blanco's log


blanco
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Front Squat

10x3x50 kg -front squat er en feed øvelse, så jeg glæder mig til at få lidt bedre styr på teknikken/balancen og få smækket lidt flere kg på :)

Dips

10x3xbw -nemt :)

Barbell Shrugs

10x3x90 kg -jeg er lidt usikker på, om jeg laver den helt rigtigt :unsure:

Rear Delt Row

2x12x17,5 kg

Dumbbell Shoulder Press (seated)

10x17,5 kg

7x17,5 kg -lidt skuffende <_<

Læg i maskine (seated)

2x15x75 kg

Stiff Leg Deadlift

10x80 kg

7x80 kg -igen lidt skuffende :angry:

Biceps i maskine 2x12x10 kg

+mave

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning lørdag d. 19/6:

Squat

10x3x80 kg -easy

Bænkpres

10x3x70 kg -gik fint nok

Chin-Ups

10x3xbw -oops, skulle have været Bent Rows, men dem må jeg så tage næste gang i stedet, hvor jeg skulle have taget Chins

Laterals

2x7x7,5 kg's

So far, so good, men.....

Så gjaldt det lægtræning, med 35 kg i et bælte. 20 kg skiven sad fast på det stativ, jeg skulle have den ud fra, så der måtte jo rykkes godt til og vupti så fløj den også ud, men jeg havde ikke ordentligt fat i den, så den fortsatte turen ned over begge mine storetæer :(

Den ramte ikke flat eller noget, men med kanten, så det føltes som om, mine storetæer var blevet hugget over midt på -af med sko og strømper og så fik jeg fødderne op i håndvasken og koldt vand rendende ned over, mens to utroligt flinke gutter fra centret og en ligeså venlig og hjælpsom kvinde kørte mig på skadestuen. Der lå jeg så med fødderne dunkende som ind i helvede, klaprende tænder og kuldegysninger i overkroppen (jeg forstår ikke helt, hvad det kom af :unsure: ), ind til jeg kunne blive undersøgt af en læge, han konstaterede hurtigt -imod min forventning og til min store lettelse, at der ikke var noget brækket, men trykket af blod under neglene på mine storetæer, skulle lettes, og dette kunne enten ske ved at han fjernede neglene med en tang, eller han penetrerede dem, dvs. stak huller gennem neglene med en nål :w00t::w00t:

Det virkede lidt som valget mellem pest og kolera, men jeg valgte sidstnævnte, det lød mest humant, og så kunne jeg godt få lov at slippe for bedøvelse.

Status i dag 21/6 er, at de stadig dunker sygt, at jeg ikke kan støtte på det forreste af fødderne, og at træning derfor fremover er aflyst på ubestemt tid :angry: <_< :( :( :(

Kan jeg dog bare gå nogenlunde normalt, vil jeg for alt i verden kæmpe for at komme af sted til træning i morgen, tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

hvor nederen.... :cry:

Men mon ikke den er ståbar inden for max et par dage så du kan træne igen.

Ellers er der flere gode øvelser hvor amn kan kan sidde ned imens. Specielt maskiner er ret praktiske på det punkt. ;)

Men bare for at du ikke skal komme for langt bagefter med dødløft, holder jeg eksmaneslæsningstræningsfri frem til d. 28.

catch me if you can :devil:

Link to comment
Share on other sites

Simon og nightbringer > Takker.

Jeg håber på at være klar til træning allerede i morgen. Hvis jeg kan gå uden at humpe alt for meget, og se overdrevet ynkelig ud (det kan jeg ikke i skrivende stund), så tager jeg i hvert fald derned, og så må jeg jo prøve at se, hvor meget, det vil være muligt at give gas dernede og i hvilke øvelser. På programmet er bla. dødløft, så om det kan gennemføres er nok tvivlsom, men jeg giver i hvert fald ikke op uden kamp! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg valgte trods alt at humpe ned i centret i dag, bare lige for at se, hvad det kunne blive til, og det kan jeg kun være ovenud lykkelig for at jeg gjorde.

Det gik nemlig over al forventning, hvilket synes at hjælpe gevaldigt på humøret og fjerne opmærksomheden fra en vedblivende, smertende dunken i fødderne. :)

Selvom dødløft egentlig skulle have været det første på programmet, valgte jeg at droppe den so far, og så eksperimentere med den til sidst, hvis alt andet forløb godt.

