Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er igang med at træne igen efter en skade, som jeg fik i februar (min albue gik af led under kungfu træning). Jeg har herefter gået med armen i gips i 8 uger indtil, jeg så endelig kunne begynde at lave udtræknings og bevægelses øvelser.

Jeg har ikke ville kede jer med mine træningsresultater indtil nu, da den i starten har stået på biceps og triceps med 4 kg håndvægte i nogen tid. Hvilket er hårdt for ens forfængelighed :(

Nu er jeg så ved, at nå et træningsmæssigt acceptabelt niveau. Godt nok stadig en del fra niveauet før jeg blev skadet. Motivationen ligger dog i top, da der faktisk er fremgang, hver eneste gang jeg er nede og træne.

Personlige data (bliver opdateret løbende)

Vægt: 108 kg.

Højde: 192 cm

Træningssted: Hvidovre styrkeløft klub

Personlige rekorder (efter min skade):

Squat: 225 kg.

Benchpress: 170 kg.

Dødløft: 220 kg.

Total 610 kg.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træningsdag 26-07-2003

Område: Overkrop

reps/kg

Incline dumbel presses: 10/20, 10/24, 10/26, 6/28

Seated Dip: 10/70, 10/80, 10/90, 5/100

Biceps EZ stang (stang ikke medregnet i vægt): 10/20, 10/25, 7/30, slutter af med at pumpe med 13 kgs håndvægte.

Triceps curl håndvægte: 10/9, 10/11, 7/13, 4/13 (kører denne nogle gange som supplement til frenchpress)

Pull down v-grip: 10/35, 10/45, 7/55.

Sluttede herefter træningssæsionen af med sit-ups.

Link to comment
Share on other sites

Træningsdag 28-07-2003

Område: Ben (tung)

reps/kg

Squad: 8/50, 3/90, 3/90, 3/100, 3/110

Dødløft: 8/50, 3/80, 3/80, 3/90, 3/90

Sluttede herefter træningssæsionen af med sit-ups.

Det var så min første tunge bendag siden min skade, hvis man kan kalde det "tung" endnu ;) .

Jeg var nervøs for hvor godt dødløft ville køre, da denne øvelse er rimelig hård for albuerne. Det gik heldigvis over al forventning og jeg regner derfor med at køre 3x100 kg i et sæt næste tunge bendag.

Jeg vejede i dag efter træningen massive 96 kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

som aftalt:

mandag:

squat: 5*3(let, vægt mellem 80-90, start på 80, øg senere)

bænkpress: 5*2(75, øg 2,5kg-5kg pr. uge, standart er 2,5)

incline dumbell presses: 2*5-8

cable rows: 3*6-8

Ondag:

dødløft: hver anden uge 5*3(let, 80kg) og hver anden uge 5*2(start på 80, øg 5kg hver gang på den tunge dag)

ez-bar curls: 2*6-8

french press: 2*6-8

Fredag:

Squat: 5*2(Tung, start på 95 øg 5-10kg pr. uge)

bænkpress: 5*3 (let 70, eventuelt øg til 75-80kg når du bliver stærkere)

cable rows: 3*6-8

pauser: 5 minutte mellem de 3 store, 1 minut mellem resten

Link to comment
Share on other sites

Tak oste.

Jeg flytter så dagene til tirsdag, torsdag og lørdag, da jeg tidt har svært ved at træne om fredagen.

På Torsdag vil jeg så ikke køre dødløft, da jeg kørte det i mandags. Min albue er rimelig medtaget idag efter dødløftstræningen.

Så er der jo ikke andet for end at spænde hjelmen :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Så har den stået på formiddagstræning i dag. Jeg har holdt fri for arbejde i dag for, at kunne skrive hovedopgave på min kandidat uddannelse. Derfor kan man jo ligeså godt starte lidt tidligere, hvor der ikke er så mange menesker nede og træne B) . Så må vi se om jeg også kan holde mig fra stranden i eftermiddag.

Here it goes:

Træningsdag 31-07-2003

reps/kg.

Biceps EZ-stang (stang ikke medregnet i vægt): 8/30, 8/30 (det vil sige 15 kg på hver side af stangen).

French press EZ-stang (stang ikke medregnet i vægt): 8/20, 8/20

Sluttede herefter træningssæsionen af med sit-ups.

Er sprunget over på det træningsprogram, som jeg er blevet foreslået af min lillebror Prehn. Jeg har dog valgt at springe dødløft over idag, da jeg kørte tung dødløft i mandags :chicken:

Begge øvelser kørte meget nemt, så jeg regner med at smide nogen flere kilo på næste torsdag :superman:

Jeg vejede i dag kun 94 kg mod 96 kg i mandags :blink: Hvilket må være fordi jeg har vejet mig om formiddagen og ikke som normalt eftermiddag/aften.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Er i dag startet på at tage kreatin og har tænkt mig at tage kreatin i lidt over en måned. Derfor er idag den første af 5 dage i loadingfasen B) .

