MOLs Uofficielle Styrkeliste


JesperT
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg synes ikke at listen er helt fair over for os styrkeløftere(udstyrsryttere)

Nej, det synes jeg nu egentlig heller ikke (selvom jeg er RAW løfter). Men det er jo nødt til at være sådan, da man ellers ødelægger sammenligningsgrundlaget. Alternativt skal der være en RAW liste og en udstyrsliste.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

mener også det skulle være en list med det man max kan løfte, udstyr eller ej

ellers skal der vel også være en for folk der er på kreatin, protein eller mathilde

Edited by jfk
Link to comment
Share on other sites

ellers skal der vel også være en for folk der er på kreatin, protein eller mathilde

Ahhhh, det synes jeg nu ikke helt er det samme. Du skal tænke på at der er mange motionister her, som ikke træner styrkeløft. De vil aldrig nogensinde trække i en dragt eller en trøje, og derfor er det ikke fair for sammenligningsgrundlaget at styrkeløftere skal poste deres løft med udstyr. Jeg synes det var meget bedre hvis man lavede en liste for styrkeløftere og en for motionister. Så blev sammenligningsgrundlaget meget bedre. Hvis man så ønsker at stå på begge 2, så kan man poste sine løft uden udstyr på motionist-listen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej, det synes jeg nu egentlig heller ikke (selvom jeg er RAW løfter). Men det er jo nødt til at være sådan, da man ellers ødelægger sammenligningsgrundlaget. Alternativt skal der være en RAW liste og en udstyrsliste.

Udstyrslisterne kan man læse på DSF's hjemmeside. Der er ikke nogen grund til at gentage dem på MOL. Jeg synes faktisk, at BaskeT ramte helt i plet med sine definitioner på løft. Også selvom det betyder, at mit squatresultat rykkede 15kg ned, når man ikke må bruge knæbind B) . MOL er et Motions-site for styrkeløftere, bodybuildere og motionister i alle afskygninger. Og for dem er bænkpres RAW med touch-and-go. Og de to andre løft er (formoder jeg?) uden knæbind. Og i hvertfald uden specialdragter.

mener også det skulle være en list med det man max kan løfte, udstyr eller ej

ellers skal der vel også være en for folk der er på kreatin, protein eller mathilde

Som nævnt ovenfor, så kan man læse udstyrslisterne hos DSF. En liste, hvor man blander trøjebænkpres sammen med Raw-løft giver overhovedet ingen mening. Så vil udstyrsløfterne besætte de første 25 pladser på listen, uden at de nødvendigvis har styrken som berettiger det. Og deres indbyrdes placering vil i lige så høj grad være bestemt af, om de lige har fået fat i en ny supertrøje, som om de rent faktisk er blevet stærkere. Sådan er reglerne hos DSF, og det kan man så mene om hvad man vil. Men på et motionssite som MOL vil det være helt absurd at tillade udstyr på en styrkeliste.

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke en mulighed for, at folk kan bruge den seneste liste i denne tråd, når de skriver nye resultater ind? :angry:

For snart 1½ time siden rettede jeg to fejl på den aktuelle liste, og nu de tilbage igen. Dels er mit navn stavet forkert under Bænkpres, men det er så mindre vigtigt. Men jeg gider ikke blive ved med at rette mit squat ned fra 110 til 95 hver anden time. Nu får de to fejl lov til at stå, som de er.

Link to comment
Share on other sites

Et sted så synes jeg at det er lidt svært at forholde sig til når man ikke ved hvor meget folk vejer!! man kunne jo godt skrive det uden for sit max... Så blir det lidt sjover at sammenline :devil:

BÆNKPRES - 1 rep:

Rules: RAW, touch-n'-go, numsen i sædet, fødderne på jorden.