Military Press

10x3x45 kg -tungt

Bent Over Rows

10x3x55 kg -nemt

Knee Extensions

2x10xøhmm mere end sidst (glemte igen at kigge på vægten)

Incline DB Press

2x10x20 kg's

Hmm og så havde jeg lyst til at give trisserne et lille pump, såå

Dips 13xkv

Nu var der ikke andet tilbage end at prøve kræfter med det store, stygge dødløft, og så håbe på, at jeg ville være i stand til at støtte tilstrækkeligt på de famøse fødder, og det gik, så nu er jeg bare superglad :)

Dødløft

10x3x105 kg -forbavsende tungt, men alligevel fint

+mave

Lægtræningen er måske droppet resten af sommeren, pga. det umuligt i at løfte opad på fodballerne <_<

Link to comment
Share on other sites

I dag kom jeg af sted til lidt "morgentræning" (dvs. allerede fra kl. halv elleve :bigsmile: )

Formålet er, at så på den måde måske vil være i stand til at træne igen i morgen aften, og på den måde indhente lidt af det forsømte -jeg er jo kommet lidt bagefter grundet sygdom og uheldet med fødderne <_<

Så med lidt god vilje, kan jeg måske nå op på omkring 34 timers restitution....

Front Squat

10x3x55 kg -seriøse teknikproblemer <_<

Dips

10x3xkv+5 kg -nemt nok :)

Barbell Shrugs

10x3x95 kg

Rear Delt Dumbbell Row

2x10x20 kg's

Dumbbell Shoulder Press

8x20 kg

7x20 kg

Stiff Leg Deadlift

9x85 kg

8x85 kg

Biceps i maskine

2x8x12,5 kg

+mave

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag, d. 28/6:

Jeg havde ikke nået at få ret meget at spise før det gik løs allerede kl. halv ni i morges, så jeg følte ikke at energien var ladet helt op, men ikke desto mindre, var der jo ikke andet at gøre end sit bedste, så det gik løs alligevel.

Dødløft

10x3x110 kg -følte mig totalt smadret efter den omgang

Military Press

10x3x47,5 kg -gik okay, men jeg havde svært ved at lock oute vægten

Chin-Ups

10x3xbw+2,5 kg -totalt skodøvelse, der var simpelthen ikke nok power i lats til at få alle ti sæt, jeg håber bare at de er der næste gang så

Knee Extensions

2x10x?

Incline DB Press

10x22,5 kg

9x22,5 kg

+mave og lidt COC grebstræning med no. 1

Endelig færdig og totalt busted skyllede jeg ned med en liter dejlig mathilde

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Update:

Morgenvægt, i dag, tirsdag d. 29/6: 80,0 kg :w00t: -nu kan det ikke var længe før, jeg er under 80 igen, noget jeg ikke har været i.....uhh meeeeget lang tid :blink:

gårsdagens kostindtag: 2684 kcal -jeg tror, jeg vil skrue indtaget en smule ned, så jeg fremover rammer 2550-2600 på træningsdage og max 2300 på "fridage".

Hvis jeg kan overkomme det står den på træning igen i aften, så får jeg lige præcis omkring de 36 timers pause fra sidste pas i går, og så passer det med, at jeg næppe får mulighed for at træne på fredag. Men jeg er ikke sikker på, at jeg ender op med at have overskud til det :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Military Press

10x3x47,5 kg -gik okay, men jeg havde svært ved at lock oute vægten

Hvorfor cleaner du den ikke i stedet for? Det synes jeg er meget nemmere end at skulle pille stangen ud af stativet.

Ellers ser det jo ud til at gå godt med træningen. :)

Går selv igang med at brænde mandag igen. Og hold kæft jeg glæder mig :w00t:

Mvh Anton :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anton, hmm når jeg skriver lock outs, så mener jeg de sidste stykke til armen er strækt. Det kan godt være, det er et forkert ordvalg :unsure: Egentlig så undrer det mig også, for det har aldrig før været der mit problem har ligget i mili, men måske er min triceps blevet svag her på det sidste. :o

Men rent faktisk så gør jeg også det du siger, altså løfter den ud af stativet, i stedet for at cleane den. Jeg har også tænkt på at cleane den i stedet, men når jeg kører så mange sæt betyder det .....rigtig mange cleans, og jeg frygter lidt, at det vil tappe mig for energi +tage for meget af den pause jeg har, som i forvejen er meget kort. :chicken:

Godt at høre du snart er igang igen, har smugkigget i din log, og det ser jo godt ud dit nye program, så er det bare om, at få det ført ud i livet jo :)

Link to comment
Share on other sites

Træning i går aftes, d. 29/6

Front Squat

10x3x60 kg -holdt hårdt

Dips

10x3xkv+7,5 kg -stadig uden store problemer, men kan mærke det bliver tungere nu

Barbell Shrugs

10x3x105 kg -tungt

Rear Delt Row

2x10x22,5 kg

Dumbbell Shoulder Press

2x6x20 kg's

7x20 kg's

Stiff Leg Deadlift

8x90 kg

7x90 kg

Maskinecurl

2x8x13,75 kg pr. arm

Reverse Bench Crunches

2x10x

9x

+grebstræning med COC no. 1

Edit: gårdagens kostindtag: 2617 kcal.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 1/7:

