rækkefølgen af fedttab


Iglo
 Share

Recommended Posts

Jeg synes at have hørt, at man under en diæt vil tabe fedtet i den rækkefølge, det er taget på. DVS at har man f.eks. taget to kilo fedt på på lårene (og ikke taget på synligt andre steder), så vil det første fedt man taber under kuren også være det på lårene, da det sidste fedt man tog på netop var her.

Er denne antagelse korrekt ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er måske ikke lige eksperten som bliver efterspurgt, men jeg har også prøvet det på egen krop.

Jeg tabte mig 11 kg over ca 4 måneder. Første bemærkede jeg at mit ur begyndte at hænge mere løst, så der måtte jeg have taget et led af.

Så måtte jeg have lavet nye huller i min livrem, og jeg fik hængerøv i mine bukser.

Mit nye dyre SAND jakkeset hænger på mig som en kaffesæk, så for mig var det en dyr omgang at tabe mig.

Link to comment
Share on other sites

For mig gik det også stort set oppefra og nedefter. Det sidste der kom rigtigt i form på mig var mine ben og røv.

Efter konkurrencen har mit fedt dog sat sig en smule anderledes, så det istedet for at sidde på ben og røv nu sidder mere på og omkring maven. Efter sigende er det noget der er sket for mange. der har været på konkurrencediæt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne se, at hvor fedtet først slap på mig, var INDE i maven, og på armene + forside skulder. Maven skrumpede på 8 uger fra 80 til 71,9, og der er en del mere at hente udenpå.

Jeg tror også der røg en del fra ryggen, men det er jo mere end almindelig svært, at udtale sig om. Men også benene er fulgte godt med.

Faktisk tror jeg at alt ydre fedttab var meget ligeligt fordelt, lige med undtagelse af arme/delta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været på diæt i 1 1/2 måned og for mit vedkommende er der røget mest omrking taljen. Det sidste der følger er lår m.m.

Kvinderne vil ofte tabe sig først på overkroppen og sidst på underkroppen(selvfølgelig med genetiske undtagelser!!) da det er her de har brug for for fedtdepoterne til fødsel osv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været på diæt i 1 1/2 måned og for mit vedkommende er der røget mest omrking taljen. Det sidste der følger er lår m.m.

Kvinderne vil ofte tabe sig først på overkroppen og sidst på underkroppen(selvfølgelig med genetiske undtagelser!!) da det er her de har brug for for fedtdepoterne til fødsel osv. ;)

Er det med kvinderne er noget pladder? - så er 50% af os genetiske undtagelser ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været på diæt i 1 1/2 måned og for mit vedkommende er der røget mest omrking taljen. Det sidste der følger er lår m.m.

Kvinderne vil ofte tabe sig først på overkroppen og sidst på underkroppen(selvfølgelig med genetiske undtagelser!!) da det er her de har brug for for fedtdepoterne til fødsel osv.  ;)

Er det med kvinderne er noget pladder? - så er 50% af os genetiske undtagelser ?

Har du styr på fedtfordelingen på 50% af alle kvinder? ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været på diæt i 1 1/2 måned og for mit vedkommende er der røget mest omrking taljen. Det sidste der følger er lår m.m.

Kvinderne vil ofte tabe sig først på overkroppen og sidst på underkroppen(selvfølgelig med genetiske undtagelser!!) da det er her de har brug for for fedtdepoterne til fødsel osv.  ;)

Er det med kvinderne er noget pladder? - så er 50% af os genetiske undtagelser ?

Har du styr på fedtfordelingen på 50% af alle kvinder? ;)

'Pyt

Du mener åbenbart at du har styr på, at de fleste kvinder primært taber sig på overkroppen - det er da det samme vrøvl som at sige at alle kvinders største problem er bagdelen -men af egen erfaring ved jeg at det er nemmere at skjule en for tyk mave (det kræver dog en lille smule barm, til at løfte blusen ud fra kroppen) end det er at skjule en for stor bagdel -

Link to comment
Share on other sites

Du mener åbenbart at du har styr på, at de fleste kvinder primært taber sig på overkroppen - det er da det samme vrøvl som at sige at alle kvinders største problem er bagdelen -men af egen erfaring ved jeg at det er nemmere at skjule en for tyk mave (det kræver dog en lille smule barm, til at løfte blusen ud fra kroppen) end det er at skjule en for stor bagdel -

Jeg har intet sted påstået noget, der ligner, det var tværtimod, dig der kom med en påstand. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Du mener åbenbart at  du har styr på, at de fleste kvinder primært taber sig på overkroppen - det er da det samme vrøvl som at sige at alle kvinders største problem er bagdelen  -men af egen erfaring ved jeg  at det er nemmere at skjule en for tyk mave (det kræver dog en lille smule barm, til at løfte blusen ud fra kroppen) end det er at skjule en for stor bagdel -

Jeg har intet sted påstået noget, der ligner, det var tværtimod, dig der kom med en påstand. ;)

'Pyt

Næh det var ikke mig der kom med den påstand - jeg troede det var dig, men nu jeg får læst efter var det vist muffedis - sorry ´. Men jeg mener stadig det er noget vrøvl ( og når du spørger MIG om jeg har styr på fedtprocenten på 50% af alle kvinder, hvorfor er du så ikke i tvivl om at muffedis har styr på, at os der primært taber os på overkroppen er "genetiske undtagelser" ? - Han har godt nok ikke stillet det op i procent, men det lyder somom han mener at 98% af alle kvinder, primært har problemer med at tabe fedt på baller og lår)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share