Stramme baller


sophiala
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der kender nogle gode balleøvelser, når man ikke kan/vil lave squat og lunches (pga. dårligt knæ) ?? Jeg synes mine baller er så laskede, og har et stort ønske om BALLER AF STÅL ala athlet-røv.

Jeg går i et motionscenter, hvor det er begrænset med maskiner, så det må meget gerne være gulvøvelser evt. med ankelvægte eller elastikker

Mvh

Sophia

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her (Gluteus Maximus) er en række øvelser der alle rammer ballerne. Desværre er de fleste squat- eller lunches-afarter og et par andre måske ikke så fede hvis du har problemer med knæene.

Men måske disse to: Cable Standing Hip Extension og Lever Kneeling Hip Extension.

Nu skriver du godtnok at dit center er lidt mangelfuldt, så måske kan du lave en der minder om den sidste liggende på gulvet med noget ankelvægt. Men om du kan få belastning nok på til at det giver noget i længden, det skal jeg ikke kunne sige ;)

Link to comment
Share on other sites

Dødløft... (hvis dit knæ kan holde til det).

Foreløbig tak til alle for jeres svar

Hvad dælen er dødløft ??

(Hvis det er noget hvor man skal stå op og bukke ned i knæerne, så kan mit knæ ikke klare det)

Er der ikke nogen der har nogle øvelser, de ved med sikkerhed virker ? Det må som tidligere nævnt IKKE være squat eller lunches - og jeg har ikke nogle "ballemaskiner" til rådighed, de eneste maskiner der er i mit center for underkroppen er inderlår, yderlår, forsiden af låret og bagsiden af låret (jeg ved godt at denne maskine er god, hvis bagdelen skal SYNE mindre - men mit problem er ikke så meget synet af min bagdel, men at den er lasket - jeg vil gerne have baller der er stramme og som fjedre en lille smule - en athlet-røv :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad dælen er dødløft ??

Et par variationer af dødløft:

Deadlift

Stiff Leg Deadlift

Barbell Straight-back Stiff-leg Deadlift

Den først er så nok ikke for dig og dine knæ, men det kunne være en af de andre, som ikke involverer benene så meget i yderstillinger, var noget.

Jeg kan/må SLET IKKE lave noget i den stil der - det skal helst være øvelser hvor jeg ikke skal bukke NED i knæerne OVERHOVEDET- jeg kan lave øvelser hvor jeg ligger ned, sidder op eller står ret op - selvom jeg ikke vejer så meget, vejer jeg alligevel for meget til at mit knæ kan bære hele min kropsvægt i et bug (også selv om jeg laver squarts rigtigt, for det er j o selvfølgelig ikke knæerne der skal bære hele vægten, men den del de naturligt skal bære er for meget) - jeg er altså ikke proff. , men bare et ganske almindeligt menneske, der ikke vil have store muskler, men "kun" en fast krop, med pæne former - hvis det er nødvendigt for mig at lave squat og lunches så er jeg virkelig på den pga. mit knæ - er der virkelig ikke nogle "nemmere" øvelser, der er næsten lige så effektive ??

Link to comment
Share on other sites

Goodmorning må da helt klart været et godt bud (hvis nogle lige ville smide et link til udførelsen)

Når jeg ser "goodmorning" ser jeg en mand, der står op og bøjer ned, så vægten belaster hans knæ (hvilket sikkert også er en god øvelse, hvis ens knæ er raskt). Der er mpske ikke noget at sige til at min træner misforstod mig, så nu vil jeg prøve at spørge på en anden måde :

Er der nogen der har nogle gode øvelser for ballerne hvor man ligger ned på gulvet ? (og I behøves ikke komme med sjove kommentagere som sove, elske o.s.v. :jester:

Jeg ved fra tidligere, at I har det med at opfatte mig som flabet - det er ikke min mening - det er rigtig pænt af jer at komme med alle de svar og jeg er åbenbart elendig til at forklare mig, derfor bliver mine tråde altid så lange - sorry - håber I kan bære over med mig

Venlig hilsen Sophia

Link to comment
Share on other sites

>Sophiala. Jeg tror du har misforstået lidt hvis du er bange for at blive for stor. Muskelvækst er så vanskelig at opnå, at hvis man ikke forsøger at træne mest optimalt med henblik på muskelvækst hvilket inbefatter tunge vægte, så sker der absolut ingenting. En del kvinder er desværre tilbageholdende når det gælder vægttræning og tør ikke helt give los i motionscentrene af frygt for at ende op med store, ufeminine muskler.

Bekymringen er dog ubegrundet idet tilsynekomsten af store, mandige muskler ikke vil ske. Se bare størstedelen af hankønnet i motionscentrene der målrettet går efter store, svulmende muskler, men som alligevel kun får skuffende resultater. Hvis selv de har vanskeligheder ved at opnå stor muskelvækst, så skal man som kvinde nok ikke være bekymret. Der er 2 væsentlige årsager til at den ekstreme muskelvækst udebliver hos kvinder: 1. Deres muskelmasse er som udgangspunkt relativt lille, og derfor kan musklerne heller ikke blive meget store. 2. Kvinder har væsentligt mindre af det meget potente muskelopbyggende hormon testosteron susende rundt i kroppen.

