Stryketrænign


Sark
 Share

Recommended Posts

For det første er jeg ikke sikker på hvad du spørger om ??

For det andet, hvis du spørger om det jeg tror du gør, så vil det fylde noget nær 10 sider, at giver dig et svar. Det letteste for dig, er at læse en masse artikel om emnet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er det kun hypertrofi og bedre et bedre nervesystem, eller sker der andre ændringer.

Ved konditionstrænign øger man hjertets kapaticitet, lungernes iltoptagelse, musklernes insulin følsomhed osv.

Hmm...

Hvis du er vant til at ligge hjemme på sofaen, og så begynder at styrketræne vil du øge ALLE de nævnte ting, mens hvis du har en fortid som eliteidrætsudøver, og fra den ene dag til den anden "skifter sport", så vil flere af tingene forringes.

Du bliver nødt til at stille dit spørgsmål, så det kan perspektiveres!

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil der ske i kroppen på en inaktiv, hvis persoenen begynder at styrketræne.

Hvis man sammenligner med konditionstræning er det lige så godt for helbredet så?

Altså forbyggende af gammelmandssukkersyge, blodtryk osv?

Link to comment
Share on other sites

Tidligere mente man ikke at vægttræning havde en gavnlig effekt på blodtrykket, men det mener jeg at man har fundet ud af at det har nu.

Om ikke andet er der mange undersøgelser som viser at vægttræning har en gavnlig effekt på kolesteroltallet. Det forbygger så vidt jeg husker også type II diabetes, eller aldersdiabetes som det også kaldes. Og så er der jo de mere åbentlyse fordele, såsom stærkere muskulatur og skelet.

Men det ville altså være lettere hvis du lavede lidt benarbejde selv. Du kan bare slå et smut over på pubmed, og søge på det. Så vil du finde masser af videnskabelige undersøgelser omkring de positive ting ved vægttræning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share