HIT or What?


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hvis du har tabt tråden så lad vær med at deltage.

Det er for iriterende at dele et emne ud på 18 debatter.

Øee hvis du træner tilstrækkeligt med Ryg Brain, så bliver din Biceps også stimuleret RIMELIG meget. Så jeg forstår ikke helt din pointe.

Hvis du nu laver dødløft, bendover, chins, benchpres, shrugs, laterals, dips, squat, osv osv, så bliver din biceps stimuleret ret meget.

hvis det er funktionel styrke du leder efter, så er denne form for træning nok slet ikke den rigtige.

hvis det er funktionel styrke du gerne vil have, så er der mange andre former for træning som er gode.

Så er Curls nok heller ikke lige det rigtige skal du se. En overall muskel mase er nok noget bedre som funktionel styrke, end store biceps.

Og du bruger ryg noget mere i din daglig, i de fleste hensender end du bruger biceps vil jeg våge og påstå.

Og ja jeg mener at bænken er en suveræn bryst øvelse.

Selvfølgelig kan biceps øvelser bruges. Men i mange tilfælde er det spild tid, da de mål man arbejder frem mod sagtens kan nås ved at nøjes med at lave en god træning med store basis øvelser (milo og thommas må være stolte nu (0: )

Som det er lige nu laver jeg forresten altså også Barbell Curl.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enig, Michael.

Ikke at vi skal bestemme, hvad folk vil skrive hvor, men det bliver unægteligt uoverskueligt, hvis man bliver ved med at starte nye emner i gamle tråde... Så kald det en opfordring! :)

Kom nu ind i kampen, Blackice!

Hvis du nu laver dødløft, bendover, chins, benchpres, shrugs, laterals, dips, squat, osv osv, så bliver din biceps stimuleret ret meget.

Det er altså yderst begrænset, hvor meget biceps bliver stimuleret i øvelser som: dødløft, benchpress, shrugs, laterals, dips og squat.

Biceps er primært en del af "trækkestrukturen", og bliver som sådan højest brugt som støttemuskel i pres-øvelser.

Morten

Link to comment
Share on other sites

IMHO så er bænken så speciel og er så lille en muskelsammentrækning (2.5cm har jeg vist læst et sted?) at den næsten ikke *kan* stå alene.. så hellere med håndvægte, du kan få et meget længere træk med frie håndvægte.. og folk der går op i at smide 200kg på bænken, træner ofte så bredt at gangen fra bryst til top er 30cm eller lign... så krummer vi ryggen... og perfekt tager vi en vest på... ja det blir man satmæ stærk af !!!!

men det er self. bare min personlige holdning ;o)

jeg bænker selv lige ved en 140 så det er ikke 'bare fordi jeg er svag' i den øvelse at jeg har den holdning!

oh well... personal preferences.... med mindre man træner mod konkurrencer, så kan jeg ikke se hvad den slags 'bænk' skal gøre specielt godt for ?

Link to comment
Share on other sites

Nu er pointen måske heller ikke at f.eks barbell og dumbell curls er unødvendige. Pointen er måske nærmere, at træner man tunge bent over rows, T-bar rows og chinups, så er der sgu ikke brug for den store biceps træning. Det kan snildt klares med 3 sæt x 6-8 reps af barbell curls. Det som er total vanvid, er folk som laver 16 sæt i biceps fordelt over 4 øvelser. En bicepsøvelse kan gøre det. Jeg træner vel omkring 2-3 sæt hver 14. dag i biceps, når jeg lige føler for det, og min bedste notering i barbell curls er 70 kg x 5 reps. Ikke ringe gevinst for 4-6 sæt i måneden. Og da jeg kunne forstille mig at nogen kunne finde på at snakke muskelmasse, så er min overarm ikke ringe, når man tænker på at jeg ikke er bodybuilder.

Og hvad angår bænkpres. Så er det efter min mening den bedste brystøvelse. Det er den øvelse, som sætter en istand til at aktivere flest store motoriske enheder, hvilket indebærer at man kan løfte temmeligt tungt. Og tunge vægte er som bekendt vigtige for hypertrofi. Jeg giver dog brain ret i, at dumbell bænkpres er udemærket også. Problemet er bare at man er afhængig af stabilitetsmuskler, så effekten kan ikke sammenlignes helt. Hvis vi snakker funktionel overkrops øvelse, så kan det godt være at der er andre øvelser som er bedre. Hvis vi udelukkende snakker hypertrofi stimulering af brystmuskulaturen, så vil jeg vælge bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Måske uoverskuelig hvis man søger oplysninger i den. Men efter som JEG har oprettet den for at få besvaret nogle spørgsmål som jeg havde. Dem får jeg. Så det virker jo *s*

Måske uoverskueligt, men de info man skal bruge er samlet et sted. DEJLIGT:

Hmm jeg mener nu stadig at biceps bliver stimuleret rigeligt. Men ok.

Dødløft er da heller ikke en presse øvelse, chins heller ej,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share