Kostplan


devito
 Share

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hell no.. Vi er jo seriøse sports folk..  :tongue:
Det er vi vel alle :tongue: host host
Sorry devito.. Lidt off topic her..  :4pooh:

No problemo :zcyclon: :)

Vejen deler sig desværre i to for mig---> jeg vil gerne have større muskler men vil også gertne tabe mig de rigtige steder(de4sværre ingen punktforbrænding, damn you god :tongue: )

Det bliver vel enten eller,men uanset hvad mmå jeg jo ikke komme i protein underskod,damn you Devito :4whip:

Link to comment
Share on other sites

4 æg  pas lige på kolesterol tallet.... ik spis mere en en æg-blomme om dagen 
Nej nej nej! :)

Igen lidt en myte, det blev konkluderet i en tråd for +1 år siden at mere end et 1 æg, med blomme og hvide, ikke var skadeligt overhovedet!

Dårlig kvalitet

ahhhh, no affense du lyder næsten som en kostilskudssælger

Jeg formoder du hentyder til det jeg skrev om dårligt protein i brøg osv....?

Det passer skam, pga. processen som hveden/rug whatever, har været igennem inden det blev til brød har ødelagt proteinerne, desuden hvis de ikke var bleve beskadiget, ville proteinet stadig være ukomplet og ubrugeligt!

men det kan da godt være du har ret...

Det er faktisk ikke min egen viden, jeg gengiver bare gamle tråde her på MOL og deres konklusioner, oprettet og besvaret af medicinstuderende og deslige her på MOL.

Og nej, jeg sælger ikke kosttilskud eller har noget at gøre med den branche udover at være kunde! :)

Kosten jeg har opridset er langt fra unik.... Crawdaddy, MASS, Angel ja mange flere her fra MOL spiser denne kost, det er den måde (eneste!) at blive stor og stærk og man kan jo ikke ligefrem betvivle deres resultalter!

Link to comment
Share on other sites

Nej nej nej! :)

Igen lidt en myte, det blev konkluderet i en tråd for ,1 år siden at mere end et 1 æg, med blomme og hvide, ikke var skadeligt overhovedet!

da jeg havde medicin (20timer støttefag) spurgte jeg angående det med det æggene,og han gav mig ret i at en æggeblomme burde være grænsen(måske mere for gnms danskeren)

ville proteinet stadig være ukomplet og ubrugeligt

Tror gerne at alt det bearbejdning skader proteinerne(frisk kød styrer B) ) men ligefrem gør dem ubrugelige????? maybe your right ;) jeg er ihvertfald ik expert

Og nej, jeg sælger ikke kosttilskud eller har noget at gøre med den branche udover at være kunde
I was J/K ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal jeg gøre? I'm lost B)

jeg er egt. total ligeglad med hvad jeg vejer....

one thing is for sure: patværket og maven skal trimmes

arme ryg skulder skal vokse

men det modsiger jo lidt hinanden crap :4pooh: .....

Cut ned og se hvad du har tilbage bagefter.. Så er man en erfaring rigere bagefter... Så begår man ikke de samme fejl næste gang, hvis man laver nogle, som næsten ikke kan undgås.. :)

Link to comment
Share on other sites

Cut ned og se hvad du har tilbage bagefter.. Så er man en erfaring rigere bagefter... Så begår man ikke de samme fejl næste gang, hvis man laver nogle, som næsten ikke kan undgås.. :)

Jeg har været ned epå 92kg(not much for an 1,98m guy)

selv da var the titties laaaaaaangt fra tilfredsstillende...

og med hensyn til mit garderobe er jeg ikke vild med at skulle ned i de kg. igen. da det kun er bryst jeg bøvler med,maven er i bedring :)

det er lidt af en zwickmühle ;) ? er vel hvor meget jeg kan få trimmet brystet hvis jeg ligger i ligevægt med kcal indtag og forbrug) fedtlaget bliver jo bare oven på musklerne <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er lige begyndt på disse ting på træningsdage:

Proteiner

1ltr. skummetmælk 35g

1ltr. kakao 35g

1 dåse tun (i vand+mellem toast brød m. ketchup :w00t: ) 39g

det er 109g proteiner... hvordan fordeler man protein indtaget bedst?

det er vel inden og efter træning plus inden sengetid...

hvis jeg nu træner kl.15 og er færdig kl.17,any sugegstion?

jeg vejer 105kg, var der ikke lige noget med en max. optagelse af g.?

