Jeres favoritløft/øvelse??


MILO
 Share

Recommended Posts

Hej igen!

For at tage en tradition op fra andre diskussionsforummer - tænkte jeg, at det kunne være sjovt at høre hvad jeres favoritløft eller øvelser er for tiden??

For mit eget vedkommende er jeg i øjeblikket helt vild med OL inspirerede løft - og favoritten er p.t. Power Snatch.

Power Snatch er et noget teknisk krævende løft i forhold til f.eks. dødløft og squat (som dog også kræver nogen teknik!). Fordi Power Snatch er så teknisk krævende, samtidigt med, at det kræver eksplosionskraft - træner jeg kun set med 3 reps. På den måde sikrer jeg mig, at jeg har nok energi og mentalt fokus til at klare løftet.

Teknik kommer før vægt - hvilket vil sige, at jeg træner med forholdsvis lave vægte for at kunne forbedre min teknik - især i det vigtige 2. hiv. Dette giver mig dog mulighed for at træne løftet oftere end de "tunge" øvelser jeg også laver for at opbygge grundstyrken - hvilket jo bare er fedt når jeg nu er så vild med løftet!! :)

På sigt regner jeg med at gå igang med squat-cleans og måske det klassiske snatch som vi kender fra OL-vægtløftningen.

okay - så er det jeres tur....

Link to comment
Share on other sites

Mine favoritter er for tiden dødløft, weighted narrow-grip chin-ups og weighted dips. Jeg træner med få gentagelser (efter Prilephins tabel) bortset fra deload træningspas, da jeg bruger periodisering.

Denne måde at træne på er ret ny for mig, men indtil videre går det rigtig godt.

Bænkpres er selvfølgelig altid sjov. :)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Dødløft og squat. Helt klart de bedste øvelser man kan lave efter min mening. Der findes ikke bedre øvelser end dødløft og squat. Squat er bedst for folk som er bygget til at squatte (lav kropshøjde, korte lårbensknogle etc.). Dødløft er bedst for folk som er bygget til at dødløfte (høje personer med lange arme og ben etc.).

Jeg er selv ca. 1.95 og får derfor mest ud af dødløft. Har aldrig rigtig kunne finde den perfekte form i squat.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er der mange som benytter sig af kæder og bands oppe ved jer Niels ?? Det skulle efter sigende have en kanon effekt på evnen til at ekplodere, samtidig med at lockout poweren øges drastisk. Jeg har overvejet og anskaffe mig nogen kæder til bænk træning, men ved sgu ikke lige hvor man skaffer sådan nogen i Danmark.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

ER-Equipment har lavet vores kæder efter mit design. Det adskiller sig lidt fra WSB. Han har også lavet vores powerrack. Du skal nok være heldig hvis du skal finde en brugt.

Kæder og bands giver en klart bedre acceleration, og naturligvis lockoutpower.

Vi har lige fået en ny sending bands hjem, så vi nu har 3 forskellige styrker.

Hvornår kommer i op og træner?

/Niels

Link to comment
Share on other sites

SQUATS.Selvom jeg føler lidt ærefrygt for øvelsen glæder jeg mig til min ugentlige squat session.Jeg kan sidde i omklædningsrummet og tænke på øvelsen og samtidig føle adrenalinen frigøres i kroppen.Bagefter føler jeg virkelig at jeg er stegt.

Det er især sjovt at køre squats når der sidder en fyr med spagetti arme i nærheden og kører underarms-curls samtidig med at han udstråler at han træner "åh så hårdt".

Forresten har jeg selv spagettiarme!!

(Redigeret af LBB ved 1:51 pm på Sep. 9, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Michael FUCK DIG! du har seriøst misforstået mig!

fordi at jeg har en animeret GIF med det værste der er sket siden perl harbor! SKAL DU FANDENME IKKE KALDE MIG EN SYG MAND!!! jeg føler med alle dem det er gået ud over! og jeg bliver fyldt med vrede når jeg ser P****** stå og hjuple over det der er sket!

Hvis det stod til mig skulle de bombe hele mellem østen! hvis det viser sig at det er dem der står bag.

:rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Lomax, den gif tigger jo om at blive misforstået. Du burde takke mig for at give dig mulighed for dementere.

Tilgengæld har jeg ikke mere respekt for dine udtalelser end for dem, der kører byen rundt med palestinensiske flag, som de havde vundet en fodboldkamp.

Hvis du virkelig mener at uskyldige skal dø som hævn for uskyldiges død, så I er af samme dårlige støbning.

Hvis du er seriøs, så udskifter du den GIF fx, med i gårs dato og sørgerand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share