Vægttab/proteinpulver


ROBOBAR
 Share

Recommended Posts

Hej med jer :) :)

Jeg har et spårgsmål ang. styrketræning /vægttab

Jeg er igang med at smide 8-10 kg er 187cm. vejer 93kg jeg løber - spinner et par gange om ugen samt styrketræner 3 gange om ugen vil det være en god ide at tage et proteintilskud/kakao efter træning eller vil det modvirke vægttabet for meget.

Hvad skal jeg evt. tage og hvor meget?

Link to comment
Share on other sites

Det er det samlede energiunderskud over hele dagen, der tæller, derfor vil en proteinshake eller kakao tælle den forkerte vej i dit kalorieregnskab. Hvis du vil tabe dig uden at smide for meget muskelmasse, er det dog en god ide at pise en proteinholdig kost (gerne 2g protein på kg kropsvægt) Derfor kunne man argumentere for, at en shake er en god ide, men det afhænger selvfølgelig af det du spiser over hele dagen (man kan jo i princippet tabe sig ved at spise mac d hver dag, bare man er i kcal underskud). Hvis du vælger at indtage en shake og dit vægttab stagnerer så skær nogle kcal fra din mad et andet sted fra. fx hvis du spiser pasta kan disse med fordel erstattes af kartofler.

Med hensyn til kakaoen vil jeg ikke mene, det er en god ide, grundet det høje indhold af sukker. Når du er på diæt, spiser man i forvejen ikke meget mad, og sukker fylder ingenting i maven, så derfor vil jeg ikke tilråde dette. Men som sagt ovenfor, så er det det samlede kcal indtag over hele dagen, der er afgørende. Derfor kan du godt drikke en liter kakao, hvis blot du er i underskud samlet set (en anden vigtig pointe er dog også, at der ikke er særlig mange vitaminer i sukker).

Link to comment
Share on other sites

En protein-shake med kun lidt eller intet kulhydrat og fedt i vil være en, relativt nem, måde at holde proteinindtaget højt, mens kalorierne holdes lave. Jeg har noget pulver uden smag, og hvis det blandes med f.eks fun light kan man få en shake der smager okay, og primært indeholder protein.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share