Skal have hjælp til en gang pige træning?


PSY
 Share

Recommended Posts

Hey drenge..

Jeg har en god veninde som er begyndt at træne... og så valgte hun at spørge mig om jeg kunne fikse et program til hende nu hvor jeg trænet også..

og så tænkte jeg på at skrive her inde.

Hun træner i en center..

Hun har brug for at må smidt nogen kilo af og blive stremmet lidt op... i sæt ned ved hofterne og røver.. da hun gerne vil ha din røv lidt mindre :bigsmile:

Men jeg håber jeg at i vil hjælpe mig?

mvh JC

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjælp til diverse tøse-styrketrænings begreber :) :

Opstramning = toning: Lille muskelmasseøgning. Opnås fejlagtigt af mange kvinder vha. ineffektiv styrketræning.

Vedr. fedtet omkring baller, lår & nedre mave: Dette er de foretrukne fedtdeponeringssteder hos kvinder, og derfor også det som ryger sidst ved kalorieunderskud (bortset fra det fysiologiske fedt på fodballer mv.).

Undersøgelser har vist, at særligt ved kalorieunderskud skabt af kostvaner har kroppen tendens til at lade dette fedt sidde, og tage fra overkroppen (incl. brysterne).

Ved cardio er fordelingen af fedtafbrændingen mere jævn over hele kroppen, incl. understel.

Den foretrukne metode til cutning hos kvinder må derfor være cardio :) Stemmer også vældig godt overens med mine erfaringer.

Send hende ud og løbe eller til spinning, hvis hun er ligeglad med sin muskelmasse. Løb og spinning giver desuden for nybegyndere en lille muskelmasseøgning (=opstramning) af understellets muskulatur. Hun vil garanteret nå resultater med 2-3 spinnertimer/uge og et begynderløbeprogram.

Men jeg vil da kun anbefale styrketræning for at bevare muskelmassen og derfor muligheden for et godt hvilestofskifte - og giver Breaker_TG fuldstændig ret, hvad styrketræning til kvinder angår :)

Hey drenge..

Beklager, skulle slet ikke have svaret :rolleyes: :lol:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Undersøgelser har vist, at særligt ved kalorieunderskud skabt af kostvaner har kroppen tendens til at lade dette fedt sidde, og tage fra overkroppen (incl. brysterne).

Ved cardio er fordelingen af fedtafbrændingen mere jævn over hele kroppen, incl. understel.

Jeg kender lige et par tøser, der skal have den her. De insisterer på at spise sig til vægttabet, og vil ikke høre på mine lovprisninger af motion <_<

Når nu problemet er understellet, så hjælper det nok ikke at det er overkroppen (incl. brysterne) de kommer til at tabe sig på først :tongue:

Link to comment
Share on other sites

PSY :

Overskueligt program uden alt for mange øvelser:

træn hele kroppen igennem med 5 øvelser

Erstat evt. de svære kropshævninger med entenBarbell Row eller en arms roning

Ellers stil krav til de ansatte i centret om at de lige kigger og retter lidt på jer når i laver øvelserne.

uzo: ja øvelsen går i musklerne inden under "appelsinhuden". Har nu aldrig brudt mig om Sumodeadlift da øvelsen er særdeles knæ-leds-belastende.

Link to comment
Share on other sites

sas: Her på Internettet (vidt begreb), men jeg aner ikke hvor. Nogen har linket til dem engang enten fra MOL eller Getbig.dk - værsgo' og led :biggrin2:

Men Bryan Haycock har også gjort en artikel, som hed "Women and lower body fat" eller lign. - den er der blevet linket til for nylig her på MOL (det kan være nogen kan huske hvorfra ;) ).

Har kigget på HST's hjemmeside uden at finde den.

Link to comment
Share on other sites

Men Bryan Haycock har også gjort en artikel, som hed "Women and lower body fat" eller lign. - den er der blevet linket til for nylig her på MOL (det kan være nogen kan huske hvorfra  ).

Har kigget på HST's hjemmeside uden at finde den.

AF -> Den her du tænker på link ??

Edited by laraag
Link to comment
Share on other sites

PSY :

Overskueligt program uden alt for mange øvelser:

træn hele kroppen igennem med 5 øvelser

Erstat evt. de svære kropshævninger med entenBarbell Row eller en arms roning

Ellers stil krav til de ansatte i centret om at de lige kigger og retter lidt på jer når i laver øvelserne.

uzo: ja øvelsen går i musklerne inden under "appelsinhuden". Har nu aldrig brudt mig om Sumodeadlift da øvelsen er særdeles knæ-leds-belastende.

Mht. det link til den artikel her på MOL, vil jeg sætte spørgsmål ved det!

http://www.motion-online.dk/styrke5oev1.htm

ovenstående..

Ved både mavebøjninger og ophævninger(chin-ups el.l.) siger de - så mange du kan tage.. Hvorfor? Mavemullerne vokser da ikke ved dette?? osv`?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share