Nyt program


MN
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige lavet nyt program, og mangler derfor kommentarer hertil. Personligt synes jeg der mangler lidt ved ryg og ben træning, men hvad er jeres kommentar? Kan ikke huske alle øvelsernes navne på enten engelsk eller dansk, derfor er sproget lidt blandet.

Og for resten synes i det er for tidligt at begynde at køre dødløft, da jeg kun har trænet i ca. 8 mdr. Hvis man følger artiklen om dødløft her fra siden nøje, tror i så ikke det går at begynde og køre dødløft selv om jeg træner hjemme.  

Dag 1:

Bryst:

Bænkpres

Incline bænkpres

Flyes

Triceps:

Lying triceps extension

Weigted bench dip

Dag 2:

Ryg :

Dødløft

Bent over row

Biceps:

Curl

Concentration curl

Dag 3:

Ben:

Squat

Calf raises

Skulder:

Military press

Shoulder press

P.s. på forhånd tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser ret fornuftigt ud.

Det enste jeg bemærker er at du kører lidt af de samme øvelser igen og igen.

Bænkpres

Incline bænkpres

Curl

Concentration curl

Military press

Shoulder press

Her kunne man sige at man KUNNE nøjes med en af øveserne i hver muskel gruppe.

Men hvis du har tid, lyst og kræfter så klø på.

Mht Dødløft, synes jeg godt du kan begynde så småt, og forsigtigt.

Jeg kører selv dødløft i dag, og er faktisk blevet vild med øvelsen.

Jeg synes absolut ikke du mangler øvelser.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hej MN.

Med henhold til dødløft mener jeg ikke der skulle være noget i vejen for at køre denne øvelse. Hvis bare du er sikker på at du udfører øvelsen korekt. Træn kun tungt en gang om måneden. med tungt mener jeg under 6 gentagelser.

Synes det er en god ide at køre både flad og skrå bænk i din bryst workout. Dog synes jeg at pullovers er en bedre øvelse end flyers.

Hvad angår din skulder træning synes jeg at pres bag nakken og uprigth rows ville være en bedre sammensætning.

Tilføj nogle widegrip og nogle close reversegrip pulldowns, hvis du har træktårn på din bænk.

Neo

Link to comment
Share on other sites

Hej MN og andre...

Jeg hedder Joe Weider og een af bagmændene bag IFBB - jeg har lånt Milo´s login fordi jeg ikke har mit eget...

Jeg vil bare sige - fedt at I kører træningsprogrammer der ligger tæt op af dem vi skriver om i vores fantastiske muskelblade... altså dem de RIGTIGE champs kører!

Ahemm... sorry ku ik la vær!  Til MN - hvis du har succes med det du laver nu, så tillykke - du har formentligt en rigtig god genetik mht. bodybuilding (for det ER vel det du træner??)

Hvis du ikke har succes eller du stagnerer eller blir overtrænet indenfor nærmeste fremtid... så læs tråden "Hit or what" (tror jeg den hed!!?!) som Blackice postede...

hej igen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vil give JOE; eller Milo ret.

Det ligner meget mit gamle BB program. Du burde også læse den tråd som jeg har postet. Der er mange gode råd.

her mener jeg også HIT or What.

Det er en ok måde at starte på, men hvis du ikke er megt energisk, og vedholdende går du hurtigt død, fordi du synes du opnår for få resultater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener selv at det er fornuftigt at køre det sådan

Bryst

Triceps

Ryg

Biceps

Ben

Skulder

Og så skifte mellem de forskellige øvelser med 1-3 måneders mellemrum, jeg mener selv at jeg får optimale resultater men jeg træner jo heller ikke til OL eller ligende! :) mht. til mave øvelser får jeg rigeligt når jeg træner kamp sport/teknik

Morten

Link to comment
Share on other sites

Det var heller ikke som sådan det kritikken gik på. Det var mere det med at lave alt for mange øvelser, og alt for mange ENS øvelser.

Plus at jo mere sport du dyrke,  jo dårlige resultater vil du nok føle at du får i din styrketræning. Selvfølgelig alt afhængigt af hvor tit du træner og hvordan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu ikke se der er det store i vejen med programmet. Jeg ville nok selv vælge en anden tilgang, men der er ikke noget fundamentalt i vejen med det. Der er heller ikke noget galt i at køre military presses først og så skulderpres med håndvægte bagefter. Du ved jo ikke hvad personen træner for. Hvis man er interesseret i at øge sin overhead pressing styrke, så kunne 2 øvelser sagtens kombineres. Man kunne ugentligt skifte mellem:

Uge 1

Push presses  Tunge triples

Military presses  sæt af 5 reps

Uge 2

Military presses  Tunge triples

Dumbell skulderpres  sæt af 8 reps

Så umiddelbart er der ikke noget galt i 2 skulderpres øvelser efter min mening.