Så må jeg jo håbe at det giver nogen gode resultater i Squad og benchpress :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Squat: 2/95, 2/95, 2/95, 2/95, 2/95

Benchpress: 3/70, 3/70, 3/70, 3/75, 3/75

Bent-over row: 8/40, 8/50, 8/50

Sluttede herefter træningssæsionen af med intensiv mave træning.

Den tunge squat kørte fint, jeg havde overhovedet ingen problemer i nogen af sæt'ne B). Hvilket giver god selvtillid inden jeg skal køre med 100 kg. næste tunge squatdag.

Det var idag let Benchpress dag og den kørte upåklageligt, jeg havde ikke på noget tidspunkt problemer med min albue. Jeg gik op og kørte med 75 kg. fra 4 sæt, da de 70 kg. lige var lette nok.

I dag var så første gang jeg prøvede at køre den fantatiske Bent-over row øvelse, øvelsen kørte kanon selvom jeg syrede lidt til i rygge på 3. sæt. Så jeg vover pelsen og kører med 60 kg. næste gang :devil:

Jeg glemte og veje mig idag :( , hvilket nok skyldes at jeg stenede lidt over en herre lækker babe der tænede på stepmaskine inden jeg gik hjem :love:

Idag er den 3. dag, jeg tager kreatin.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Squat: 3/80, 3/80, 3/80, 3/80, 3/80

Benchpress: 2/85, 2/85, 2/85, 2/85, 2/85

incline dumbell presses: 6/28, 7/28

Bent-over row: 8/60, 8/60, 8/60

Sluttede herefter træningssæsionen af med intensiv mave træning.

Den lette Squat kørte som den skulle; nemlig uden problemer B)

Den tunge Benchpress var jeg lidt nervøs for, da det var første gang siden min albueskade at jeg skulle køre med 85 kg. Den kørte heldigvis fint og jeg regner med at køre med 87,5 kg i næste uge :4thumbup:

Incline var hård og jeg måtte brøle lidt i begge set, men det var en god øvelse alt i alt.

Bent-over row er ved at være min yndlings øvelse, de tre set kørte næsten perfekt, dog måtte jeg brøle lidt i sidste set. Jeg regner med at stige til 65 kg. næste gang :firebounce:

Jeg vejede hele 96,5 kg i dag WOOW BEEFCAKE :cheeburga:

Idag er den 6. dag, jeg tager kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Dagen træning forløb således:

reps/kg.

Dødløft: 2/80, 2/80, 2/80, 2/80, 2/80

Biceps EZ-stang (stang ikke medregnet i vægt): 7/32,5, 7/32,5

French press EZ-stang (stang ikke medregnet i vægt): 6/22,5, 6/22,5

Sluttede herefter træningssæsionen af med sit-ups.

Jeg er startet min nye træningscyklus med relativ lav vægt på dødløft for ikke at belaste min albue for meget. Derfor gik dagens dødløft rimelig smertefrit. Jeg regner derfor med at køre 5*3*80 kg i næste uge og 5*2*90 kg i næste uge igen.

Biceps var hård og jeg kunne kun køre 7 reps i mine to set, derfor holder jeg samme vægt næste uge <_<

Hvis Biceps var hård var French press fuckin hård :crazy: Hvorfor jeg kører med samme vægt næste uge.

Det var alt i alt en god træningsdag, hvor jeg virkelig måtte arbejde for føden.

Jeg vejede 96 kg i dag, at jeg har tabt mig 0,5 kg skyldes nok at jeg har vejet mig tidligere på dagen end sidste gang.

Idag er den 8. dag, jeg tager kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Squat: 2/100, 2/100, 2/100, 2/100, 2/100

Benchpress: 3/75, 3/75, 3/75, 3/75, 3/75

Bent-over row: 8/62,5, 8/62,5, 8/62,5

Nåede ikke at træne mave fordi centeret allerede lukker kl. 5 på en lørdag:angry:

Puha det var varmt at træne idag:sun:

Tung squat kørte som den skulle selvom jeg godt kan mærke at der er ved at komme kilo på ;)

Den lette bench press kørte uden problemer, SO NO FUZZ B)

Bent-over row øvelsen var hård men god, derfor regner jeg med at stige til 65 kg. næste gang B)

Alt i alt en kanon træning, som jeg så vil smadre ved at gå i byen i dag :beerchug:

Jeg vejede i dag 96 kg.

Idag er den 10. dag, jeg tager kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Squat: 3/80, 3/80, 3/80, 3/80, 3/80

Benchpress: 2/90, 2/90, 2/90, 2/90, 2/90

incline dumbell presses: 6/30, 5/30

Bent-over row: 8/65, 8/65, 8/65

Den lette squat kørte som den skulle køøøøl B)

Den tunge benchpress var NO PROBLEMO :4thumbup: Derfor regner jeg med at stige i vægt, jeg har bare ikke bestemt mig for om det skal være med 2,5 eller 5 kg endnu.

Jeg kørte incline dumbel presses med 30 kg håndvægte, fordi jeg ikke kunne finde 28 kg håndvægtene. Jeg regner med at gå over til at køre med stang næste gang, da min motorik ikke lige er til dumbel :unsure:

Bent-over row var igen en god øvelse :w00t: Så regner med at stige igen næste gang.

