Hjælp til valg mellem protein og vægtforøger


sorenb
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

Jeg har trænet styrke i et halvt år, og har spist rigtigt meget sammentidig med, da jeg har svært ved at tage på i vægt. Jeg er høj og tynd og kan sådan set spise alt ligefra slik til sovs og kartofler uden at jeg tager på.

Derfor har jeg nu besluttet at begynde på et kosttilskud, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge i min situation, da resultatet gerne skulle blive mere "masse" på min krop i form af muskler.

:confused2:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ville jeg mene du får mere for pengene ved at købe mad istedet for pulver.

Få rigeligt med mælkeprodukter, da de indeholder godt og billigt protein, og få dine kulhydrater fra alle mulige forskellige kilder. Kartofler, pasta og ris koster nærmest ingenting, og smager noget bedre end en gang kedeligt pulver.

Der er ikke noget magisk ved kosttilskud som protein og weightgainere. Det er tilskud, som bør supplere din kost, og derfor bør denne være iorden, før du begynder at tænke på kosttilskud..

For det meste vil du kunne få lige så gode eller bedre resultater, ved at spise "rigtig" mad :wave:

Link to comment
Share on other sites

Fedtfattigt kød er også en god ting - især hvis du ikke er helt sikker på at du får protein nok.

Iøvrigt mener jeg nu ikke at proteinpulver skader spor. Og hvis du har problemer med at spise nok (at tage på) er det måske netop en god ide da det (blandet op) kan drikkes - og dermed måske synes at mindre. (Jeg formoder du kæmper for at indtage nok kalorier til at komme i energioverskud).

Hvis kødet er fra fisk er fed kød også en god ting. Men animalsk fedt generelt er ikke så godt - heller ikke selvom man gerne vil tage på.

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser massere af mad og får længe nok dækket mit behov for proteiner igennem maden med det hjælper ikkepå vægten derfor vil jeg gerne have svar på e'n ting, og det var hvilken en jeg skulle vælge

1. proteinpulver

2. vægtøgningspulver

Link to comment
Share on other sites

--->Sorenb

Kunne lyde som om du er en del af den gruppe mennesker, der fejlvurderer deres kost. Mange undervægtige tror de får en masse kalorier, og mange overvægtige mener slet ikke at de spiser noget overhovedet. Mange af dem får sig dog en stor overraskelse når de sætter sig ned, tæller de kalorier de indtager og sammenligner det med deres kalorieforbrug.

I virkeligheden er det for 98% af alle danskere meget simpelt - hvis du indtager flere kalorier end du forbruger tager du på, og omvendt.

Grunden til at du ikke tager på, er derfor at du ikke er i kalorieoverskud, det har ikke noget med WG eller protein at gøre.

Smid evt. dine stats ind, så folk får mulighed for at komme med gode forslag.

Hvad angår WG, så glem det. Det er både billigere og sundere at blande sine egne shakes med et højt kalorieindhold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share