Protein tilskud eller kakaomælk?


Lucas
 Share

Proteinpulver eller Mathilde?  

146 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Anyone:

En voksen drink du har klasket sammen... jeg napper noget der ligner (kun til dels), men uden kakao og skummetmælk. Jeg har i stedet smidt 20-30 gram bordsukker i sammen med 60-80 gram druesukker - håbet var at frigivelsen blev mere stabil vs. alle kulhydraterne er superhurtige.

He he, sej Avatar :lol:

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Er det bare mig der har forstået det forkert eller er det ikke nøjagtigt det samme protein der er i mælk som i whey produkter, eftersom produkterne er lavet ud fra valle!

Som jeg har forstået er det slet ikke nødvendigt med proteinpulver hvis man ikke træner mere end 1-2 timer ad gangen. og kakaoen indeholder både laktose og alm sukker som giver en god optagelse af proteinen.

hvad siger i? er der forskel på den biologiske værdi?

Link to comment
Share on other sites

Er det bare mig der har forstået det forkert eller er det ikke nøjagtigt det samme protein der er i mælk som i whey produkter, eftersom produkterne er lavet ud fra valle!

Som jeg har forstået er det slet ikke nødvendigt med proteinpulver hvis man ikke træner mere end 1-2 timer ad gangen. og kakaoen indeholder både laktose og alm sukker som giver en god optagelse af proteinen.

hvad siger i? er der forskel på den biologiske værdi?

old school tråd at genoplive..

Søg og du skal finde, har været diskuteret xxxx gange.

Og nej, rent praktisk er der nok ikke den store forskel på hvorvidt du indtager det ene eller det andet´- perspektivet er lidt større end "optimal" post trænings shake.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke gå ind i hvad der smager bedst da det er meget individuelt.

Nu træner jeg forskellige former for sport.. racercykel, løb og styrketræning.

Jeg bruger KUN proteinpulver umiddelbart efter styrketræning. Derudover spiser og drikker jeg meget kød, mælk, fisk..etc. Kakaomælk kan også være udemærket, men det indeholder forholdsvis mange kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Altid et protein tilskud. Det kan godt være der er proteiner i kakaomælk, men aminosyre profilen er ikke komplet, så det er ikke alt proteinet der kan bruges, det kan det med et proteintilskud.

Min favorit-post-shaker er:

40g Nutrisport Whey Chokolade

80g Dextrose

20g Kakaopulver

400g Skummetmælk

51,8g Protein

104,4g Kulhydrat

7,2g Fedt

689,6 Kcal

Helt igennem genial MØRK kakaosmag, et must for enhver mørk chokolade junkie. Den smager LAAANGT bedre end Mathilde nogensinde kommer til.

Hvorfor bruger du ikke maltodextrin i din post-workout shake?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share