Devito

Link to comment
Share on other sites

Stupid :baaa::4slap:

fandt lige svarene i den proteinlåste tråd ovenover..

glemte lige at tilføje min 10g amino

Proteiner

1ltr. skummetmælk 35g

1ltr. kakao 35g

1 dåse tun (i vand+mellem toast brød m. ketchup ) 39g

5*2g amino = 10g

det er 119g proteiner... hvordan fordeler man protein indtaget bedst?

det er vel inden og efter træning plus inden sengetid...

Link to comment
Share on other sites

det er 119g proteiner... hvordan fordeler man protein indtaget bedst?

det er vel inden og efter træning plus inden sengetid...

Jeg vil foreslå hurtigt optagelige proteiner (valle) lige efter træning og lige efter du er stået op.

Langsom optagelige (primært fra mælk/cacaomælk) før træning og lige før du går i seng. På den måde undgår du at kroppen kommer til at stå og mangle proteiner på noget tidspunkt.

Derudover ville jeg nok droppe aminosyrerne. De tests der er lavet, viser at de ikke hjælper det mindste. Har selv en halv bøtte Glutamin stående endnu, men det eneste det har givet mig er en dårlig smag i munden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil foreslå hurtigt optagelige proteiner (valle) lige efter træning og lige efter du er stået op.

Langsom optagelige (primært fra mælk/cacaomælk) før træning og lige før du går i seng. På den måde undgår du at kroppen kommer til at stå og mangle proteiner på noget tidspunkt.

Derudover ville jeg nok droppe aminosyrerne. De tests der er lavet, viser at de ikke hjælper det mindste. Har selv en halv bøtte Glutamin stående endnu, men det eneste det har givet mig er en dårlig smag i munden.

Hurtige før træning (eller aminosyrer) og langsomme efter træning - såfremt koncentrationen af protein stadig er høj i kroppen. Aminosyrer virker skam glimrende - du nævner en isoleret ting som glutamin - der er både for og imod på forskningssiden. Men et tilskud af EAA er helt sikkert en god ting, specielt hvis proteinindtaget ikke er på mere end 119 gram om dagen til en 105 kg tung mand.

Link to comment
Share on other sites

Aminosyrer virker skam glimrende - du nævner en isoleret ting som glutamin - der er både for og imod på forskningssiden. Men et tilskud af EAA er helt sikkert en god ting, specielt hvis proteinindtaget ikke er på mere end 119 gram om dagen til en 105 kg tung mand.
Hvad angår Glutamin, så er det kun lykkedes at finde følgende Effect of glutamine supplementation combined with resistance training in young adults. Konklusionen i undersøgelsen er:
We conclude that glutamine supplementation during resistance training has no significant effect on muscle performance, body composition or muscle protein degradation in young healthy adults.

Hvilket ikke giver den store motivation til at investere i stadset. MZ's artikel peger jo heller ikke ligefrem på at der skulle være positiv effekt. Men, hvis du har anden information, så er jeg da ganske interesseret.

EAA kender jeg simpelthen ikke, så også her lytter jeg gerne. :)

Link to comment
Share on other sites

Et gæt på EAA = Essentielle Amino Acids.

