nyt kosttilskud


iksåkreativ
 Share

Recommended Posts

hey

har lige været inde på en hjemmeside, hvor der handles kosttilskud!, under nyheder reklamere de med produktet "Glutamin",

citat fra siden:

Glutamin som kosttilskud ( 30min. før og 30min. efter træning) skåner den frie glutamin i muskelcellerne, modvirker faldet i protein syntese og genopretter det positive nitrogen niveau til et anabolsk (muskel byggende) stadie.

er der nogen der har hørt om produktet?, og som ved om det virker?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg er orienteret, så er der ingen grund til at spise rent glutaminpulver. Det er alt for dyrt, og du får mere ud af at spise lidt extra valleprotein (traditionelt pulver), som jo også indeholder glutamin....

Hilsner

Martin

Link to comment
Share on other sites

Glutamin er bestemt ikke et "nyt" kosttilskud - det har være på markedet i mange år.

Jeg har prøvede det men er ik sikkert på effekten - måske er det fordi jeg får nok.

mange siger nemlig at vi får rigelig med glutamin gennem kost og derfor vil tilskudet være unødvendig.

www.gymgrossisten.dk har et godt tilbud hvor man får en gratis, hvis nogen skulle ønske at købe det.

Link to comment
Share on other sites

Der er nu flere sider af diskussionen omkring glutamin...

bla. er der tvivl om kroppen overhovedet kan optage den mængde man indtager, hvis man spiser det i ren form. Under træning har kroppen tendens til at spalte netop Glutaminen i musklerne så snart glykogenen er brugt op.

Jeg har for noget tid siden skrevet en artikel om netop glutamin som kost tilskud, og des gode og dårlige sider.

Men kan sku ikke lige finde den på min com..... vender tilbage.....

Link to comment
Share on other sites

For et par år siden gravede jeg mig grundigt ned i litteraturen om glutamin og min konklusion er at såfremt dit øvrige proteinindtag er tilstrækkeligt er det spild af penge at indtage ekstra glutamin.

(damn, jeg glæder mig også til at få søgefunktionen tilbage)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share