Kakaomælk giver større muskler


allerup
 Share

Recommended Posts

Netto har altid Lille Lise Cacao til 5,75,- pr liter hvis jeg husker ret.

Det er jo ikke for sjov der bliver losset en liter cacao i skuffen efter hver træning :pint: (lidt af det drikker jeg dog inden)

Selvom forsøget omfattede ældre mennesker er det meget sandsynligt, at et hurtigt proteintilskud efter styrketræning vil have gavnlig indflydelse på muskelvæksten hos alle aldersgrupper.

Ikke ligefrem en verdensnyhed :lol:

Link to comment
Share on other sites

Læg i øvrigt mærke til at det faktisk ikke var alm. kakao de drak, men:

Den ene gruppe fik et proteintilskud, der indeholdt blandt andet skummetmælkspulver og sukker...
Tilskuddets blanding svarede i begge tilfælde nøje til indholdet i en kakaoskummetmælk.

Meget mærkeligt hvorfor alm. kakao ikke var godt nok?

Link to comment
Share on other sites

Gruppen af mænd, der fik deres tilskud lige efter træningen, havde en generel muskelvækst på syv procent og så man på de enkelte muskelfibre, var væksten helt oppe på 20 procent. Musklerne var til gengæld ikke vokset synligt hos de mænd, der først fik deres proteintilskud flere timer efter træningen.

Var da godt nok ved at dø af grin, da jeg så det! :lol: :lol:

Men vi må jo være foran her inde på MOL så, jeg har hvertfald hvidst det i et par år nu. De kunne da bare have spurgt os der træner, så var de fri for at undersøge det!! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bedre at drikke kakaomælk efter træning end det er at drikke end proteinshake. Hvor meget sukker er det lige der er en liter kakaomælk??

Det kan måske erstatte en shake, men en shake hvor proteinindholdet kommer fra ren valleprotein er klart at foretrække.

Desuden mener man at opimod 50 % af befolkningen er intolerant overfor laktose.... så det er ikke et fåtal.

Link to comment
Share on other sites

Men vi må jo være foran her inde på MOL så, jeg har hvertfald hvidst det i et par år nu. De kunne da bare have spurgt os der træner, så var de fri for at undersøge det!! :)

Nej for så havde de jo ikke noget at lave selv og det er jo smaddervigtigt, at de hele tiden har noget at "forske" i

Link to comment
Share on other sites

Øh, de har jo tilsyneladende kun testet kort efter og lang tid efter træningen.

Det er mit indtryk, at en tidligere tråd her på MOL endte med at konkludere, at det var bedre at drikke cacaomælk før eller under træningen, da det må formodes, at der går mindst et par timer fra cacaomælken er drukkket til proteinen kan udnyttes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share