Og I/de kan skrive nok så meget om L-Glutamin, den er og bliver en del af mit kosttilskud da jeg føler en effekt. Og den bliver også rost i diverse artikler men det er jo ikke alt der findes på nettet (gider ikke og lede så intenst bare for at tilfredstille enkelte) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der er rosende ord om G-Plenish (glutamin og lidt andet i meget optagelig form - mener den hedder G-Plenish).

Lige på kornet med EAA Harry, det er desuden det tilskud der bliver givet i blandt andet Tipton's forsøg... det er den del som er VIGTIGT pre og posttræning... EAA... ikke glutamin... men EAA :)

Link to comment
Share on other sites

--->Cilius

Er det muligt du kunne linke til et par kilder med information om gunstige virkninger af EAA. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde andet end den undersøgelse jeg selv linkede til tidligere.

--->DSB

Både Flex og Muscle Magazine har da ellers fået hjemmesider. Er det ikke der du normalt henter din viden :poking::tongue:

Link to comment
Share on other sites

:w00t: incoming answers :) (har ik lige fået tilmeldt tråden til info dimsen)

For der ikke skal være nogen misforståelser... jeg mente ellers at jeg fik skrevet at de 4---------->De 119g proteiner skulle altså ikke illistrere min dagindtag. der var just 4 ting som jeg har besluttet som skal være skemaligt/fast kost på trænings dage...

Hvad jeg ellers spiser, damn det er forskelligt.... jeg har stadig sommerferie så jeg pendler lidt oftere muddi's mad er kanon igår gav det:

grillpølse

kyllinge filet

flutes

ris salat,agurk, gulerødder

skivekartofler

:) :) :)

jeg kunne sagtens spise kalkun og kylling hver aften,men jeg er altså ikke millionær især ik på SU.

Hvor kan jeg finde en liste over protein inhold i kost,sys jeg har set en liste her på MOL et sted fx banan?

nogen forslag til adds på min fastlagte?

Så lige på min pasta pakke at der er 10,5gr. pr 100, tun og pasta er jo oz skide godt :)

for mit protein 80(5kg) på fredag :)

Devito

Link to comment
Share on other sites

jeg quoter lige Baardi b.

Proteiner i grøntsager, frugter og brød skal ikke tælles med!

Disse proteiner er ukomplette og i meget dårlig kvalitet og derfor ubrugelige!

Hvad så hvis man selv bager?

her fx min speciel extreme god pizza bund:

35g gør

2dl vand

somewhere between 300-400g mel

salt

kleines bischen rapsolie

og hvad med alt andet mad der koges eller steges der sker ingen harm på proteinerne eller hvad?

fx.

æg,kalkun,okse,svine, kyllinge, and so on and so on...

ville være lækkert med flere faste måltider så jeg ik behøve regne på proteiner hver gang,skal lige en tur ove ri opskrifterne :)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig duer dine aminopiller. Det er bare en lidt dyrere måde at få sine proteiner på. Bruger selv både aminopiller og proteinpulver (jeg er heller ikke på SU ;) )

Grunden til at man ikke tæller grøntsager og frugt med rent proteinmæssigt, er ikke fordi de er ukomplette, men fordi de er fattige på proteiner (for det meste - der er enkelte der indeholder rimelige mængder). Hvis det var fordi de var ukomplette, så var der mange proteinkilder der ikke ville være aktuelle. F.eks kød er generelt ikke komplet. Men som regel kombiner man jo måltider så der både er grønt, kød og f.eks kartofler og derved får man sammenlagt en komplet proteinsammensætning!

Bare kør på så længe du er hjemme ved Muddi - det er altid guld!! :tongue: :lol:

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

min tunsandwich lige efter tråning er konge ;) er lige begyndt på mit pulver og proteinunderskud skulle tilhøre fortiden B)

Overarmen er tilbage på 43 på hviledag så er det kun 2cm til målet :lol: tun here i come :bike:

By the way, passer det at man kan opnå creatin lignende tilstande hvis at spise fisk???? hørte det fra en tidligere konkurrence svømmer fra min klasse :o

Devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share