Jeg vejede i dag 97 kg WOOW ny rekord :superman:

Idag er den 13. dag, jeg tager kreatin.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagen træning forløb således:

reps/kg.

Biceps EZ-stang (stang ikke medregnet i vægt): 8/32,5, 6/35

French press EZ-stang (stang ikke medregnet i vægt): 8/22,5, 5/25

Dødløft: 2/90, 2/90, 2/90, 2/90, 2/90

Biceps kørte godt idag :bigsmile: Derfor valgte jeg at gå op på de 35 kg.

Det første set i French press kørte også kanon, mens jeg begyndte at få ondt i albuen på andet set :( Derfor turde jeg ikke at køre mere end 5 reps.

Dødløft var næsten for nem og gav overhovedet ingen problemer, jeg tror jeg prøver de 100 kg. næste gang :w00t:

Jeg vejede i dag 95 kg :blink: Jeg har åbenbart tabt 2 kg iforhold til sidste gang WEIRD.

Idag er den 15. dag, jeg tager kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Squat: 2/105, 2/105, 2/105, 2/105, 2/105

Benchpress: 3/75, 3/75, 3/75, 3/75, 3/75

Bent-over row: 8/67,5, 8/67,5, 8/67,5

Squatten var rimelig hård, men ikke så hård at jeg havde direkte problemer. Jeg regner med at stige til 110 kg. og bruge bælte næste gang.

Den lette benchpress = NO Problemo B)

Bent-over row var hård i dag, jeg havde lidt problemer med min venstre (mangler åbenbart grebsstyrke). Jeg fik dog trods alt kæmpet mig i gennem de 3*8*67,5 uden hjælp ;) De 70 kg. bliver monster hårde næste gang, så den dag satser jeg kun på 6 reps.

Jeg vejede i dag 95,5 kg.

Idag er den 17. dag, jeg tager kreatin

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Squat: 3/80, 3/80, 3/80, 3/80, 3/80

Benchpress: 2/92,5, 2/92,5, 2/92,5, 2/92,5, 2/95

Incline benchpress: 8/65, 6/70

Bent-over row: 6/70, 6/70, 6/70

Sluttede herefter af med dumbel holds 30 sek 30 kg.

Den lette squat kørte som den skulle B)

Den tunge benchpress var hård, jeg måtte virkelig anstrenge mig for at tage den 2 rep på de 95 kg., men op kom den :bigsmile: Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal køre den næste tunge dag, for de 95 kg. var nasty.

Incline benchpress var en god hård øvelse, jeg regner med at starte på 70 kg. næste gang.

Bent-over row med 70 kg., var hård som jeg forudsagde sidste gang. Men en hård øvelse er vel en god øvelse ;)

Jeg er fra i dag begyndt at køre et set dumbel holds tilsidst, for at få noget grebsstyrke og fordi min venstre underarm stadig er rimelig tynd her nogle måneder efter jeg har fået gipsen af.

Jeg vejede i dag 97 kg. :confused2: Jeg opgiver at forstå min vægt.

Idag er den 17. dag, jeg tager kreatin

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

jeg foreslår at du kører 3*2 med de 95 næste gang. Og så vil det nok være smart at skære incline væk da den tapper ressourcer fra bænken. SÅ skulle det også være muligt at stige yderligere. Og husk 5 minutters pause mellem sættene. Hvis det er virkeligt modbydeligt, så hold lidt ekstra :4whip:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Squat: 2/110, 2/110, 2/110, 2/110, 2/110

Benchpress: 4/75, 3/75, 4/75, 4/75, 4/75

Bent-over row: 7/70, 7/70, 7/70

Sluttede herefter af med dumbel holds 30 sek 32 kg.

Jeg havde lidt problemer med det første set squat, men derefter kørte øvelsen fint. Rigtig god workout :w00t: Jeg stiger til 115 kg. næste lørdag. Jeg kørte squat med bælte for første gang i langtid ;)

Den lette Benchpress var meget nem B)

Bent-over row var god i dag, jeg holder den lige på samme kg på tirsdag, hvorefter jeg regner med at tage 72,5 på lørdag.

Jeg vejede i dag 96 kg.

Idag er den 21. dag, jeg tager kreatin

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

reps/kg.

Benchpress: 2/95, 2/95, 2/95, 2/95, 2/95

Bent-over row: 6/72,5, 6/72,5, 6/72.5

Sluttede herefter af med dumbel holds 30 sek 30 kg.

Trænede sent i dag, da jeg først kunne skride fra arbejdet kl. 21:15

Den tunge benchpress lykkedes til fulde, selvom jeg var lidt bange for den :devil:

Jeg har droppet incline Bench som min lillebror foreslog.

Bent-over var dejlig modbydelig :4whip:

Jeg droppede den lette Squat i dag, da jeg simpelthem ikke orkede det :chicken:

Jeg vejede i dag 97 kg.

Idag er den 21. dag, jeg tager kreatin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share