175 kg: Thomas J

150 kg: Roberto Baggio

140 kg: Foodman

140 kg: Dux26

130 kg: JL

130 kg: Stegger

125 kg: jsc

125 kg: Canoing

118 kg: Bellini

116 kg: Xjyden

115 kg: Tomas (77kg)

115 kg: Devito

115 kg: Fistandantilus

112,5 kg: Klaus Jensen

112,5 kg: BaskeT

112,5 kg: Belerieand_k

107,5 kg: grinder

100 kg: MaxPower

100 kg: Power Clauer

100 kg: Rommel

95 kg: The Invincible

92,5 kg: Chris27

92,5 kg: Homer Simpson

90 kg: Tr0lle

80 kg: Tolle

80 kg: Watts

70 kg: DaDane

25 kg: Hoosier

SQUAT - 1 rep:

Rules: RAW, squatsko er tilladt, godkendt dybde (skønsmæssigt), bælte tilladt!

200 kg: Thomas J

185 kg: Dux26

180 kg: Foodman

170 kg: Stegger

150 kg: Bellini

145 kg: jsc

145 kg: BaskeT

140 kg: Roberto Baggio

140 kg: Rommel

130 kg:Tomas (77kg)

130 kg: Xjyden

130 kg: Watts

130 kg: JL

120 kg: MaxPower

117,5 kg: Devito

115 kg: grinder

110 kg: Beleriand_K

110 kg: The Invincible

110 kg: Fistandantilus

105 kg: DaDane

92,5 kg: Chris27

90 kg: Klaus Jensen

90 kg: Trolle

90 kg: Homer Simpson

50 kg: Hoosier

DØDLØFT - 1 rep:

Rules: RAW, magnesium eller stropper er tilladt, bælte tilladt!

272,5 kg: Thomas J

235 kg: Klaus Jensen

225 kg: Roberto Baggio

220 kg: Foodman

210 kg: Stegger

200 kg: jsc

190 kg: grinder

205 kg: Dux26

180 kg: Xjyden

180 kg: Tomas (77kg)

180 kg. Canoing

175 kg: Chris27

175 kg: Rommel

170 kg: Bellini

170 kg: JL

165 kg: BaskeT

165 kg: Fistandantilus

160 kg: Watts

160 kg: Beleriand_K

160 kg: The Invincible

147,5 kg: Homer Simpson

135 kg: DaDane

130 kg: MaxPower

130 kg: Power Clauer

50 kg: Hoosier

Link to comment
Share on other sites

En person er kun så stærk som han/hun er uden bælte, støttebind, rollator eller andre hjælpemidler.. Så - egentlig burde det jo være som spørgsmålet var fra starten.. Ellers er det urimeligt over for alle os uden rollator :cry_ani: Ups: Bælte :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L>Principielt har du da ret. Det mest rimelige ville være at forlange alle løft gennemført efter de oprindelige olympiske regler. Altså de helt rigtige olympiader. Ikke dem, som startede igen i 1896. Problemet er bare, at dengang var alle deltagerne nøgne. Jeg er ikke helt sikker på, at det ville være så populært, hvis jeg møder op i klubben i eftermiddag og smider alt tøjet, inden jeg giver mig til at squatte. :lol: . Men der er da ingen tvivl om, at det vil give det mest reelle billede af min styrke.

Link to comment
Share on other sites

Jørgen> Jeg tror helt klart du overvurdere bæltets evne til at hjælpe løfteren. Og faktisk har Mel Siff lavet undersøgelser som viser at brugen af bælter kan være bidragende til at øge styrken i midtsektionen. Men den diskussion har vi jo haft, og vi kender hinandens holdninger. Skal vi så ikke holde den diskussion væk fra den her tråd. Basket har sat nogen retningslinier op, og dem overholder vi så.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så gør jeg lige et tredie forsøg på at få lov til kun at stå noteret for 95kg i squat...

DENNE LISTE ER KL. 12:25 DEN SENEST OPDATEREDE!!!

BÆNKPRES - 1 rep:

Rules: RAW, touch-n'-go, numsen i sædet, fødderne på jorden.

