Fancy himstrigims


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

HEj Alle!

Jeg overvejer at byde på en af de dersens fedt%målere (digital) inde på QXL.

Men hvordan virker de egentligt? ER der ikke noget med at der er nogen regler man skal overholde for at bruge den? Sådan noget som: Ikke spise i så og så lang tid op til en måling o lign???

Sælger siger nemligt til spørgsmålet:

hejsa det har ingen betydning da de elektroder som måler ens fedtprocent måler modstand i kroppen og da muskler har en lavere modstand end fedt kan den så regne det ud ,man skal indtaste ens alder og højde + vejes og så kommer udregningen frem i displayet. håber dette var svar nok

Kan det passe??

Håber i ved noget om det...

Mvh Jonas

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

1. De er meget upræcise - men det ved du sikkert

2. Hvis du træner umiddelbart inden giver det fejlagtige målinger (hvis du smadre din saltbalance ved voldsomt højt eller lavt væskeindtag giver du uden tvivl også mærkelige målinger)

3. Du kan købe sådan en dims sprit ny i føtex for omkr. 300 kr. så vidt jeg husker. Den har vægt og to elektroder som man jogger på.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra beskrivelsen lyder det som en bioimpedansmåler som også kan findes i visse badevægte.

De skulle efter hvad jeg har hørt være hamrende upræcise og kan i bedste fald bruges til at se en tendens i fedt-%.

Mine forældre har en vægt der kan fortælle fedt-% udfra alder, vægt, køn og bioimpendans. Min fedt-% plejer den at skyde til ca 24, mens hudfoldemålingerne her på MOL giver 10-15%. Godt nok har jeg ikke en hudfoldetang, men jeg kan nogenlunde vurdere folderne alligevel og de tal jeg brugte var også rundet lidt op. Jeg tror heller ikke det er muligt at have en fedtprocent på 24 og stadig kunne se 6-packen.

Håber det illustrerer at bioimpedansmålere er meget upræcise. Du vil være bedre tjent med et spejl og evt. en alm. hudfoldetang.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Tanita body fat analyzer. Det har ekstremt stor betydning hvor meget du har spist og drukket og hvor langt du er i fordøjelsen, så jeg bruger den om morgenen før jeg spiser eller drikker noget. Om aftenen kan den snildt ligge på 17 og morgenen efter på 14%. I øjeblikket ligger den noget højere og jeg har en mistanke om at min reelle fedt procent er langt lavere end visningen, da mine mavebøffer altså godt kan ses i spejlet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share