Der er måske for mange ligegyldige isolationsøvelser, såsom concentration curls og flies. Jeg mener ikke de gør den store forskel, men omvendt så mener jeg heller ikke de gør den store skade, andet end de efter min mening er spild af tid, uanset om man træner for styrke eller muskelmasse.

Uover det så synes jeg resten ser OK ud. Jeg ville dog stadigvæk sætte mit program sammen anderledes. Men som sagt ikke noget fundamentalt galt. Som BlackIce fremstiller det, så lyder det som om programmet er helt hen i vejret. Det mener jeg dog ikke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har du haft en dårlig dag BlackIce ?? Eller har du været i byen igår og er plaget af tømmermænd ?? Jeg mener overhovedet ikke jeg angriber dig personligt på nogen måde. Der er ingen grund til at hidse sig op. Det jeg bed mærke i, var denne her bemærkning: "det er da dejligt at du synes det er et godt program. Men det er bare nok de færreste som vil få optimle resultater ud af det.... ". Jeg tænker bare på, hvor ved du det fra. Du træner hjemme, så du har virkelig set rigtigt mange køre lignende programmer med fiasko. Det var sådan set bare det jeg bed mærke i. Jeg ved godt du sagde programmet ser fornuftigt ud i dit første indlæg, og jeg synes derfor du modsiger dig selv lidt i tråden længere nede.

Hvis folk ikke kan lide at læse mine indlæg, så kan de efter min mening bare lade være. Jeg prøver bestemt ikke at korrigere folks fejl, for efter min mening, så må det være op til den enkelte at vurdere om et program er optimalt eller ej. Det kan du ikke vurdere, og det kan jeg ikke. Og jeg er fuldstændig enig med MILO i at folk har det med at kører programmer som de har læst om, istedet for at sætte sig ind i fundamentale ting, og så strikke sit eget program sammen. Jeg har sagt det tusindvis af gange, der er INGEN som kan sige dit program er forkert, hvis du får gode resultater på det.

Det kan godt være at du føler dig ramt, men det var ikke hensigten. Jeg forsøgte bare at sige at jeg ikke umiddelbart kan se noget fundamentalt forkert ved programmet.

Jeg poster altså ikke indlæg fordi jeg vil have mit navn på alle indlæggene. Jeg poster fordi jeg håber jeg kan bidrage med noget som folk kan bruge i deres træning. Hvis det er den generelle opfattelse at mine indlæg er trættende, så kan jeg da sagtens bruge min tid til noget andet. Jeg håbede bare på at specielt dem som er interesseret i styrke, kunne bruge det til noget.

Og så som en sidste bemærkning, så forsøger jeg ikke at pådutte folk noget som er noget jeg selv har opdigtet. Godt nok er det min mening, som du siger, men jeg har den fra velansete folk i styrke gamet. Folk som Fred Hatfield, Louie Simmons, Mel C. Siff, Verkhoshansky, Bompa osv. osv.  Så det er altså ikke noget jeg har opdigtet selv. Det er metoder som bruges succesfuldt. Men du har selvfølgelig ret til at tro på det du vil. Der er mange som tror bodybuilding blade er bibler, og citere med stor glæde fra dem. Det må de også gerne tro. Det er en fri verden vi lever i (håber jeg da).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nix, bliv endelig ved med at skrive, Thomas. :)

Jeg vil hellere sortere i information end undvære den...

Synes du overreagerer, Blackice. Jeg læste ikke Thomas' indlæg som et angreb på dig, men som en forskel i opfattelse. Hvis han f.eks. kalder dig en narkoluderflodhest, SÅ kan du bare begynde at svine ham. :biggrin:

Go to your corners!

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej Los,

Rart at nogen sætter pris på mine indlæg :)

Det er ofte problemet ved at diskuttere træning over internettet. Folk kan ikke altid se i hvilken mening folk har skrevet et givent indlæg. Jeg har aldrig og vil aldrig fortælle folk at de har et FORKERT syn på træning. Jeg har dog min ret til at være uenig i en given træningsfilosofi, og til at rette eventuelt forkerte kommentarer. I sidste ende så kan folk selv beslutte hvordan de vil træne. Jeg får noget ud af alle de indlæg folk laver. Selv personer som jeg er uenige med, bidrager med ting som jeg kan bruge. Jeg tror f.eks Lars Nielsen har den opfattelse at vi er uenige i alt hvad angår træning. Jeg har haft mange af Lars Nielsen´s indlæg op og vende i mit hoved, og kan godt se noget fornuftigt i meget af det han siger. Jeg er bare ikke tilhænger af at man er fanatisk tilhænger af et givent træningssystem eller program, og jeg foretrækker lidt mere videnskabelige forklaringsmodeller end han gør. Der masser af måder at strukturere tingene på, og jeg mener formålet med et diskussionsforum må være at opnå en hvis enighed og forståelse omkring vores indlæg, så vi alle kan lære noget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil på nuværende tidspunkt ikke blande mig i denne diskussion, men bare tilføje at jeg skam også sætter stor pris på Thomas' indlæg selvom jeg er relativ ny i dette forum.

