Protein shake hvornår?


pinestripe
 Share

Recommended Posts

Efter Hst plejer jeg som regl at nedsvælge en protein shake B) . Jeg er dog for nyligt begyndt at cardio-løbetrænne 5-10 km bagefter min styrketrænning. Hvad er så bedst i den hensigt af at få mest ud af sin trænning. Er det at indtage shaken før eller efter man har løbet/cardiotrænnet?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er grunden til at du vælger at lave cardio lige efter styrketræningen? Det er ikke optimalt, da du derved misser den periode lige efter styrketræningen, hvor kroppen har mest brug for tilskud af kulhydrater og protein. Derudover belaster det restitutionen af dine muskler. Jeg ville generelt anbefale at lave din konditræning de dage du ikke træner styrketræning, så får det ikke når så negativ effekt på styrketræningen.

Men hvis du absolut vil løbe efter styrketræning, så kunne du drikke din protein shake inden du styrketræner, det tager alligevel lidt tid, før proteinet bliver optaget af kroppen, og på den måde er proteinet i kroppen, når der er brug for det.

Ellers kunne du tage en protein shake med noget kulhydrat lige efter styrketræningen, og så vente lidt med cardioen.

Edited by Dines
Link to comment
Share on other sites

Under antagelse af du vil beholde dit nuværende setup, så nap en shake med 20-25 gram protein lige før træning (styrketræningsdelen), og en shake igen efter din løbetræning. Smid kulhydrater ind efter behov og mål med træningen... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvad er grunden til at du vælger at lave cardio lige efter styrketræningen? Det er ikke optimalt, da du derved misser den periode lige efter styrketræningen, hvor kroppen har mest brug for tilskud af kulhydrater og protein. Derudover belaster det restitutionen af dine muskler. Jeg ville generelt anbefale at lave din konditræning de dage du ikke træner styrketræning, så får det ikke når så negativ effekt på styrketræningen.

Hvis man nu styrketræner 6 gange ugentligt, og også vil lave cardio 6-7 gange ugentligt, bliver man vel nødt til at kombinere. At træne 2 gange dagligt er også mere tidskrævende fordi man skal have transport/omklædning hver gang. Er det så slemt at nakke en times cardio efter vægttræning? Eller er det seriøst et problem?

Jeg overvejer at splitte cardio lidt ud, men det er søreme svært pga tiden når man også har fulltime job ved siden af :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er grunden til at du vælger at lave cardio lige efter styrketræningen?

Det er simpelthen tiden, der er en resulterende faktor her. Det svært at både få tid til styrketrænning og til cardio trænning, når man har tusind andre ting at lave. Det er derfor endt op i en kombination af begge...........

Link to comment
Share on other sites

Under antagelse af du vil beholde dit nuværende setup, så nap en shake med 20-25 gram protein lige før træning (styrketræningsdelen), og en shake igen efter din løbetræning. Smid kulhydrater ind efter behov og mål med træningen... ;)

Det tror jeg, jeg vil prøve. Tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share