175 kg: Thomas J

152,5 kg: Casper T

150 kg: Roberto Baggio

140 kg: Foodman

140 kg: Dux26

130 kg: JL

130 kg: Stegger

125 kg: jsc

125 kg: Canoing (79 kg.)

118 kg: Bellini

116 kg: Xjyden

115 kg: Tomas (77kg)

115 kg: Devito

115 kg: Fistandantilus

112,5 kg: Klaus Jensen

112,5 kg: BaskeT

112,5 kg: Beleriand_K

107,5 kg: grinder

100 kg: Incognito

100 kg: MaxPower (90kg)

100 kg: Power Clauer

100 kg: Rommel

95 kg: The Invincible

92,5 kg: Chris27

92,5 kg: Homer Simpson

90 Kg: Jørgen L

90 kg: Tr0lle

80 kg: Tolle

80 kg: Watts

70 kg: DaDane

25 kg: Hoosier

SQUAT - 1 rep:

Rules: RAW, squatsko er tilladt, godkendt dybde (skønsmæssigt), bælte tilladt!

200 kg: Thomas J

200 kg: Casper T

185 kg: Dux26

180 kg: Foodman

170 kg: Stegger

150 kg: Bellini

145 kg: jsc

145 kg: BaskeT

140 kg: Incognito

140 kg: Roberto Baggio

140 kg: Rommel

130 kg:Tomas (77kg)

130 kg: Xjyden

130 kg: Watts

130 kg: JL

125 kg: MaxPower (90kg)

117,5 kg: Devito

115 kg: grinder

110 kg: Jørgen L

110 kg: The Invincible

110 kg: Fistandantilus

105 kg: DaDane

95 kg: Beleriand_K

92,5 kg: Chris27

90 kg: Klaus Jensen

90 kg: Trolle

90 kg: Homer Simpson

50 kg: Hoosier

DØDLØFT - 1 rep:

Rules: RAW, magnesium eller stropper er tilladt, bælte tilladt!

272,5 kg: Thomas J

265 kg: Casper T

235 kg: Klaus Jensen

225 kg: Roberto Baggio

220 kg: Foodman

210 kg: Stegger

205 kg: Dux26

200 kg: jsc

190 kg: grinder

185 kg: Incognito

180 kg: Xjyden

180 kg: Tomas (77kg)

180 kg. Canoing (79 kg.)

175 kg: Chris27

175 kg: Rommel

170 kg: Bellini

170 kg: JL

165 kg: BaskeT

165 kg: Fistandantilus

160 kg: Jørgen L

160 kg: Watts

160 kg: Beleriand_K

160 kg: The Invincible

147,5 kg: Homer Simpson

135 kg: DaDane

130 kg: MaxPower (90kg)

130 kg: Power Clauer

50 kg: Hoosier

Link to comment
Share on other sites

Er det kun til pynt? :tongue: Vi har jo talt om det før: Hvis du kunne løfte det samme uden, hvorfor så bruge det?

Et bælte er skam ikke til pynt. De fleste kan løfte det samme uanset om de har det på eller ej, men især i dødløft er det med til at forbygge en skade. I bænk er der mange, som løfter mindre, når de har bælte på, da de ikke kan få et ordentlig opspænd.

Bæltet giver sikkerhed, ikke flere killo på stangen!

Link to comment
Share on other sites

Casper> det må være lang tid siden du har lavet et løft uden udstyr, for jeg vil da æde min gamle hat på at dit squat og dit dødløft ligger meget højere end du har noteret dig for.

Thomas

Hvorfor mine raw-toppe ikke er højere i squat er fordi jeg aldrig maks. uden udstyr og da slet ikke uden knæbind. Squat uden knæbind er opvarmning. Med knæbind og bælte har jeg taget 280, hvilket dog svare til ca. 90-95 % af min estimerede top. Det samme gør sig gældende for dødløft, hvor min top bare ligger 20 kg lavere. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share