Vurdering af måleskema.


JPG
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne have MOL´folket til at vurdere denne side - jeg er godt bekendt med at der findes en fedttang til måling af fedtprocent - men vil alligvel gerne lige have jer til at kigge på denne side - er metoden ganske ubrugelig or what ?

Den svarer vel næsten til dén som allerede ligger på MOL (se Mål din fedtprocent med et målebånd) ... og hvor der omkring usikkerheden står :

Usikkerhed

Sagt med det samme: denne test er ikke præcis. Den er imidlertid mindst ligeså præcis som andre målebåndstests eller bioimpedansmålinger. Testen giver et rimeligt billede af den gennemsnitlige fedtprocent hvis man måler på et stort antal mennesker, men for den enkelte person må man altså regne med nogen usikkerhed - typisk 2,5-4,0 % sammenlignet med fedtfoldsmålinger. En indirekte test er sædvanligvis kun præcis, hvis den anvendes på den samme befolkningsgruppe, som de oprindelige målinger er lavet på. Denne test er tilpasset utrænede personer, der ikke er ekstremt magre. Specielt hvis man har lavet styrketræning giver testen skæve resultater. Især muskuløse overarme, baller og lår kan give en overvurdering af fedtprocenten.

Så må du selv vurdere om du kan / vil bruge den ... jeg ville - personligt - anbefale en billig fedttang :)

Edited by MadMan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share