Sign in to follow this  
saddlebag

cuts vs proteinindtag

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har trænet vægt rimeligt seriøst i ca 10 år med fokus på bulk og styrke. Med 100 rimelige kg på "bagen" (er 190) vil jeg være hakket som en gammel lædersadel. Så jeg har gået en time hver morgen og kørt et lille kalorie underskud. Mit protein indtag har jeg også sænket6 da dette tilæsyneladende ikke påvirker min evne til at komme mig samt styrke. Cuts er der klart kommmet men nu har jeg med samme kalorie indtag sat protein mængden fra ca 50 gr til 160 gr per dag. Resultatet har været øget velvære(og varme i kroppen) øget styrke samt og det er jo ikke så godt: øget smootness dvs mine cutts forsvinder. Er der nogle der har oplevet noget lignende? :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er KLART at du kan mærke forbedringer, ved at have hævet din proteinindtagelse fra 50 til 160. 160 er meget normalt når man træner. 50 er hysterisk lidt. Så er du sikker på at miste muskler.

Jeg er også på slanke kur. Jeg vejer kun cirka 77kg, men jeg får altid omkring de 240gram protein per dag. Under 200 er en temmelig dårlig dag.

Se evt min logbog.

Jeg har aldrig hørt om at ens cutts skulle forsvinde, ved at spise flere proteiner! Der må være andre faktorer, der spiller ind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når man cutter er det vigtig stadig at køre et højt protein indtag indtag 2g x din kropsvægt. Ellers mister du bare din muskel masse som førnævnt. Du skal måske hellere se på hvad du indtager af kulhydrater.

Edited by candy-man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er check på kulhydrater,fedt, total kalorie indtag og protein. Det øgede protein indtag på bekostning af kulhydraterne giver bare min krop et "blødt look" imodsætning til det lavere protein indtag med tilsvarende højere kulhydrat indtag som giver kroppen et "hårdt venefyldt look".

Måske trigger den øgede protein mængde en øget mængde væske tilbaholdes i kroppen under huden, for så meget kan der sku ikke komme ekstra på maven over 24 timer med ca samme totale kulhydrat indtag og motion.

Måske har jeg bare dårlige nyrer :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this