Brystmuskler


Guest DeGio
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg har nu trænet i omkring 8 mdr. og hver gang jeg kører bænkpres el. lign. føler jeg at min venstre brystmuskel arbejder mere end den højre. Den venstre brysmuskel er også blevet større end den højre. Er der noget jeg kan gøre for at rette op på det? Til information er jeg højrehåndet hvis det skulle have nogen betydning...

Mvh steffen

Link to comment
Share on other sites

Hvis du udelukkende træner for at få større brystmuskulatur så brug håndvægte til at lave brystpress med så brystmuskulaturen i højre og venstre side er tvunget til at arbejde lige meget. Ellers få en kammerat til at se efter om bænkpres stangen er vandret når du presser, det kan ofte være svært at selv at vurdere når man selv ligger ned.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Du kan også gøre det på en medicin bold

Øh, du mener vel en swiss ball? En medicin bold er nok ikke helt stor nok til at ligge og presse på ;) Men er ellers enig i at brystøvelser fint kan laves på en bold, specielt når alle bænke i centeret er optaget... Balance-træningen giver jeg derimod ikke meget for. Jeg kan i hvert fald tage det samme som på en bænk ved 8 reps og opefter. Hvis man skal træne balance er der mange bedre måder at gøre det på - også på bolden. Hvis du er symmetrisk af bygning skulle håndvægte på bænk sammen med lidt fokus være fint nok i sig selv til at sikre en ensartet aktivering i begge sider.

Så du bør være opmærksom på om du er helt lige - hvis fx dit ene skulderblad er bare en lille smule større end det andet vil du - selv med håndvægte på swissballs :retard: - have forskellig aktivering af højre og venstre brystmuskel.

Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share