Hermed ikke sagt at muskelvækst næsten er umuligt for kvinder – det er bestemt ikke tilfældet. Væksten vil dog holde sig inden for de normale æstetiske grænser og slet ikke komme i nærheden af hvad man evt. har som skræmmebillede i hovedet af hårdtpumpede kvindelige bodybuildere der har sprøjtet sig selv med hormoner. En øget muskelmasse vil istedet give et slankere og pænere look, samtidig med hvileforbrændingen øges pga. den øgede muskelmasse.

Du er bekymret for dit knæ, og det forstår jeg godt. Og det er da også et stort problem hvis du ikke kan bøje i knæet idèt de bedste øvelser netop kræver en fleksion i knæet. Men kan du ikke engang arbejde med strakte knæ? Hvis du kan det er goodmorning en glimrende øvelse for bagdelen idèt den træner den største sædemuskel, gluteus maximus uden at du behøver bøje i knæene. Stiff legged deadlift er også en rigtig god øvelse hvor man ikke behøver bøje i knæene. Du efterlyser lidt nogle øvelser som udføres liggende på gulvet, men jeg tror du må se i øjnene at uden tunge vægte, så sker der ingenting. Ved du i øvrigt hvad der er galt med knæet? Er det ikke noget der kan "repareres"?

Link to comment
Share on other sites

laraag postede denne øvelse som du burde kunne køre selv med dit dårlige knæ, meget bedre tror jeg ikke du kan få det: numse øvelsen rammer stort set kun numse og baglår.

Ligemeget hvor dårligt et center er, så er der de fleste steder kabeltræk som du kan bruge. Har de ikke et spænde du kan bruge omkring anklen, så køb et selv, og tag det med når du træner.

Så kan du nemlig også lave "abduction" hvor du fører benet udad og dermed rammer en anden del af numsen. Hvis dit knæ kan tåle det, så skader det heller ikke at køre på cykel/motionscykel.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg spekulerede på, om ikke en nedre ryg maskine kunne bruges?

Hvis man holder ryggen strakt under øvelsen, så giver det lidt i balderne.

Hvis det er for meget for knæene, så kunne det være en ide med en helt anden øvelse, hvor du at sætter to bænke helt sammen ved siden af hinanden. Så kan du sætte dig godt ind på bænkene med spredte ben og bøje fremover med en vægtstang på skuldrene. Det vil svare til squat eller goodmornings uden knæbelastning, men det virker nok ikke så godt, som træning, hvor du står op.

Link to comment
Share on other sites

Back extensions med eller uden vægt kan dit knæ måske godt klare - det skal i hvert fald ikke bøjes undervejs.

Det er udemærkede øvelser for både baller og baglår, og der er muligheden for at putte vægt på (en vægtskive, der holdes i hænderne), hvilket er vigtigt for muskelvækst.

Øvelsen er forsåvidt den samme bevægelse som en goodmorning, men med en anden type belastning af knæet.

Det er muskelvækst, som skal til for at fylde en hængebag ud - og vækst opnås kun i kalorieoverskud :) Mickael Sørensen skrev et rigtigt godt indlæg om dette.

Link to comment
Share on other sites

>Sophiala. Jeg tror du har misforstået lidt hvis du er bange for at blive for stor. Muskelvækst er så vanskelig at opnå, at hvis man ikke forsøger at træne mest optimalt med henblik på muskelvækst hvilket inbefatter tunge vægte, så sker der absolut ingenting. En del kvinder er desværre tilbageholdende når det gælder vægttræning og tør ikke helt give los i motionscentrene af frygt for at ende op med store, ufeminine muskler.

Bekymringen er dog ubegrundet idet tilsynekomsten af store, mandige muskler ikke vil ske. Se bare størstedelen af hankønnet i motionscentrene der målrettet går efter store, svulmende muskler, men som alligevel kun får skuffende resultater. Hvis selv de har vanskeligheder ved at opnå stor muskelvækst, så skal man som kvinde nok ikke være bekymret. Der er 2 væsentlige årsager til at den ekstreme muskelvækst udebliver hos kvinder: 1. Deres muskelmasse er som udgangspunkt relativt lille, og derfor kan musklerne heller ikke blive meget store. 2. Kvinder har væsentligt mindre af det meget potente muskelopbyggende hormon testosteron susende rundt i kroppen.

Hermed ikke sagt at muskelvækst næsten er umuligt for kvinder – det er bestemt ikke tilfældet. Væksten vil dog holde sig inden for de normale æstetiske grænser og slet ikke komme i nærheden af hvad man evt. har som skræmmebillede i hovedet af hårdtpumpede kvindelige bodybuildere der har sprøjtet sig selv med hormoner. En øget muskelmasse vil istedet give et slankere og pænere look, samtidig med hvileforbrændingen øges pga. den øgede muskelmasse.

