Allerups 2. epoke


allerup
 Share

Recommended Posts

Så du ik det link jeg sendte dig på PM hvor rammen kunne fåes til 4000, men okay 7000 er også en ok pris og det så også en anelse skummelt ud :lol:

Skummelt var det såmænd ikke... Minusset var, at de rammer til 4000 og 6000 stod i Sydafrika, og han vidste ikke hvornår han skulle derned igen og hente nogen...

Henrik Svarre som sælger dem, var med i Boreas fra starten, men blev købt ud, og tog en del rammer med sig. Da han en overgang boede i Cape TOwn var det oplagt at tage dem med derned, da der er rigtig mange cyklister i Sydafrika, hvad man måske ikke lige tror... Så jeg kunne såmænd bare ikke vente på at han fik hentet nogen..

1. Testkørsel

2 t 38 min, 82 km

Dejlig stiv ramme, men jeg skal da love for, at de tynde rør virker som en forstærker for alt hvad der vil knirke, så der er nogen ting der skal spændes efter... Ellers bilder jeg mig ind, at jeg kan mærke en stor forskel på bakkerne, og mærkeligt nok osse i høj fart, hvad jeg ikke havde regnet med. Måske det skyldes, at jeg fik lavet en "Bio-racer" udmåling hos Fusion-Sport, hvor man simpelthen får målt hele kroppen, således at de optimale mål på cyklen kan udregnes... Der var ihvertfald nogen ting på Trekken der var helt forkert indstillet... Men måske er det hele bare placebo-effekt og indbildning? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sådan en Borears ( Og dine Ritcheydele) score jo højt på stivhed og styrestabilitet - den er bl.a. meget stiv omkring kranken og kronrøret - så effekten er nok højst 50 % placebo :)

:lol: :lol:

Så når de 50 % placebo er væk om et par uger har jeg stadig 50% ekstra effekt i forhold til den gamle ramme :) ...

Link to comment
Share on other sites

Hey Allerup!

Det' sg* en yderst fornuftig låge, du har har fået lavet. Rent funktionsmæssigt kan det ikke gøres bedre (OK jeg vil lige disse dig lidt for dit pedalvalg :thumb_down: og dine 1970'er stil flaskeholdere :tongue: )

Som en anden har nævnt: Nice wheels (de samme som mine) og WCS delene kan jeg også love dig du bliver glade for (dem har jeg også, he he). Frempinden og styret er intet mindre end verdensklasse.

Det gør ikke så meget at budgettet er sprængt, du får ikke brug for at opgradere alligevel (nå ja, der er lige det der med pedalerne)

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 9 years later...

Siden jeg startede den her log for 8-9 år siden er der sket en del - blandt andet har man opfundet noget der hedder GPS - Dengang brugte vi at rulle en snor ud bag cyklen. Når man så kom hjem, kunne man måle hvor meget snor der var rullet ud, og så vidste man hvor langt man havde kørt.

Nåmen, i går var jeg ude og cykle. Jeg kørte ikke så langt, men til gengæld kørte jeg langsomt. Kig forbi endomondo hvis du vil have detaljerne, http://www.endomondo.com/workouts/114110847

Er der egentlig noget endomondo-halløj i forbindelse med MOL-halløj?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share