Flødeboller


Bongo
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke se energi fordelingen på pakkerne med flødeboller. Jeg ved da godt det ikke er de sundeste i verden men er de så slemme igen ? jeg er på kur men tillader dog mig selv lidt søde sager engang imellem. De er vel lavet at æggehvider der er pisket og sødet og lidt kiks bund og tynd chokolade. Er der nogen der har et bud på hvor mange kalorier der er i sådan en fætter eller pr. 100 g. ??

Mvh Bongo

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmål

Jeg er på slankekur, men har en frygtelig sød tand, så jeg kan ikke leve uden en smule slik. Sådan noget som en flødebolle kan da ikke fede meget, når det meste er luft, vel?

Svar

Flødeboller er ganske rigtigt mest luft, men uden kalorier er de ikke. Én flødebolle giver ca. 400 kJ (1812 kJ pr. 100 gram). Det er lidt bedre for slankekuren, hvis du kan 'nøjes' med lidt vingummi, der kun indeholder 1483 kJ pr. 100 gram.

Fra: Forbrugernes Internet Portal

Flødeboller er mest sukker - og sukker er ikke ret sundt. Anne Larsen må sikker godt - fedtenergiprocenten er så vidt jeg husker lige under de 30, - men for os andre duer det ikke. :devil::4whip:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Uddrag af mail fra Samba's laboratorie:

"Vi har modtaget din henvendelse vedr. næringsindhold på flødeboller.Vi er

igang med at få lavet nye kartoner til vore produkter, og på bagsiden er

oplyst næringsindhold på 100 g af varen.

Vi er naturligvis altid villige til at oplyse om næringsindhold på vore

produkter.

Næringsindhold i 100 g flødeboller:

Energi: 1710 kilojoule/410kcal

Protein: 4 g

Kulhydrat: 68 g

Fedt: 13 g

Næringsindhold i 100 g kokosboller:

Energi: 1750 kilojoule/420kcal

Protein: 4 g

Kulhydrat: 66 g

Fedt: 15 g"

Så det er bedst uden kokos... øv <_<

Link to comment
Share on other sites

Meen den hurtige forbruger kunne jo se hvormeget en pakke vejer, og så dividere vægten med antallet af flødeboller. For playstationgenerationen, der ikke kan koncentrere sig i lang tid nok til at regne det ud i hovedet er der jo lommeregner i deres mobil...

Link to comment
Share on other sites

Hehe - havde egentlig forventet det svar. I virkeligheden dækker mit spørgsmål over at køleskabet er fyldt, så jeg ikke skal ud at købe ind de næste par dage og ikke rigtigt gider gøre den store indsats for at finde ud af det. :unsure: :) :lol:

Mads :swim:

p.s. har forøvrigt været Ungdomsskole mester i flødebollespisning - nåede at fortære mere end 30 flødeboller på en aften med indledende, finale, omfinale og dem jeg spiste bare for sjov... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Men vil man have en virkelig nydelse, skal man prøve sommerbirds flødeboller. De er dyre, men sådan én udgør også en god desert, med en kop kaffe til, og måske en lille skarp sag til.

Efter en ordentlig middag, selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Ok ok

Det var ikke sværere end at taste www.samba.dk i adresselinien i min browser...

Et par få klik gav mig så Flødeboller - produktinformation

:cheeburga:

Yderligere interessant oplysning fra siden:

  Og hvorfor transporterer man ikke bare flødebollerne med fly? Det er jo hurtigt.

Det kan man nemlig ikke, da flødebollerne ikke kan tåle trykket i maskinen. Det får nemlig skummet til at udvide sig, flødebollen krakelerer og falder herefter sammen. Derfor må flødebollerne sendes pr. lastbil eller skib.

Godt jeg ikke stod nede i en forretning - så havde faren for at købe en bakke været ret stor (måske burde jeg finde noget frokost :blink: )

Mads :swim:

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

Det der med at flødebollerne ikke kan transporteres med fly, erfaktisk meget sjovt. En dag i fysik puttede vi en flødebolle ind i en glaskuppel og sugede alt luften ud. Og flødeskummen inden i begyndte at komme ud. Ret grineren, havde bare ingen indflydelse på smagen...øv :lol:

Link to comment
Share on other sites

En dag i fysik puttede vi en flødebolle ind i en glaskuppel og sugede alt luften ud.

En folkeskole-klassiker ... lidt ligesom lejrskole på Bornholm ;)

Og flødeskummen inden i begyndte at komme ud.

Måske overraskende for nogle; men der er altså ikke flødeskum indeni flødeboller :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share