HST


clayman
 Share

Recommended Posts

Hej.

Undertegnede skal til at påbegynde en HST cyklus, og jeg har (omtrent) fundet diverse repetitions maxima. Men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal inkludere en progression i 15 rep ugerne. Cilius nævner i sin artikel i Workout and Fitness, at "15 rep perioden er alene med for at forberede sener og ligamenter på den kommende tunge træning, hvorfor progression gennem denne periode ikke er nødvendig".

Så var det lige jeg ville høre Jer om I har nogle præferencer desangående, eller om det er fuldstændig hip som hap. :confused2: Er der nogle der har erfaringer både med og uden progression i 15 rep perioden?

Det kan være det bare er mit ego der gør vrøvl, men det føles næsten dumt at ligge med så lette vægte.

Enlighten me brothers :)

-clayman :4george:

Link to comment
Share on other sites

Tjaeh - man kan vel sige to ting til det

1) Progressionen skader i hvert fald ikke

2) Hvorfor ligger med tungere vægte end krævet er? Ja o.k. det ser ikke sejt ude at bænke 40 kg - heller ikke selvom man gør det 15 gange. På den anden side - du er der ikke for at se sej ud. Du er der for at blive så stor at du kan se sej ud på stranden :devil:

Link to comment
Share on other sites

2) Hvorfor ligger med tungere vægte end krævet er? Ja o.k. det ser ikke sejt ude at bænke 40 kg - heller ikke selvom man gør det 15 gange. På den anden side - du er der ikke for at se sej ud. Du er der for at blive så stor at du kan se sej ud på stranden :devil:

Hehe DaDane - lige mine ord....

Jeg er snart færdig med mit hst program, og jeg menes at min 15rep periode var den hårdeste periode (kan godt være det er lette vægte, men det er stadigvæk utroligt hårdt) - så bare klø på....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ligger med tungere vægte end krævet er? Ja o.k. det ser ikke sejt ude at bænke 40 kg - heller ikke selvom man gør det 15 gange. På den anden side - du er der ikke for at se sej ud. Du er der for at blive så stor at du kan se sej ud på stranden 

Heh. Makes sense B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share