Squat

10x3x90 kg -meget tungt

Bænkpres

10x3x77,5 kg uhyggeligt tæt på failure

Bent Rows

10x3x65 kg -det gik

Laterals

5x10 kg's

5x10 kg's

4x10 kg's

French press

10x25 kg +stang

7x25 kg +stang

Læg i maskine

15x60 kg -jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har kørt så lidt

12x60 kg

Dumbbell Curl -sådan lidt for sjov

12x12,5 kg

8x12,5 kg

+mave

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Hej Anton, hmm når jeg skriver lock outs, så mener jeg de sidste stykke til armen er strækt. Det kan godt være, det er et forkert ordvalg :unsure: Egentlig så undrer det mig også, for det har aldrig før været der mit problem har ligget i mili, men måske er min triceps blevet svag her på det sidste. :o

Men rent faktisk så gør jeg også det du siger, altså løfter den ud af stativet, i stedet for at cleane den. Jeg har også tænkt på at cleane den i stedet, men når jeg kører så mange sæt betyder det .....rigtig mange cleans, og jeg frygter lidt, at det vil tappe mig for energi +tage for meget af den pause jeg har, som i forvejen er meget kort. :chicken:

:4slap:

Min fejl :)

Jeg tror nu ikke at det vil tappe særlig meget energi at cleane stagen. Hvorimod det vil være pisse hårdt at tage den ud af stativet, når der for alvor kommer kilo på.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være du har ret. Jeg overvejer om, jeg skal prøve at cleane næste gang i stedet, men min teknik er ikke særlig god, så selvom jeg har powercleanet en del mere end de 50kg (som jeg prøver at stemme næste gang), så bliver 10 singler med den vægt nok alligevel lidt besværlig.

Måske vil jeg prøve at inkorperere lidt powercleantræning de en gang om ugen, så jeg kan gøre det, når jeg bliver bedre.

kostindtag 1/7: 2589 kcal. -ret lavt, og noget tyder på, at det også bliver lavt i dag.

Link to comment
Share on other sites

kostindtag 2/7: 2287 kcal.

Træning 3/7:

Dødløft

10x3x115 kg -totalt smadret

Military Press

10x3x50 kg -lidt overskud tror jeg faktisk, men jeg cleanede ikke.

Chin-Ups

9x3xkv+2,5 kg -pis.....jeg kan bare ikke <_<

Knee Extensions

10x?

8xsamme vægt

Incline DB Press

2x8x25 kg's

Standing Calf Raises

18x20 kg i bælte

20x20 kg

+mave

Link to comment
Share on other sites

kosten i går 3/7: 2707 kcal. og i omegnen af 220g protein :w00t:

Det var peanuts og en ltr. kakao, der trak kcal.regnskabet kraftigt op.

Jeg kan ikke forstå det. Siden jeg vejede mig til 80,0 kg den 29/6 er det ikke gået fremad, og da jeg vejede mig i morges, fire dage senere end de 80, sagde vægten 81,5 kg!!! :o <_<

Jeg ved godt, man ikke skal være alt for fokuseret på lige netop vægten, men alligevel..... :unsure: Jeg er godt klar over jeg ikke lige har gainet 1,5 kg, med måleusikkerhed og væskeudsving, så måske kun nogle 100g, men det er stadig ikke godt, når meningen, er at jeg skulle reducere fedtmængden, og det er i hvert fald ikke sket.

Selvom jeg ikke rigtig forstår hvorfor. Nu prøver jeg og se, om jeg kan nedsætte mit kcal.indtag yderligere til max 2500 på træningsdage og 2200 på fridage

Link to comment
Share on other sites

kosten i går: 2201kcal.

220g protein, primært fra kalkunbryst, proteinpulver, tun, makrel, æg og torskerogn.

omkring 60g fedt -ca.18g fra makrel, 8g fra torskerogn og 25g fra peanuts.

lidt carbs fra rugbrød og havregryn -frugt blev der desværre ikke så meget af i går.

