"Opstramning" i forbindelse med vægttab


Splitten
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Er der nogen kan kan hjælpe mig med lidt information her?

Jeg arbejder på at tabe mig. vejer 20 kg. for meget. I den forbindelse er jeg faktisk også lidt bange for at tabe mig! Det skal siges at jeg har været lidt undervægtig førhen. Og forsøgte at tage på. Kunne snildt æde en pose barbeque chips og to magnum is om aftenen efter middagen. Det tog jeg ikke på af. Jeg har virkelig spist grimt usundt i over 10 år uden at det kunne ses. Det er svært at vende en så gammel vane. Så begyndte jeg at spise p-piller og så skal jeg love for at jeg pludselig godt kunne tage på. Til at starte med var det bare helt fint. Det var jo lige det jeg gerne ville. Men.... Det stoppede bare ikke da jeg var tilfreds. Faktisk gik der 30 kg. før det gik op for mig at nu var jeg faktisk bare blevet tyk istedet for tynd.

Her er det så et måske lidt sært problem dukker op. Før kunne jeg knap nok fylde en a-skål med mine minibryster. Nu fylder de en f-skål!!!! Jeg går ud fra at når jeg taber mig, vil mine bryster nok heller ikke beholde deres størelse. Spørgsmålet er så om man med øvelser eller andet kan få dem til at blive strammet op eller bare blive mindre uden bare at blive et par store halvtomme hudposer? Jeg er kun 27 år og har ikke lyst til at ligne en udsultet negerkone efter 20 børn(selvom det også er en præstation).

Er der nogen der kan komme med nogle gode råd?

Edited by Splitten
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu ikke du kommer til at ligne en udsultet negerkone ;) Der er ikke nogen muskulatur i brysterne, og du kan jo desværre ikke selv bestemme dig hvor du taber dig. Hvis jeg var dig, men jeg er jo blot en intetvidene mand på dette område, ville jeg nok lade være med at tage sorgerne på forskud, og se at komme igang med det egentlige, nemlig vægttabet. Det er DET der er essentielt, dels i dit udseende, men også i dit helbred. Hvorvidt om du skulle ende nede i c-skål igen synes nok sekundært. Jeg har msåke en lille smule tendens til at give dig et los i R**** lige nu, ved overdrevet at sige at du skal passe på at det ikke bliver en undskyldning for at forblive i din nuværende vaner. ;)

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du skal være nervøs. En del af dine bryster er nok fedtdepot, men ligesom huden over dine andre fedtdepoter trækker sig sammen, når du taber dig, vil den også gøre det her.

En del af dine nu større bryster skyldes sikkert også hormonpåvirkning fra p-pillerne og det er ikke sikkert at den del af vævet vil forsvinde ved et vægttab.

Desværre er det oftest sådan at hvis brysterne først har mistet deres spændstighed (det der får brystvorten til at kigge op/frem) så er det svært at få tilbage. Resultatet er at brystet vil få et lidt hængeagtigt udseende.

Den gode nyhed er at langt de fleste søde og normale mænd egentlig bekymrer sig langt mindre om dette end kvinder gør, så "problemet" er størst i et omklædningsrum.......... :lol: :lol:

Gør det du synes er bedst for dig. Hvis du trives med den vægt du har så behold den, men sørg for at dyrke motion alligevel. Hvis du gerne vil tabe dig så gør det. Beslutningen er din.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

P-piller gør brysterne større - på nogle ;)

Min veninde har gennem lang tid (nok over 10 år) spist p-piller. Hende og kæresten går fra hinanden og hun stopper, hun gik fra en fyldig og flot c-skål til kedelige "slatne" b-skål's bryster??? Hun begyndte at spise p-piller igen og Vupti, tilbage var barmen...

Jeg selv som har haft lidt af en elevator-vægt, vil sige de gange jeg har tabt mig for hurtigt er mine bryster også blevet mindre, og når jeg så har taget på blevet "normale" igen, men hvis du taber dig langsomt og træner, vil du helt sikkert blive ved med at ha' en flot barm....

Jeg kan sagtens se at mine brystmuskler er der og det skaber helt sikkert også en rigtig flot og indbydende "ka' du la' vær gang" og det skal lige siges at jeg ikke tager p-piller.... :boobs:

Håber du kan bruge det til noget!

Link to comment
Share on other sites

Miss paradis:

....men hvis du taber dig langsomt og træner, vil du helt sikkert blive ved med at ha' en flot barm....

Jeg tror man skal passe lidt på at give en sådan garanti. Efterhånden som man taber sig ryger fedtet af kroppen, hvilket selvfølgelig ikke er nogen overraskelse, men pointen er blot den, at ligegyldigt hvor hurtigt eller langsomt du taber dig, så vil fedtet forsvinde.

Det ville overraske mig meget, hvis kroppen viste barmhjertighed og lod fedtdepoterne i brysterne være.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at tage modet fra dig...Men jeg vil lige fortælle lidt om mine erfaringer! Jeg har selv vejet en del for meget (20-30 kg) Dem har jeg heldigvis tabt igen. Det eneste gode ved at være stor og tyk var da også at mine bryster lignede noget. Men efter jeg har tabt mig, har de fået nøjagtig den størelse de havde før jeg begyndte at tage på, hvilket ikke var særlig stort, desværre... :) Men tilgengæld vil jeg meeeeeeeget hellere være slank med små bryster end fed med store bryster!!!!!!!

Så vidt jeg ved er det genetisk bestemt hvordan du tager på/taber dig igen. Så det er bare at klø på og håbe på det bedste og lære at leve med det du har!

Held og lykke med vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

Vil lige tilføje "mine" erfaringer...

Havde en kæreste engang som tabte 20 kg på 1½ år ved at svømme 5-6 gange om ugen+løb+let styrketræning.

Dette vægttab havde en lidt "uheldig" effekt på hendes barm. Der var ikke meget tilbage til sidst...

Men som andre også her pointeret: for det første er vægttab individuelt. OG for det andet er vi mange som langt hellere vil se på en slank pige med små bryster end en stor pige med store bryster.

OG så er der jo også alt det der med at det er langt sundere at være i god form :)

Så det er bare med at komme igang :4whip::4whip:

Husk at lave en log, så vi kan følge med og komme med gode råd.

Mads :swim:

:4oops: så lige at du HAVDE lavet en log... Velkommen :bunny:

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share