Kreatin - Kosttilskud


Eltzholtz
 Share

Recommended Posts

Da jeg er lidt i tivl om dette ville være den rigtige "plan" ville jeg lige rådfører mig her føst.. :)

Opfyldnings fase. Den første uge.

Trænings dag.

Morgen mad: 6 gram

Træning: 6 gram efter træning..

Middag: 5 gram

Aften: 5 gram

”Hviledag”

Morgen: 9 gram

Middag: 9 gram

Aften: 9 gram

Vedligeholdelses fasen. 31 dage eller en kalender mdr.

Trænings dag.

Morgen mad: 6 gram

Træning: 2 gram efter træning..

”Hviledag”

Morgen: 5 gram

EFTER 1 MÅNED + 7-10 dage

Trænings dag.

Morgen mad: 6 gram

Træning: 2 gram efter træning..

”Hviledag”

Morgen: 5 gram

Efter 5 mdr. pause på 30 dage efter dem starter cyklusen igen.

Ellers hvordan synes i det ville være mest optimalt.. ?

/MundeN

Link to comment
Share on other sites

Første 4-5 dage indtager du [0,3 x kropsvægt] (1)

Efterfølgende indtager du [0,03 x kropsvægt] (2)

Der er ingen grund til pauser - bare udover stepperne. Det bedste er at indtage (2) sammen med kulhydrater og proteiner i din shake inden træning for maksimal optagelse. De første 4-5 dage spreder du det bare udover dagen...

God træning :)

Link to comment
Share on other sites

Det bedste er at indtage (2) sammen med kulhydrater og proteiner i din shake inden træning for maksimal optagelse.

Inden træning? Jeg har altid fået at vide at man skulle tage det lige efter træningen. Det gælder både kreatin og protein. Er det mig der har fået forkert vejledning?

Munden: Jeg er også lige startet på den kreatin-kur du kører. Jeg tager ca. 3-4gr pr gang fordelt 7 gange over dagen. Allerede efter jeg skulle til at drikke den 4. af gangene, fik jeg monster maveproblemer. Oprettede et topic om det forleden.

På det tidspunkt havde jeg vel drukket 1½ liter vand og kl. var omkring 14 eller noget.

I dag prøver jeg at gøre det samme, men drikke endnu mere vand. Så må vi se om det hjælper ;) Jeg drikker ca. 0,5liter vand, hvori de 3-4gr. kreatin plus 10gr. sukker er blandet op i.

Det vil så alligevel sige 3,5liter vand om dagen.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Cilius: Når du skriver kropsvægt, er det så den fedtrie kropsvægt du mener eller den samlede kropsvægt?

Det er reelt set lbm, men for at lave eksakte beregninger på cirka tal er underordnet... det ekstra kreatin du indtager som ikke bliver optaget i kroppen, udskilder du igen ligeså nydeligt... jeg selv tager det efter kropsvægt i alt - meget nemmere.

Inden træning? Jeg har altid fået at vide at man skulle tage det lige efter træningen. Det gælder både kreatin og protein. Er det mig der har fået forkert vejledning?

De har snydt dig... :lol: smid proteinen ind før og efter træning. Forskellen på at indtage creatin før eller efter træning, er nok slim to none... har endnu ikke undersøgt sagen - mest grundet dovenskab :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis nu jeg gerne vil have mit kreatin med ind i centeret, kan man så ikke bare komme det i en flaske altså pulveret da jeg har hørt man ikke må lade det stå opblandet da det å bliver til afaldsstoffer,. ? Jeg har tænk med at putte 9 gram kreatin og lidt maxim "Energy Drink" i flasken udblandet, det kan godt "ligge" sammen i flasken uden noget af det bliver ubrugeligt ikke ? :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt creatin bliver til affald, hvis du blander det op og venter med at drikke det...

Der er nu noget om det.

Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har det fra, men det skulle nedbrydes i væske, vist nok noget med en halveringstid på et par uger.

Så fordi ens shake står til dagen efter skal man ikke bekymre sig om det.

Det kan dog ikke anbefales at købe kreatin på væskeform, da der ikke er så meget kreatin tilbage i det, hvis det har stået et par måneder i en forretning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share