Majoriteten har det nok på samme måde, så bliv endelig ved med at poste her på forum'et Thomas.

Link to comment
Share on other sites

Det var da ufatteligt så nærtagende man kan være. Det virker sgu som om du vil kører en hel O.J. Simpson sag på om jeg har været personlig eller om jeg ikke har, og om jeg har kommet med de samme kritik punkter som du har, eller om jeg ikke har.

Jeg sagde ikke noget om at programmet var optimalt eller ej. Jeg sagde at for MIG ville det ikke være optimalt. Efter MIN mening er der for mange ligegyldige isolationsøvelser. Jeg kan ikke vurdere hvordan andre mennesker vægter isolationsøvelser. Nogen vil måske umiddelbart mene at de er vigtige. Det har de også deres ret til. Jeg siger derfor også at de nok ikke kan lave den store skade, men at de efter min mening er tidsspilde. Jeg udelukker ikke at ANDRE kan få optimale resultater ud af programet. For jeg kan i bund og grund ikke udtale mig om det. Forskellen på din tilgang og min tilgang, er at du mener at: "De færreste kan få resultat på programmet". Jeg ser det udfra min egen erfaring og siger at det efter MIN opfattelse ikke er sådan jeg vil strukturere et effektivt program. Der ligger forskellen Hr. BlackIce.

Og hvad angår kommentaren om at træne hjemme, så var der ikke noget skjult budskab i det. Jeg forsøgte såmen bare at finde frem til hvor du har din viden fra ?? Hvordan du kan vide at det omtalte program ikke kan give optimale resultater for spørgeren ?? Jeg har ikke det mindste imod dem som træner hjemme. Jeg trænede selv hjemme de første 2 år på en gammel bænk. Jeg vil den dag idag selv foretrække at træne hjemme, hvis jeg havde muligheden. Det er ikke altid lige let at træne styrkeløft i et almindelig helsecenter. Jeg er bare i den uheldige situation at jeg bor i lejlighed. Hvis jeg boede i hus, så havde jeg lavet et rum med et power rack, en bænk, en god styrkeløftsstang og flere hundrede kilo. Den mulighed har jeg bare ikke i en lejlighed. Jeg kan godt blive umådeligt træt af klientellet i træningscentre, og ville hellere end gerne træne hjemme. Så det var ikke em kritik imod at træne hjemme. Tværtimod. Jeg synes du er i en god situation træningsmæssigt. Pointen var bare at jeg ikke kan forestille mig at du har set de fejl jeg har set i træningscentre, og det forekom mig lidt komisk at du udtalte dig som om du havde oplevet mange som ikke fik optimale resultater på et lignende program.

Og så må den historie være ude. Jeg kan forstå du ikke kan lide mine indlæg (som bare er lange og indholdsløse), så du har selvfølgelig din ret til selv at vælge hvad du læser. Jeg håber du finder ud af hvad der træningsmæssigt passer til dig Blackice. Held og lykke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Wow der var nok en der blev hidsig der hva.

Ej men lad os nu lige få rydtet denne "misforståelse" af vejen. Jeg indrømmer at det var latterligt at mig at poste det indlæg, og at jeg lige så godt kunne have ladet det gå ubemærket hen.

Jeg fjerner det, hvis jeg ellers kan.

Men generalt skal man bare passe på med at nævne navne i sine indlæg hvis det ikke er positivt det man har at sige. Men du har ret jeg kunne som sådan være lige glad. Ja.

Og det er også korrekt at min formulring var forkert.

Jeg burde have sagt at : Efter min menning vil du sandsynligvis ikke opnå optimale resultater med dette program. Men det er udover det et helt fint program.

Min erfaring stammer udelukkende, fra hvad jeg har læst, i lidt forskelligt trænigns litteratur, alle de ( efterhånden RIGTIG mange indlæg på denne side) og de artikler som er her, og på adskellige mange andre trænings sider på nettet. Plus 5 års trænning, med forskellige programmer. Jeg har trænet omkring et år i et mindre center. Jeg har selvfølgelig også en del venner og bekendte som træner.

Jeg stiller på ingen måde din viden mht træning til tvivls. For jeg vil uden at tøve 10sec indrømme at jeg ikke har en 10 del af din viden mht træning.

Min viden bygger udelukkende på mine egne erfaringer, og andres erfaringer.

jeg har ikke den videnskabelige viden som du besider. Og den får jeg heller aldrig, da det ikke intereserer mig vildt meget.

Mht at træne hjemme, så kræver det at man har udstyret til det, og som du ved er jeg også selv ved at begynde i et styrkeløft center, da jeg ikke kan få en optimal træning her hjemme.

jeg kan generalt gode lide dine indlæg, uden tvivl. jeg synes blot den ene kommentar hvor jeg blev indvolveret var unødvendig.

Men det var vidst en blanding af to indlæg som kunne misforstås, og en dårlig dag eller noget i den stil.

Lad det være glemt.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share