I dag står den på at hjælpe min storebror med at flytte, senere arbejde, og så træning til sidst en gang i aften. Så nu håber jeg bare ikke, at jeg er FOR smadret, når det går løs med vægtene :unsure::chicken:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

TJs alternative hypertrofitræningsprogram -uge 4, dag 3:

Jeg havde som nævnt tidligere været ude at flytte for min storebror, som skulle flytte sammen med sin kæreste. Det er i og for sig godt nok.....men hvorfor på 4. sal??? :blink::w00t: :lol:

Så det var sygt hårdt, og jeg var totalt bustet, badet i sved og med dirrende ben, da vi endelig var færdige, og bla. havde båret et orgel, en masse studiebøger, forskellige skabe usw. op ad mange omgange. Det må være ideel træning for funktionel styrke. Især underarmen, biceps, traps og selvfølgelig de stakkels ben blev gennemtævet fuldstændigt, så jeg havde ikke de store forhåbninger for, hvordan træningen ville forløbe. Heldigvis blev jeg overrasket, altså på den fede måde :bigsmile:

Front Squat

10x3x65 kg -mht. benstyrken, var der ikke noget at sætte fingeren på. Der var rigeligt med power, og vægten føltes faktisk ret let, men jeg gjorde et eller andet galt med teknikken, så jeg fik vildt ondt i ryggen, og det er ikke blevet bedre nu, tværttimod. :(

Jeg fuldførte dog træningen alligevel som planlagt, og uden større problemer B)

Dips

10x3xkv+10 kg -neeemt, og det giver gode forhåbninger for dips de næste gange, jeg tror ikke jeg kommer i problemer, før jeg skal over de 15 kg om nogle uger.

Barbell Shrugs

10x3x110 kg -kørte ok

Dumbbell Rear Delt Row

9x25 kg's

7x25 kg's

Dumbbell Shoulder Press

3x7x20 kg's -niiice, jeg fik, hvad jeg gik efter :)

Stiff Leg Deadlift

6x95 kg

7x95 kg -jeg kunne nok godt have taget flere, det var ikke et spørgsmål om styrke men snarere vilje, og den havde jeg ikke lige i dag, hvis jeg har det næste gang nupper jeg 2x10 med 100, eller...prøver B)

Curlmaskine

8x15 kg

7x15 kg

Seated Calf Raise

13x65 kg

11x65 kg -det kommer til at tage længere tid end forventet at træne den læg op igen efter den lange pause

Reverse Bench Crunches

2x10x 2,5 kg ekstravægt på fødder -første gang jeg prøvede med ekstravægt, så det var en smule akavet

Så prøvede jeg for sjov lidt bænk, fordi jeg ikke kunne lade være

Bænkpres

0x90 kg -jeg missede og måtte rulle den ned over maven, dybt skuffet over mig selv

2x80 kg -var meget tunge, turde ikke prøve tredje, fordi jeg nok ville faile, så jeg kan slet ikke se, hvordan jeg skal være i stand til at ta' 10x3 med 80 i om to dage, og det gjorde det nok ikke bedre, at jeg absolut skulle belaste CNS lige før.

1x85 -jeg lavede kun lock out, fordi jeg nok ville faile, hvis jeg skulle køre den helt ned til brystet

Link to comment
Share on other sites

kosten mandag d. 5/7: ca. 2800 kcal.

tirsdag 6/7: 2300 kcal.

Træning 7/7:

Squat

7x3x95 kg -jeg tog ikke de sidste sæt, da det 100% sikkert havde betydet failure

Bænkpres

9x3x80 kg -overraskende godt, men jeg tog også lidt længere pauser, efter råd fra simondj, og gjorde mere ud af opspændet.

Bent Rows

10x3x60 kg -svært, men det gik lige præcis

Cable Laterals

6x6 kg

5x6 kg

French Press

6x27,5 kg

4x27,5 kg -gik totalt galt

Standing Calf Raise

2x16x20 kg i et bælte

Reverse Bench Crunches

2x10x5 kg på fødder

Dumbbell Curl

9x15 kg's

8x15 kg's -nemt nok, og dejligt :)

COC træning med #1. 4r på højre, 4 på venstre (PR) 5 højre (PR), 4 på venstre

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

2x80 kg -var meget tunge, turde ikke prøve tredje, fordi jeg nok ville faile, så jeg kan slet ikke se, hvordan jeg skal være i stand til at ta' 10x3 med 80 i om to dage, og det gjorde det nok ikke bedre, at jeg absolut skulle belaste CNS lige før.
Bænkpres

9x80 kg -overraskende godt, men jeg tog også lidt længere pauser, efter råd fra simondj, og gjorde mere ud af opspændet.

Hurtig fremgang ellers :blink: ;)

Link to comment
Share on other sites

Johnjohn, heh jahh, men det skal nok ses i lyset af flere ting, inden jeg bænkede 2x80, havde jeg netop misset 90 kg, og havde overstået et helt træningspas med bla. 10 sæt dips og 3 sæt tunge skulderpres, så jeg var temlig afkræftet, plus det, at jeg var mere sat op på det, gjorde mere ud af opspændet og så kan det jo være at det i det hele taget bare var en af de bedre dage, modsat den et par dage tidligere :)

og nu tog jeg jo heller ikke alle 10 sæt

Gårsdagens kcal.indtag endte på 2243kcal, 23 kcal højere end ventet :bigsmile:

edit. morgenvægt: 80,0 kg

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share