Et bette kreatin spørgsmål


clayman
 Share

Recommended Posts

God dag folkens!

Jeg har tidligere (for et par år siden) taget kreatin i perioder, og med betragtelige styrkegains til følge :) - kan konkludere jeg i hvert fald ikke er naturligt kreatinloaded.

Jeg er just påbegyndt en HST cyklus, og kunne godt tænke mig lidt ekstra kaffe på kanden til 5 rep ugerne.

Mit spørgsmål er så:

Der er en del forskellige mærker til forskellige priser, men eftersom kreatin er kreatin, er det så i bund og grund underordnet hvilket mærke jeg anskaffer mig, eller er der kvalitetsforskel?

Jeg brugte Promax førhen, men jeg tænte jeg hellere måtte rådføre mig med Jer, inden jeg hopper ned i den lokale Intersport. Så vidt jeg husker irriterede det mig en anelse, at kreatinen havde svært ved at blive opløst ordentligt. Er det altid sådan med kreatin, eller varierer det med kvaliteten oder was?

Med venlig hilsen

Clayman

Link to comment
Share on other sites

Kreatin er efterhånden en standardvare, og så vidt jeg ved får en del af leverandørerne det fra de samme få fabrikker.

Jeg tror ikke man finder dope i noget af den kreatin der langes over disken i rimeligt ansete forretninger.

Al den kreatin jeg har prøvet har klumpet en smule, det inkluderer mærkerne GNC, EAS og Twinlab. Alle tre rimeligt ansete mærker.

Jeg tror en del MOL'ere køber Viking Kreatin hos Getbig og er vist godt tilfredse med det.

Link to comment
Share on other sites

Er igang med en bøtte fra Danlab, og er overordentlig tilfreds med opløsningsevnen. Derudover er der et lille nummer i bunden, hvor du kan få info om det specifikke indhold. Ikke at det gør nogen fandens forskel, men det er da en rar lille ting :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, tak for svarene :)

Liiige én ting til: Jeg fandt gud hjælpe mig en halv bøtte kreatin aller aller bagest i mit køkkenskab, men holdbarhedsdatoen er overskedet med et års tid. Har dette nogen indflydelse på virkningen? Eller på min mave? Jeg synes nemlig at jeg kan huske, at folk har opfundet et udtryk der hedder kreatinmave, spørgsmålet er så om det har noget at gøre med, om det har været for gammelt.

Link to comment
Share on other sites

DSB Harry--> Hvor får du det fra? At CreaPure skulle være det bedste creatin er en 100% subjektiv holdning..

At al Danlabs creatin er testet og at man "får" papir på at det er 100 % rent creatine er tilgængæld en objektiv betragtning...

Ellers må du op med de goe argumenter og overbevise os om hvorfor det er så godt...

Link to comment
Share on other sites

Clayman -> Hvis du for et par år siden havde problemer med opløsning af kreatin samt maveproblemer, har det nok hængt sammen med at kreatinen på det tidspunkt var "krystalliseret". Nu til dags, i hvert fald hos langt de fleste udbydere, er kreatin "mikroniseret", hvilket betyder lettere opløsning og færre maveproblemer. Den mikroniseret kreatin jeg har prøvet blev opløst uden problemer... er "næsten" lige så fint som eks. druesukker.

Creapure er, så vidt jeg er orienteret, blot et prædikat man kan betale sig til. Lidt lige som e-mærket du finder på visse e-handelshjemmesider. En smart fidus folk finder troværdig og som firmaerne derfor næsten er nødsaget til at betale for. Er jeg helt galt på den??? :confused2:

Selvsagt findes der tvivlsomme mærker, men dem finder du sgu nok ikke i DK. De store mærker som Prolab, Twinlab osv. er gode - men danske mærker såsom Danlab (danlab-nutrition.dk) og Viking (getbig.dk) er uden tvivl også rene, og billigere end Prolab osv. De ekstra penge man betaler for Prolab osv., går sikkert bare til deres markedsførings/branding afdeling... :greedy: Kvaliteten, vil jeg vove at påstå, er sammenlignelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share