Du er bekymret for dit knæ, og det forstår jeg godt. Og det er da også et stort problem hvis du ikke kan bøje i knæet idèt de bedste øvelser netop kræver en fleksion i knæet. Men kan du ikke engang arbejde med strakte knæ? Hvis du kan det er goodmorning en glimrende øvelse for bagdelen idèt den træner den største sædemuskel, gluteus maximus uden at du behøver bøje i knæene. Stiff legged deadlift er også en rigtig god øvelse hvor man ikke behøver bøje i knæene. Du efterlyser lidt nogle øvelser som udføres liggende på gulvet, men jeg tror du må se i øjnene at uden tunge vægte, så sker der ingenting. Ved du i øvrigt hvad der er galt med knæet? Er det ikke noget der kan "repareres"?

Jeg er IKKE bange for at blive for stor - hvordan har du fået den idé ?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser "goodmorning" ser jeg en mand,

Det er ikke en hvilken som helst mand. B) :shark:

Jeg tvivler på, at der findes en øvelse, der kan tilfredsstille dine behov, men jeg har jo før taget fejl.

'Pyt

Du har jo nok ret:

Tak alle sammen for jeres svar - desværre har jeg ikke rigtig kunne få andet ud af den, end konklussionen : Jeg får aldrig stramme baller.

Til Jørgen L: et kan godt være at Goodmorning er sundt, selvom man har dårligt knæ, men du ved jo ikke hvad der er galt med mit knæ, så er det ikke en lidt risikabel dom ?Du skriver at der er et utal af muligheder for øvelser, hvor man ligger ned - men jeg har ikke fået nogle eksemplert Nu vil jeg ikke plage jer længere i denne tråd, da jeg som ´Pyt nævner, nok er for besværlig

Link to comment
Share on other sites

Hvad fejler dit knæ. Hvad må du og hvad må du ikke (har du været ved fysioteraupet?)? Det ville være nemmere at svarer på dit spørgsmål, hvis vi vidste disse ting?

Grundlæggende drejer det sig om at finde en øvelse, hvor der er bevægelse i dine baller, uden at det er til gene for dine knæ. Men det er nemmere at hjælpe hvis vi ved lidt mere.

Edited by stegger
Link to comment
Share on other sites

Du er altså ikke besværlig - folk skriver jo frivilligt og gør det fordi de har lyst ;)

Jeg fik ideen om at du var bange for at blive stor fra følgende:

...jeg er altså ikke proff. , men bare et ganske almindeligt menneske, der ikke vil have store muskler, men "kun" en fast krop, med pæne former...
:)

Tak hvor var det pænt sagt :) (jeg føler mig nu lidt besværlig alligevel)

Nåh nu kan jeg godt forstå hvorfor du troede det - grunden til at jeg skrev sådan , var at jeg måske ikke behøvede at lave f.eks squat, når jeg kun er ude på at stramme op (jeg troede måske det var lettere at stramme op end at få synlige muskler - lige som det skulle være nemmere at vedlige sin krop , når den ser ud som man vil have) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

For at diskutere dette skal man nok have en fælles opfattelse af hvad det vil sige "at stramme op". Jeg vil sige at dette gøres ved at gøre sine muskler lidt større, hvilket kun kan ske ved at benytte effektiv, tung vægttræning. Man får et "strammere" udseende når musklerne bliver større, og dette bedre udseende kan man så optimere ved at have rimeligt styr på kosten så man også opnår en nedgang i fedtprocent.

Det er efter min bedste overbevisning altså et alt eller intet valg man står overfor. Først og fremmest skal vægttræningen være tung. Lette vægte skaber ingen formændring af muskulaturen, og specielle opstramningsgsprogrammer strammer derfor ikke noget som helst med mindre de indbefatter tung vægttræning. Generelt kan også anbefales et supplement med cardiotræning i form af fx cykling, aerobic etc. da denne træningsform bidrager til områder hvor styrketræning er mindre effektivt.

Link to comment
Share on other sites

For at diskutere dette skal man nok have en fælles opfattelse af hvad det vil sige "at stramme op". Jeg vil sige at dette gøres ved at gøre sine muskler lidt større, hvilket kun kan ske ved at benytte effektiv, tung vægttræning. Man får et "strammere" udseende når musklerne bliver større, og dette bedre udseende kan man så optimere ved at have rimeligt styr på kosten så man også opnår en nedgang i fedtprocent.

Det er efter min bedste overbevisning altså et alt eller intet valg man står overfor. Først og fremmest skal vægttræningen være tung. Lette vægte skaber ingen formændring af muskulaturen, og specielle opstramningsgsprogrammer strammer derfor ikke noget som helst med mindre de indbefatter tung vægttræning. Generelt kan også anbefales et supplement med cardiotræning i form af fx cykling, aerobic etc. da denne træningsform bidrager til områder hvor styrketræning er mindre effektivt.

Nu er et ikke udseendet jeg tænker på - men hvordan de er at røre ved - men træningsmæssigt skal man vel dyrke de samme øvelser om det er udseendet eller "spændstigheden" man skal træne ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share