"HST uden zigzag"-regneark


incognito
 Share

Recommended Posts

hej, derude!

Jeg har klasket et HST regneark sammen til HST, hvor der ikke er zig-zag, men kun %-progression i den første minicyklus og derefter en progression på (10RM-15RM)/6 per træningspas i 10 rep mincyklussen og en progression på (5RM-10RM)/6 per trænings pas i 5 rep minicyklussen.

Jeg har kun lavet en boks til antal sæt i hovedfeltet, da folk alligevel gør alle mulige forskellige ting med sæt i deres HST.

Værsgo'

Hmmmm... jeg kan ikke uploade den som excel fil, så den kommer som .zip

HST_uden_zigzag.zip

Link to comment
Share on other sites

Udemærket ide - men

ved en 5 RM på 100 kg (som du har i regnearket) vil en normal 10 hhv. 15 RM ikke være 80 og 60 som du har skrevet - men nærmere 87,5 og 77,5 (ifølge RM beregneren på forsiden - og det passer temmelig godt på mig). Det betyder at der bliver ret lille progression - især i 10 rep sættet.

Nemlig: 80, 80, 82½, 85. 85. 87½

Er det ikke i underkanten?

Link to comment
Share on other sites

Dadane: Jeg har bare tastet nogle tal, ind så folk kan se hvordan det virker.................

Og jeg vil iøvrigt overhovedet ikke komme ind på noget pro- versus con- zigzag polemik (jf. din kommentar om lav progression). Faktum er at der finde et regneark til HST med zigzag og nu har jeg lavet et uden....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share