov. Jeg er pt igang med HST og så må vi se hvordan det går....

Det var så lige et "kort" indlæg fra mig......

God træning!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil skynde mig at tilføje, at jeg også deler sas' forundring over hvordan en mand, som hidtil har gjort alting forkert, pludselig "finder på" det perfekte træningsprogram - endda kombineret med en uudtømmelig viden omkring kost.

MikkelHanse:

FORDI han forklarer i detaljer hvordan du gør. ALT lige fra hvordan Squat og dødløft udføres til hvordan du skal sammensætte din kost og hvorfor f.eks. Udo's Choice skal suppleres i kosten. osv osv. Jeg kunne næsten blive ved i en evighed.

Men dette gælder ikke just for dit indlæg - der er jo stort set ingen information omkring Anthony Elliss program.

Der findes masser af (gratis) beskriver af de store basisøvelser rundt omkring på nettet - dette forum/site er ingen undtagelse. I forvejen er der flere som benytter Udo's Choice - især efter JS's korstog og promovering. Hvori består det unikke ved Anthony Elliss program? En opskrift der lyder på basisøvelser og rigeligt kostindtag er vist ikke særlig banebrydende.

...Men måske er det ikke særligt unikt, bare gammel vin på nye flasker.

Link to comment
Share on other sites

hardgainer:

Nå da, så kom der lidt facts på bordet. To spørgsmål:

1) Hvad mener du med, at det "virkede" for dig? Resultater bare tilnærmelsesvis så gode som Anthony?

2) Angående 3-splittet, er der én dags pause mellem hver træning eller trænes der 2x3 dage om ugen, hvorefter der holdes pause på den 7. dag?

Link to comment
Share on other sites

Hej Trolle

Det er korrekt at mine resultater ikke helt svarer til Anthony Ellis resultater.... (jeg ser dog nu at sætternissen har været på spil... mine resultat var ikke 6,7 som først skrevet men 8,7 sorry!!!), men i forhold til at jeg har trænet i mange år uden overhovedet at opnå noget, så må dette program siges at have virket på mig.......

Det omtalte 3-dages split blev trænet Mandag - onsdag - fredag.

Håber det var svar nok....

Link to comment
Share on other sites

Nej.

Hvis du har fået den opfattelse af at Ellis mener hans træningsprogram er BANEBRYDENDE, så tager du ganske vist fejl - min lille ven.

Som Ellis så fint selv påpeger, så er hans kostprogrammer og træningsprogrammer bygget op omkring noget, som allerede var ganske gratis tilgængelig allerede.

Det eneste forskel er bare, at det ville tage LAAANG tid for en (:LÆS) Begynder!

Ellis har tilrettelagt dit træningsprogram, kost program - BÅDE når du skal tabe fedt og når du skal tage på i muskelmasse.

Det er simpelthen det MEST komplette træningsmanual nogen steder,- og så virker det til og med.

Jeg siger ikke at JS eller andre kost & trænings- fanatikere ville få meget ud af programmet. Men for en begynder er der en ENORM gevinst at hente fra disse 3 "bøger".

Samtidig følger der jo også en fedttang med. ,- Den som er blevet anbefalet af MOL! Så er programmet allerede blevet godt betalt.

Der er simpelthen så meget ufuldstændigt og direkte skadeligt materiale omkring BB omkring på nettet, at begyndere tit og ofte ender på et sidespor!

Ps. Til den begynder som ikke har prøvet dette. Der findes også andre end dig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share