GABA


Kronborgknight
 Share

Recommended Posts

Du kan købe det her gaba

Men om det er lovligt kunne være interessant at vide?

Da det er en aminosyre burde den vel være lovlig - hvis du med lovlig tænker på doping/ikke doping. Derimod må det sikkert ikke sælges i Danmark - jeg mener at have hørt at "isolerede" aminosyrer som fx. L-Glutamin ikke må sælges?

Link to comment
Share on other sites

Mr. Fitness -> Hvorfor tror du det sælges igennem deres engelske butik? jeg behøver vel ikke sige mere...

Nej - det er der jo nok en grund til...

Ifølge linket fra Jast så virker det lidt som om Rasmus Damsgaard ikke helt har styr på det. Det virker lidt som om han siger GHB = GABA og det er vel ikke helt korrekt? GHB er ulovligt, men om GABA er, kan jeg ikke helt blive klar over ud fra Rasmus Damsgaards artikel :confused2:

Edited by Mr. Fitness
Link to comment
Share on other sites

rasmus damgård ANER IKKE EN SKID - han er en kæmpe skuffelse for alle læger og virkelig til grin og ynkelig!

jeg har respekt for en mand som tør sige ordene "det ved jeg ikk" istedet for at fyre en masse shit af for bare at svare.

det her postede jeg også under emnet "zenaphrine fra gymgrossisten"

Plaece lad nu vær med at sige noget i ikke er sikre på. jeg VED nemlig at efedrin ER lovligt at bruge i Danmark - om det er lovligt at sælge eller ej er noget helt andet, men det er jo heller ikke vores problem.

jeg har adskellige gange bestilt produkter hjem fra USA og england og har ringet flere stedere (lægemidelstyrelsen og blevet viderestillet en million gange til jegt fik fat i den rigtige person) hvor jeg netop fik bekraftet at både efedrin, gaba og andre lign produkter ER lovlige at købe og bruge hvis det er til en selv.

dopinglisten i sporten er NOGET HELT ANDET. der er nemlig efedrin på, men det betyder ikke det er ulovligt.

sidst jeg bestilte fra usa vil jeg ikke ligge skjult på jeg satsede og bestilte også et prohormon produkt, min pakke blev taget og undersøgt - de tog prohormonproduktet, jeg fik en bøde og resten af mine produkter heriblandt dymetrikextreme(som indeholder efedrin)

GABA er altså lovligt - og hvis i er itvivl så ring og tal med de mennesker som netop chekker sådan noget - skal nok prøve at fiske deres tlf nummer op.

Link to comment
Share on other sites

rasmus damgård ANER IKKE EN SKID - han er en kæmpe skuffelse for alle læger og virkelig til grin og ynkelig!

Rasmus Damgård som står i spidsen for anti-doping Danmark ved vidst lidt mere end du gør. GABA er ulovligt at forhandle i Danmark! Af samme årsag er der derfor ingen forhandlere i Danmark som sælger det!

GABA kan bestilles fra EU lande og her er det lovligt Jvf. fri bevægelighed af vare og tjenesteydelser.

Men hvorfor egentlig købe noget som er virkningsløst? Lovligt eller ulovligt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fukldstænig ligglad med om det er lovligt at forhandle eller ej, hvad rager det mig?

jeg er kun interesseret i at vide om det er lovligt for mig at have/bruge og svaret på det er JA JA JA. uanset havd rasmus D så end siger

Link to comment
Share on other sites

Du kan i realiteten være fuldstændig ligeglad så længe du får dine produkter - DU gør ihvertfald intet ulovligt :-)

jeg har før købt GABA fra http://www.cnpdk.dk/ var lidt forsinkelser men det kom.

om det virkede kan jeg ikke svare på for jeg kørte det sammen med en masse andre produkter - jeg så rigtige gode resultater men om det var GABA eller et af de andre produkter ved jeg ikke.

:confused2: d

Link to comment
Share on other sites

Nexus -> Den diskussion omkring koffein har vist efterhånden haft en del gange, senest inden for de sidste par uger. Koffein er på dopinglisten, men som et grænseværdistof. Årsagen til dette er at man selvfølgelig ikke kan forbyde en person at drikke kaffe eller cola i minimum 24 før konkurrence.

tager fra doping.dk

Efedrin

Stoffet virker lidt som amfetamin ved bl.a. øge blodtrykket og mindske træthedsfølelsen, dog ikke nær så kraftigt som amfetamin. Efedrin er en ikke sjælden årsag til, at idrætsudøvere testes positive ved en dopingkontrol.

Edited by Jast
Link to comment
Share on other sites

FUCK, prøv lige at checke den danske importør af Chemical Nutrition ud... Det er en stor makker! Det er ikke hver dag at man får Dorian Yates til at virke lille og tøset 

:lol: :lol: :lol:

Det må være ARASH du snakker om, ja han er en stor gut - kender ham godt personligt, jeg siger dig når du træner med ham eller bare står ved siden af ham føler man sig som nobody. det er HELT vildt :-)

Link to comment
Share on other sites

jast-> ja okay - jeg skulle til at brokke mig over hvorfor de ikke kunne lave en ordenlig liste - men jeg skulle bare lære at bruge leksikonet :)

men jeg synes stadig godt, at de i leksikonet, kunne være lidt mere konkret omkring hvilke stoffer der er på doping-listen - i stedet for at antyde det

eks.

Efedrin er en ikke sjælden årsag til, at idrætsudøvere testes positive ved en dopingkontrol.
Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Alternativt kan du bare gå ind på doping.dk s hjemmeside tryk på "forbudte stoffer" vælg "dopinglisten 2003" under dopinggrupper vælger du "stimulerende stoffer" under dette punkt står der overraskende nok efedrin ;)

Link to comment
Share on other sites

Nexus: L-glutamin må man gerne sælge - hvis det er peptid bundet.

Hvordan kan L-Glutamin være en peptid, så er den jo ikke i L-form mere, men bare en glutaminpeptid dvs en del af en aminokæde?

GABA skulle give en dybere søvn (taget ½ time før sengetid) og derigennem burde man kunne frigøre mere væskthormon - hmmm ikke lige det store hit, hvis nogen spørger mig. Nap hellere et glas mælk og en kiks inden sengetid det ved man da hvad er for noget ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share