"styrke-HST"


SAB
 Share

Recommended Posts

Kunne man ikke lave en form for ”styrke-HST”? Hvis man nu sænkede rep-antallet, og afkortede makro-cyklusen, for at kompensere for den øgede intensitet. Jeg forestillede mig noget i denne stil (procenterne er af 1RM):

Uge 1

Dag 1: 65%

Dag 2: 70%

Dag 3: 60% (CAT)

Uge 2

Dag 1: 75%

Dag 2: 80%

Dag 3: 60% (CAT)

Uge3

Dag 1: 85%

Dag 2: 90%

Dag 3: 60% (CAT)

Uge 4

Dag 1: 95%

Dag 2: 100% (forsøg på ny 1RM)

Dag 3: 60% (CAT)

Herefter en uge deload/SD, og forfra igen.

De ”tre store” trænes tre gange i ugen (2 gange med progression + CAT dagen). Hjælpeøvelse ligeledes tre gange i ugen (med progression hver gang). Der er ingen fast rep-range, der reppes med den givne vægt indtil 1-2 reps fra failure (undtagen CAT, der trænes 5x2).

Lyder det fornuftigt, eller…?????

Link to comment
Share on other sites

OK, jeg forstår på dit link at det ikke er en god ide. Jeg kan dog ikke helt gennemskue hans begrundelse.

Når der trænes for styrke kan man da snildt træne ”fullbody” (det gør man egentligt i Canadian Non-Linear Autoregulating), progression er da også et vigtigt element i styrketræning, og deload/SD er ligeledes essentielt. Så når han skriver: These are the principles (or characteristics) that distinguish a hypertrophy-specific program from a strength-specific program., er jeg forvirret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share