Svimmel


BigB
 Share

Recommended Posts

Jeg synes jeg bliver rimelig svimmel under træningen, er der noget som har det på samme måde? eller ved hvad det kommer af?

især efter et hårdt rep. føles det som om jeg næsten skal besvime.

Jeg drikker masser af vand får nok kuldhydrater og proteiner, så jeg ved ikke selv hvad det kan skyldes.

først troede jeg det ku skyldes overtræning, men har li haft pause og det er der stadig.

Hvis nogen kender noget til det eller har nogle ideer må i meget gerne kommenter - det er pisse irreterende for min træning.

tak

Link to comment
Share on other sites

Hvad bliver du svimmel af?

Jeg har selv haft problem, med at det sortnede for øjnene under military pres, og det ved jeg, at flere andre herinde har haft. Det skyldtes vist nok, at jeg 'glemte' at trække vejret medens jeg lavede tunge doubler, men det er ret skræmmende, når man ikke ved hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg svajer i ryggen (og kan svaje en del faktisk) - f.eks under militarypress hvor man kan komme til at svaje lidt for meget, så svimler det en del..

Hvis jeg lige svajer ryggen helt om, for lige at løsne op under træningen, og kører hovedet helt tilbage (kigger op af) så svimler det også for vildt.. ved ikke hvorfor.. nogle gange er det ret fun, ligesom at være påvirket af et elelr andet (alkohol), i en 3 sek. tid.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

JA jeg trækker vejret fint - så jeg tror ik det har noget med vejrtrækning at gøre i mit tilfælde.

Men generel svimmelhed under træning er der vist mange der, fra tid til anden, har oplevet.

Kan man gøre noget for at få det væk - det ødelægger jo delvis ens træning!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på, hvor ofte det forekommer. Der er forskellige muligheder: det kan være væskemangel (drik vand under træningen), du trækker vejret forkert (lad være med at holde vejret mens du træner og sørg for at få pustet helt ud, når du gør det), for lavt eller for højt blodtryk (få målt det hos lægen), et problem i det indre øre i form af forskellige typer virus på balancenerven (vent på at det går over af sig selv - alt fra én uge til 5 år!) Generelt er det dog en god ting altid at smutte en tur til lægen.

Når du bliver svimmel: spinner det rundt, eller er det en sejlende fornemmelse?

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på, hvor ofte det forekommer. Der er forskellige muligheder: det kan være væskemangel (drik vand under træningen), du trækker vejret forkert (lad være med at holde vejret mens du træner og sørg for at få pustet helt ud, når du gør det), for lavt eller for højt blodtryk (få målt det hos lægen), et problem i det indre øre i form af forskellige typer virus på balancenerven (vent på at det går over af sig selv - alt fra én uge til 5 år!) Generelt er det dog en god ting altid at smutte en tur til lægen.

Når du bliver svimmel: spinner det rundt, eller er det en sejlende fornemmelse?

Tak for det, er du forresten lægestuderende eller sådan noget eftersom du ved så meget?

det spinner rundt og føles som om man falder hvis ik jeg skynder mig og side ned.

et problem i det indre øre i form af forskellige typer virus på balancenerven

gider du forklare nærmere...

Link to comment
Share on other sites

Næ! men en sommer for fire år siden pådrog jeg mig en virus på balancenerven, som varede i to år! før den gik væk. Man kan nå at sætte sig ind i mange ting på to år.

En virus på balancenerven er simpelt fortalt en forkølelsesvirus, der foruden at lave det almindelige ballade med løbende næse osv, også sætter sig på balancenerverne i det indre øre. Det forvirrer balancesystemet så meget, at det ikke rigtig kan finde ud af, hvad der er op, og hvad der er ned. Enormt ubehageligt og det eneste man kan gøre er at vente på, at det går over igen.

Umiddelbart lyder det dog ikke til, at være det du har, da du jo kun får det, når du træner.

Nogle lider også af "grus" i det indre øre, som ørelægen ganske let via en række bevægelser med patientens hovede kan "rulle" ud af øregangen. Symptomerne på det er svimmelhed, når man drejer hovedet i bestemte stillinger, ofte når man fx kigger opad.

Men prøv at drikke nok, trække vejret ordentligt ved træning og så gå til lægen!

Du er selvfølgelig velkommen til at spørge igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan også blive svimmel......det forekommer dog primært efter jeg har kørt tung dødløft, og følels somom jeg skal besvime..........(sætter mig faktisk oftest ned, for at jeg ikke skal falde så langt, hvis jeg skulle gå hen og besvime.....). Sker min. hver anden gang jeg løfter tungt!

Link to comment
Share on other sites

TAK for svarene!

Jeg fejler ikke noget, har været til læge og blevet kopntrolleret for næsten alt i sidste uge.

Jeg er rimelig overbevidst om det er vejrtrækningen jeg gør forkert. jeg holder nemlig vejret når jeg løfter/presser.

Er det ik meningen jeg skal puste ud når jeg presser? i feks. bænkpress. så træk vejret på vej ned og puste ud på vej op? er det ikke sådan det rigtigt skal være?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share