"Alt for meget fedt på lårene"


Duke_Nukem
 Share

Recommended Posts

:angry:

Hej allesammen. Jeg er en ung fyr på 21 år. Jeg har været på slankekur i en periode, jeg tror at der er tale om 5 måneder. Jeg skal stadig tabe mig 10-15 kg. Men mit problem er, at jeg ikke taber mig på mine lår. De er meget tykke. Der er for meget fedt på dem, så jeg vil gerne spørge en af jer om, I ved, hvad jeg skal gøre ved dem. F.eks. hvilke øvelse osv?

Jeg siger på forhånd tak for hjælpen

Martin

Link to comment
Share on other sites

tabe dig noget mere.

1) man kan ikke punktforbrænde.

2) se 1.

På et eller andet tidspunkt skal fedtet såmænd nok forsvinde fra lårene bare du taber dig nok.

Vi er alle forskellige med hensyn til hvor kroppen bedst kan lide at deponere fedtet.

Dermed ikke være sagt at det ikke er en god ide at kombinere slankekuren med styrketræning, for det er medvirkende til at du beholder muskelmassen og smider fedtet i stedet for omvendt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Som nightbringer skriver er alle mennesker forskellige hvad angår deponering af fedt. Nogle har mest ved maveregionen og bryst, andre har det jævnt fordelt over hele kroppen og du har mest på lårene. Jeg mener at have læst at en mands krop udvikler sig til omkring 25-års alderen (andre korriger mig hvis jeg tager fejl) og du kan derfor regne med at din fedtfordeling kan ændre sig med årene. Måske skulle du fokusere mindre på dine lår og mere på dit samlede velbefindende ved vægttab.

Selv har jeg haft svingende overvægt på 5-15 kg siden jeg blev voksen, men jeg har altid cyklet en del og aldrig haft fedt på benene, jeg har "fornøjelsen" af fedt andre steder på kroppen. Jeg vil på ingen måde sige at der er en sammenhæng mellem mine slanke ben og cyklingen, men for overvægtige er cykling en god måde at få gang i de store muskler og uden at risikere overbelastning og skader som ved f.eks. løb. Træn ved lav intensitet og vær opmærksom på at du kan risikere at øget muskelmasse faktisk kan gøre dit problem mere udtalt hvis du ikke samtidig taber dig.

Med risiko for at blive modereret vil jeg sluttelig sige at hvis du trods vægttab og træning stadig føler du har et problem med kropslig asymmetri, kan du opsøge en plastikkirurg som kan fortælle om han kan ordne det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft nøjagtig det samme problem indtil efter at have gennemført en konkurrencediæt og rippet helt ned. Fedet på mine ben og lægge var noget af det sidste der slap, og det var først i den sidste måned af diæten at der for alvor begyndte at ske ting og sager på benene.

De kyndige indenfor området kalder det for hvalpefedt, da det ellers ikke er normalt at mænd har meget fedt på benene. Fedtet har for mit og andres vedkommende heller ikke sat sig på samme måde efter konkurrencen, og min fedtdistribution er en del anderledes idag. Jeg vil garantere dig for at du godt kan smide benfedtet, men det kræver noget af en indsats :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share